SEO Uyumlu İçerik Nedir ve Nasıl Olmalıdır?

Bu yazımızda, size SEO uyumlu içeriği oluşturmak için gerekli püf noktalarından ve oluşturduğunuz içeriklerle arama motoru sonuçlarında organik olarak iyi bir sıralama elde edebilmenin sırlarından bahsedeceğiz.

seo uyumlu içerik nedir nasıl yazılır

SEO yani arama motoru optimizasyonu çalışmaları her web sitesinin kaçınılmaz olarak yapması gereken site içi ve site dışı iyileştirme çalışmalarını kapsamaktadır. Web sitelerinin aldıkları trafikleri ücretli (paid) ve organik (non-paid) olarak iki temel başlıkta toplayabiliriz. Ücretli trafikler, reklam çalışmalarını kapsamaktadır ve ilgili platformlara yapılan ödemelerle birlikte reklamlarınız yayınlanarak web sitesinin görünürlüğü arttırılarak trafik çekilmesi hedeflenir. Reklamlar, trafik ve site görünürlüğü açısından oldukça önemli bir kaynak olsa da işletmelerin organik çalışmaları göz ardı ederek yalnızca ücretli trafik üzerine strateji geliştirmesi ise uzun vadede beklenen hedeflerin ıskalanmasına neden olabilir. Reklam maliyetlerinin her geçen gün artması, birçok reklamveren rakip olması gibi sebeplerle, sadece reklam çalışmaları üzerine bir strateji uzun vadede sürdürülebilir olmayabilir. Reklam çalışmalarının mutlaka organik trafikle beslenmesi ve web sitesinin organik arama sonuçlarında da belli bir görünürlüğe, otoriteye sahip olması gerekir. Ayrıca organik arama sonuçlarında gösterilen iyi performans, ücretli sonuçlardaki performansı da olumlu etkileyebilir ve kalite puanının iyileşmesine yardımcı olabilir. Organik arama sonuçlarında daha iyi bir performans gösterebilmek için SEO’nun yani arama motoru optimizasyonunun öneminden ve etkilerinden bahsetmekte fayda olacaktır.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

seo arama motoru optimizasyonu nedir

            SEO çalışmaları, var olan web sitenizin görünürlüğünü iyileştirmek ve herhangi bir ücret ödemeden, organik arama sonuçlarında en iyi sıralamaları alabilmek için yapılan site içi ve dışı teknik, içerik ve link kurgusu çalışmalarıdır. SEO, web sitenizi yalnızca arama motoru botlarına iyi göstermek değil; bununla birlikte web sitenize gelen ziyaretçilere de iyi bir deneyim yaşatmak için yapılan optimizasyon çalışmalarıdır. Bu yüzden UI ve UX de dahil web sitesinin her bir bileşeninin hem arama motoru botlarına hem de siteye gelen ziyaretçilere hitap edecek şekilde optimize edilmesi gerekmektedir. SEO’nun teknik çalışmalarının altına kod yapısı, site hızı, heading veya görsel alt etiketlerinin kurgusu, Google’ın SERP’te sunduğu rich snippet örneklerine uygun özellikler sergileyebilmek adına yapılan çalışmalar gibi birçok madde örnek gösterilebilir. Teknik SEO, hâlâ işin temelini oluşturup büyük bir öneme sahip olmakla beraber, artık tek başına yeterli olmamaktadır. Çünkü bugün, tüm web siteleri bir şekilde teknik maddelerin tamamını yerine getirmeye çalışmaktadır. Hatta birçok web sitesi oluşturma tabanlarında, kullanılan eklentilerle birlikte, bu maddelerin büyük bir kısmı optimize edilebilmektedir. Ayrıca, teknik maddeler web sitesinin türüne değişkenlik gösterebilse bile genel çerçevede her web sitesi için benzerlik göstermektedir. Bugün itibariyle, arama motorunun tüm web sitelerinden beklentisi, mobil deneyimi ve tasarımı önceliklendirilmiş olan hızlı birer web sitesidir. Bir diğer SEO başlığı ise link kurgusu yani daha bilinen İngilizce tabiriyle “link building” çalışmasıdır. Link kurgusu site içinde ve site dışında gerçekleşmektedir. Backlinkler, yani site dışından alınan linkler, web sitenizle ilgili alanlarda hizmet veren diğer web sitelerinin, sizin sayfalarınızı otorite göstererek, web sitelerinde kullanmış oldukları içeriklerde size referans vermesi ve link çıkışı sağlamasıdır. İlgili sonuçlarda, aldığınız kaliteli backlinkler arttıkça arama motoru botlarının değerlendirmesinde sizin web siteniz bir otorite olarak kabul görmeye başlayacaktır. Bununla birlikte bir de site içinde yapılan link kurgusu çalışmaları bulunmaktadır. Burada da yine site içi hiyerarşi ve otorite dağılımları kurgulanarak, öne çıkarılmak istenen sayfalarınız, otorite sayfalarınız diğer sayfalarınız tarafından link çıkışı alarak, arama motoru botlarına sitenizin genel hiyerarşisi açısından bir fikir verir.

İçerik SEO’su Nedir?

içerik seo nedir

            Bütün bu SEO başlıkları arasında, sizin rakiplerinize göre farklılaşmanızı sağlayacak asıl nokta ise içerik SEO’sudur. Çünkü bu noktada, artık herkes için standart hale getirilmiş olan teknik maddeleri bir kenara bırakarak, yaratıcılığınızı ve özgünlüğünüzü en iyi sergileyebileceğiniz nokta web sitenizde yer alan içeriklerinizdir. “Content is the king!” Yani, yerelleştirmek gerekirse, içerik her şeydir. İçerik SEO’suna detaylı bir giriş yapmadan önce, içeriğin önemini daha somut bir şekilde anlatabileceğimiz, sıkça verdiğim bir örnek üzerinden gitmek isterim. Çok işlek bir caddede, bir mağaza sahibi olduğunuzu düşünelim. İşetmenizin ceza almaması ve kapanmaması için uymanız gereken birtakım zorunlu kurallar vardır. Tabelanızın bulunması, ruhsatınızın olması, bir vergi dairesine bağlı olmanız gibi. Aksi hâlde, belirli aralıklarla mağazanıza gelen denetimciler tarafından ceza alabilirsiniz. Bu kuralların hepsi, o caddede yer alan tüm mağazaların uyması gereken kurallar bütünüdür. Fakat tüm bu kuralları eksiksiz olarak uygulamanız ve dışarıdan çok ilgi çekici bir mağaza olmanız, müşterilerin gelmesi için yeterli olmayacaktır. Eğer işletmenizde, müşterilere sunabilecek çeşitlilikte ve zenginlikte ürününüz yoksa müşterileri mağazanıza çekmek ya da onları içeride tutmak mümkün olmayacaktır. Teknik SEO ve içerik SEO’sunu bu örnek üzerinden daha somut bir şekilde anlatabiliriz. Web siteniz sizin aslında bir mağazanız, bir vitrininizdir. Oraya koymuş olduğunuz yazı, resim ya da videoların tamamı ise içerikleriniz, yani ürünlerinizdir. Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınızın her birine hitap edecek, onları doyuracak ve onların aradığı sorulara cevap verecek ya da onların ilgisini çekecek içerikleri web sitenizde bulundurmanız gerekmektedir. Bu sayede, web sitenize sürekli olarak gelen ziyaretçiler olacaktır. Ayrıca bu içerikler de bir süre sonra arama motoru tarafından alanında otorite bir kaynak olarak kabul edilerek, ilgili aramanın organik sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacaktır. Google da yine bu noktada, kullanıcılara sağladığınız içeriklerin uzman, güvenilir ve alanında otorite olabilecek nitelikte olmasının önemini vurgulamaktadır. Bunu da geçmiş yıllarda yayınladığı ve E-A-T olarak bilinen kılavuzunda açıkça ve detaylıca belirtmiştir. Bununla birlikte tabi ki içeriğinizin özgün olması da bir diğer önemli noktadır. Plagiarism (intihal) yani içerik kopyalamak yine arama motoru tarafından ceza almanıza sebep olacak bir noktadır. İçerik SEO’su, web sitenizi güncel tutabilmek, belli bir alanda otorite olabilmek ve hizmet verdiğiniz alandaki arama sorgularında organik olarak en üst sıralarda çıkabilmeniz için en önemli çalışmaların başında gelir. Buradaki bir iyileşme, sitenizin görünürlüğünü ve trafiğini oldukça arttıracaktır ve bu durum tıklanma oranınızı da olumlu yönde etkileyecektir. Organik taraftaki bu iyileşme, sizin reklam kalite puanlarınıza bile olumlu yönde etki edebilir. Çünkü sitenizdeki içeriklerin ilgi düzeyi iyileşecek, aynı zamanda domain otoriteniz artacaktır. Bu sebeple, sitenizde yazılı, görsel ve işitsel her türlü içeriği sürekli güncellemeli, bunların özgün olmasına dikkat etmeli ve bunları da mümkün olduğunca alanında otoriter ve uzman kişiler tarafından oluşturmalısınızdır. İçerik SEO’su hakkında bu genel bilgiden sonra, SEO uyumlu içerik yazmak için gerekenlerden bahsetmekte fayda olacaktır.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

seo uyumlu içerik nasıl yazılır

            SEO uyumlu içerik, sitenize yerleştirdiğiniz içeriklerin kullanıcılar için ilgi çekici ve doyurucu olmasıyla birlikte arama motoru botlarının da ilgisini çekebilecek ve birtakım şartlara uyacak şekilde düzenlenmesidir. Bunun en başında da doğru anahtar kelime seçimi gelmektedir. Öncelikle hedef kitlenizi doğru olarak belirlemeden ve bu hedef kitlenin yapabileceği potansiyel aramaları doğru olarak saptamadıktan sonra doğru anahtar kelimeleri bulmak çok zordur. Anahtar kelimeler, hangi arama sonuçlarında çıkmak istediğinizi doğru olarak belirlemeniz ve böylece doğru hedef kitleye ulaşabilmeniz açısından önemlidir. Yani, Amazon Ormanları konusunda araştırma yapmak isteyen ve buna göre arama sorguları gerçekleştiren bir kullanıcının karşısına Amazon web sitesini çıkarmak kesinlikle hatalı olacaktır. Bu kullanıcı bir E-ticaret sitesi olan Amazon’un web sitesine girse bile, aradığını bulamadığı için hemen geri çıkacaktır ve kötü bir deneyim yaşamış olacaktır. Yani bu durum bir bounce rate yaratacaktır. Bu yüzden anahtar kelime seçimleri yaparken bu tarz hatalardan kaçınmalı, başka bir konuda bilgi ya da hizmet arayışında olan kullanıcıların karşısına çıkmaktan kaçınmalısınız. Yine aynı şekilde, uluslararası düzeyde hizmet gösteren bir lojistik firması olduğunuzu düşünelim. Eğer siz, evden eve nakliyat gibi bir arama sorgusunun sonuçlarında yer alıyorsanız, bu durum kesinlikle bir yerlerde hata yaptığınızı gösterir. Bu sorgudan web sitenize gelen kullanıcılar, aradığını bulamayacak ve bounce rate’inizi arttıracaktır. Ya da size ulaşsalar bile, verdiğiniz hizmet kapsamının dışında olduğu için size ekstra zaman kaybı yaşatacaklardır. İşte bu yüzden anahtar kelime seçimi, içerik SEO’sunun ilk adımı ve en önemli maddelerinden biridir. Ayrıca anahtar kelimelerinizi seçtikten sonra, bunları içeriğinizin içinde ne yoğunlukta geçireceğiniz de bir diğer önemli maddedir. SEO uyumlu bir içerikte, anahtar kelime yoğunluğu %1 ile 2 arasında olmalıdır. İçeriğinizde neredeyse hiç anahtar kelime yer almaması, ilgili arama sorgularında görünmemenize neden olacaktır. Bununla birlikte, gerekenden çok fazla anahtar kelime de arama motoru botları tarafından keyword stuffing (anahtar kelime yığılması) olarak değerlendirilebilir ve sıralamanız iyileşmediği gibi bu noktada ceza bile alabilirsiniz. Çünkü bu keywordleri her cümleye anlamsız bir biçimde yerleştirmek, sizin o anahtar kelimedeki performansınızın iyileşmesi anlamına gelmemektedir. Google, oluşturduğunuz içeriğin kullanıcıyı doğru bir şekilde yönlendirecek bilgi verici bir içerik olmasını istemektedir. Yani anahtar kelime yoğunluğu da bir diğer önemli maddedir.

            İçeriğin uzunluğu da yine SEO uyumluluk açısından çok önemlidir. Artık birçok web sitesi içerik güçlendirme çalışması yapmaktadır ve bir noktada içeriklerinizin kullanıcıyı tatmin edecek düzeyde olması ve sorabileceği her soruya yanıt verebilecek nitelikte olması gerekmektedir. Bu da içeriklerinizin belli bir uzunluğa erişmesi demektir. Bu sayı, sektöre ve web sitesi türüne göre değişkenlik göstermekle birlikte, en güncel SEO trendlerine göre ortalama olarak 1.500 ile 2.000 kelime arasında değişkenlik göstermektedir. İçeriğiniz uzun oldukça, yanıt verebileceği soru sayısı da artış gösterecektir. Fakat, sırf içeriğinizi uzun tutmak adına aynı şeyleri tekrar tekrar yazmanız da doğru olmayacaktır. Gereğinden fazla uzatılan yazılar da kullanıcıyı sıkacaktır, onlara yeni bir bilgi vermeyecektir ve böylece kullanıcılar yazının okumasını tamamlamadan sitenizden ayrılacaktır. Bazen de çok daha az kelimeyle, çok net bilgiler vermenin mümkün olabileceğini de göz ardı etmemek gerekir.

            Bunlara ek olarak ise oluşturduğunuz içerikleri alt başlıklara ayırarak, kullanıcı açısından okunabilirliğini kolaylaştırmak. Bu alt başlıkların her birini heading etiketleriyle, uygun anahtar kelimeleri seçerek oluşturmak. Bununla birlikte paragrafların arasına görsel içerikler de yerleştirerek, yine kullanıcıya es verme imkânı sağlayarak, okunabilirliği kolaylaştırmak önemlidir. Ayrıca görsel içerikler, okunmayı kolaylaştırmanın yanı sıra ilgi çekici olabilir, resimlerde yer alan grafikler veya infografikler yine kullanıcılar açısından bilgi verici olabilir. Bu yüzden görsel içerikle yazıyı zenginleştirmek çok önemlidir. Aynı zamanda bu görsel içeriklerin image alt etiketlerini de mutlaka özenli bir şekilde oluşturmak gereklidir. Bu maddelerin dışında ise, yine içeriğin içinde ilgili başka içeriklere ya da sayfalara yönlendirme sağlayacak link çıkışları da önem arz etmektedir. Yani maddeler halinde özetlemek gerekirse;

  • Anahtar kelime seçimi,
  • Anahtar kelime yoğunluğu,
  • İçerik uzunluğu,
  • İçerik başlıkları ve alt başlıkları,
  • Görsel içerik kullanımı,
  • Heading ve Image Alt Tag kullanımı,
  • Link çıkışları
  • Özgünlük, otoriterlik ve uzmanlık

gibi temel maddeler, SEO uyumlu bir içerik yazımı için olmazsa olmaz maddelerin başında gelmektedir. Bunların yanı sıra, içeriğin anlamlı ve sade bir dile sahip olması, doğru gramer yapısıyla yazılması, imlâ ve yazım kurallarına dikkat edilmesi, semantik aramalara uygun bir biçimde oluşturulması gibi birçok detay noktası da bulunmaktadır. Web sitenize kaliteli ve SEO uyumlu bir içerik girişi yapabilmeniz için bu maddelerin her birini kusursuz bir biçimde uygulamanız gerekmektedir. Bu sayede uzun vadede organik arama sonuçlarında iyi bir konum elde edebilir ve trafiğinizi ücretsiz olarak arttırabilirsiniz.

İçerik Ajansı Nasıl Seçilir?

içerik ajansı nasıl seçilir

İçerik SEO’su ayrı bir uzmanlık gerektirir ve SEO uyumlu içerik yazmak göründüğü kadar kolay değildir. Çünkü aynı zamanda hem kullanıcının hem de arama motoru botlarının taleplerine yanıt verebilmelidir. Ayrıca, arama motoru da bir web sitesinde yer alan içeriklerin, o alanda uzman kişiler tarafından yazılmış olmasını tercih etmektedir. Bu noktada da hem içerik olarak sürekli güncel olabilmek hem de bu uzmanlık seviyesinde işler çıkarabilmek adına işletmeler, markalar içerik ajanslarına ihtiyaç duymaktadırlar. Ancak, bugün birçok ajans bu hizmeti sağlamaktadır. Ajansların yanı sıra ise birçok kişi freelance olarak bu hizmeti vermektedir. Bu noktada, kaliteli içerik elde edebilmek için doğru içerik ajansı seçimi çok önemlidir. Bir hizmetin birçok alternatif tarafından sunuluyor olması, o hizmetin kolay ya da herkes tarafından yapılabileceği anlamına gelmemektedir. Size hedeflediğiniz başarıyı getirecek sonuçlar için mutlaka en doğru içerik ajansı seçimini yapmanız gerekmektedir. Bir başka yazımızda, iyi bir içerik ajansının nasıl olması gerektiğinden detaylıca bahsetmiştik. İyi bir içerik ajansının mutlaka güçlü ve uzman bir yazar kadrosu, tecrübeli bir editör ekibi, SEO uzman ekibi, geniş bir know-how’ı, hızlı bir biçimde aksiyon alabiliyor ve markasının ihtiyaçlarına hızlıca reaksiyon gösterebiliyor olması gerekmektedir. İçerik pazarlamasının en önemli noktası doğru hedef kitleyi yakalayabilmektir. Bu yüzden iyi bir içerik ajansı, birlikte çalıştığı markasının hedeflerini, ihtiyaçlarını ve hedef kitlesini iyi analiz edebilmeli ve bu ihtiyaçlara çözüm olabilecek nitelikte yazılar üretebilmelidir. Kısaca, bu özellikleri göstermeyen bir ajans ya da yazarla çalışmak, web sitenize hedeflediğiniz başarıyı getiremeyeceği gibi size zaman kaybettirerek, rakiplerinizin gerisine düşmenize neden olacaktır. Bu yüzden, tıpkı teknik SEO çalışmaları için SEO ajansınızı titizlikle seçmeniz gerektiği gibi, içerik ajansını da aynı özenle seçmelisiniz. Bu noktada, hizmet aldığınız SEO ajansınızın aynı zamanda içerik hizmeti sağlayabiliyor olması sizin şansınıza olacaktır. Ancak böyle bir ajansla çalışmıyorsanız bile, çalışacağınız içerik ajansının bünyesinde mutlaka SEO ekibi olmasına dikkat ediniz.

Sonuç olarak içerik SEO’su, markanızı ve web sitenizi diğerlerinden ayıracak, size özgünlük sağlayacak en önemli alandır. Bu noktada da oluşturulan içeriklerinizin mutlaka profesyonel bir ekip tarafından, tüm detaylara dikkat edilerek oluşturulması gerekmektedir. Bu yüzden içerik SEO’su için iyi bir içerik ajansının önemi ve gerekliliği de öne çıkmaktadır.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Satın Alınır?

            Lugat İçerik Ajansı olarak uzman ve güçlü yazar kadromuz, tecrübeli editör ekibimiz, iç içe çalıştığımız SEO ekibimizle birlikte, iyi bir içerik ajansı olabilmek ve birlikte çalıştığımız markalarımızla başarı hikâyeleri yazabilmek için var gücümüzle çaba göstermekteyiz. Blog içerikleri, e-ticaret web siteleri için ürün ve kategori içerikleri, haber içerikleri, reklam metinleri gibi yazılı içerikler alanlarında markalara destek sunmaktayız. Sitemizde yer alan iletişim sayfasından bize ulaşabilir ve talebinizi iletebilirsiniz. Daha sonrasında ise size teklifimizi göndermekteyiz.

SEO Uyumlu İçerik Fiyatları Ne Kadardır?

SEO Uyumlu içerikler için fiyat teklifleri markanın almak istediği hizmetin detaylarına ve talep edilen içeriklerin kelime sayısına göre değişkenlik göstermektedir. Yazılı içeriklerin yanı sıra, görsel içerik desteği ve HTML şablon desteği gibi ek hizmetler ile birlikte fiyatlar değişkenlik göstermektedir.

Benzer Makaleler

Arrow-up