İyi Bir İçerik Ajansı Nasıl Olmalıdır?

İçerik ajansı, çalıştığı markalara daha iyi hizmet verebilmek ve elde edilir sonuçlar sağlamak için çeşitli kriterleri doğrulamalıdır. Çünkü içerik ajansının bünyesinde bulunan, bu oluşuma destek olan ve markaların stratejilerini belirlemek için bir araya gelmiş bir ekip, mutlaka belli başlı kişileri içermelidir. Bu şekilde bir takım oluşturulabilir;

  • Alanında uzman yazar kadrosu
  • Güçlü ve tecrübeli editör ekibi
  • SEO uzman takımı
  • Strateji ve planlama ekibi
  • Kreatif tasarım uzmanı
İçerik ajansı nasıl olmalıdır?

İçerik ajansı ekip ve kadrosunu oluşturduktan ve işe başladıktan sonra nasıl daha iyi bir ajans olabileceğinin peşine düşer. Bu sorunun cevabı 2 kelimede gizlidir; tecrübe ve iletişim. Bir markanın çalıştığı ekip ne kadar tecrübeli ise markanın isteklerine o ölçüde cevap verebilir. Güçlü bir know-how, hem içerik ajansı hem de marka için bir avantajdır. Çünkü ekip içi gelişim de her zaman desteklenmelidir.

İyi bir içerik ajansı şu özellikleri mutlaka taşımalıdır;

  • Tecrübeli ve know-how’ı yüksek bir ekibin varlığı
  • İçerik ajansının yazar kadrosunun belli uzmanlıklara sahip olması
  • Ekibin yüksek performans gösterebilmesi için teşviklerin sağlanması
  • Ajans içi gelişim fırsatlarının sunulması
  • İçerik ekibinin marka ile güçlü iletişim sağlaması, her markaya aynı özenin gösterilmesi
  • Yazar kadrosuyla birebir iletişim kurulması, maillere hızlı dönüş yapılması ve hiçbir zaman yazarların değerli olduğu gerçeğinin göz ardı edilmemesi
  • Doğru planlama ve uygun zamanlama yapan bir strateji ekibinin varlığı
  • Hem yazar hem de marka arasında bir köprü görevi gören içerik ajansının çeşitli öngörülere sahip olması
  • Kriz ve risk anlarında hızlı ve doğru aksiyon alabilen, hem markayı hem de yazarları mağdur etmeyecek bir tutuma sahip olunması
  • Yeni markaların ihtiyaçları en doğru şekilde anlamaya yönelik bir dinleme yeteneğinin olması
  • Markaya özgün içerikleri doğru zamanda teslim edebilme yeteneği

İçerik Ajansı Nedir?

İçerik ajansı markaların istek ve beklentilerine göre birçok türde içerik sağlayan bir oluşumdur. Bu içeriklerin tamamı, markaların online trafiklerini ve satışlarını artırmaya yöneliktir. İçerik ajansı bu içerikleri üreterek markalara destek olmaktadır. Firmalar sayfa trafikleri artırmak amacıyla içerik ajansına ihtiyaç duyabilirler. Ajans tarafından gelecek strateji önerileri de markaların gelişmesine ve ilerlemesine yöneliktir. Fakat içerik ajansının buradaki en önemli katkısı; sizi online kanallarda var edebilmektir.

İçerik ajansı aşağıda yer alan içerik türlerinin üretimini sağlayabilir;

  • Yazılı içerikler
  • Multimedya (görsel+video) içerikleri
  • Etkileşim yaratan içerikler (test+quiz+yarışma)
İçerik ajansı nedir?

İçerik Ajansı Ne İş Yapar?

İçerik ajansı markalar tarafından talep edilen her türlü içeriğin hazırlanmasından sorumludur. İçerik ajansı bu talepleri aldıktan sonra iletişime geçeceği ilk kişiler yazarlardır. Bu noktada yazar kadrosunun iyi planlaması, musaitlik durumlarının belirlenmesi ve içeriklerin alanında uzman kişiye iletilmesi noktasında ciddi bir planlama süreci başlar. Bu süreçte markanın içerikler için verdiği teslim süresi de büyük önem taşır.

Elbette yazının yazılması ve alınıp markaya iletilmesi kadar basit işlemler söz konusu değil. Tüm bu süre içerisinde her departman ortaya kendinden bir şey katar, kişilerin bilgi birikimleri ve işe gösterdikleri özen sonucu ortaya kaliteli işler çıkar. Bu işleri şu şekilde sıralayabiliriz;

  1. İçeriklerin yayımlanacağı sayfaların belirlenmesi
  2. İçerik konusunun belirlenmesi ve akabinde çalışmalar başlanması
  3. Aranma hacimlerine göre içeriklerin kelime sayılarının belirlenmesi
  4. Marka onayının ardından içeriklerin yazarlara iletilmeye hazır hale getirilmesi
  5. İçeriklerin konusuna göre uzman yazar seçimlerinin yapılması
  6. Yazarlara içeriklerin iletilmesi ve teslim sürelerinin baştan belirlenmesi
  7. Yazarlardan gelen içeriklerin revize ve intihal kontrollerinin tamamlanması
  8. Kreatif ekip tarafından içeriklere görsel ve video desteğin sağlanması
  9. SEO uyum kontrolü ile içeriklerin sayfa yapısına uygun kod yapısına uyarlanması
  10. Markaya içeriklerin doğru şekilde iletilmesi

Markalar Neden İçerik Ajansı ile Çalışmalıdır?

Günümüzde içerik üretiminin ne denli güçlü sonuçlar ortaya koyduğunun bilincinde olan markalar, bir içerik ajansı ile çalışarak bu işi tam ve doğru bir şekilde yapmayı hedeflemektedir. Markalar bu nedenlerden dolayı içerik ajansı ile çalışırlar;

  • Marka bilinirliğini artmasını sağlamak
  • Sayfa trafiklerinin artmasını sağlamak
  • Doğru kullanıcılara hitap ederek satışlara hız kazandırmak
  • Kullanıcıların arama sorgularında ilk sıralarda yer alabilmek
  • Güvenilir ve bilgi sahibi bir marka olarak sektörde ilk akla gelen isimlerden olmak
  • Kullanıcıların bilgi arayışlarına doğru ve kapsamlı bir cevap olabilmek
  • Satış ve kullanıcıya ulaşma noktasındaki olası sorunlarla ilgilenilmesi için

Yukarıda sayılan tüm maddeler markaların bir içerik ajansı ile neden çalışmaları gerektiğinin cevabıdır. Online kanalların bu denli etkili olduğu günümüzde tüm bunları aynı anda elde edebilmek kolay değil. Bu işin sırrı, uzmanlık olanı size tüm bunları sağlamak olan bir içerik ajansı seçmek!

İçerik ajansı ne yapar?

İçerik Ajansı Neye Göre Seçilmelidir?

Markalar için içerik ajansı seçimi büyük önem arz etmektedir. Sizin talep ve beklentilerinize doğrudan cevap verebilecek bir ajans ile uzun yıllar ilişkinizi sürdürebilirsiniz. İçerik ajansı seçiminde aşağıdaki sorulara cevap aramaya çoktan başlamanız olmanız gerekir.

Seçeceğim İçerik Ajansı Benim Sektörümde Uzman mı?

Seçeceğiniz içerik ajansının öncesinde sizin markanız ile direkt olarak olmasa bile, benzer bir sektörde ve isimle çalışmış olması yeterli. Bu yeterliliğin arkasında mutlaka ajansın referanslarına bakmanız gerekiyor.

Seçeceğim İçerik Ajansının Ekibi Nasıl?

İçerik ajansının know-how’ı ve geçmiş tecrübeleri de seçiminizi etkileyebilir. Ajans araştırması yaparken mutlaka bir gözünüz ekipte olmalı.

Seçeceğim İçerik Ajansının İletişimi Güçlü mü?

Bu konuda içerik ajansından alacağınız ilk sinyal maillere dönüş süresidir. Sizler mutlaka teklif veya çeşitli istekler için kendileri ile iletişimi geçtiğinizde, size dönüş yaptıkları süreye dikkat edin.

Seçeceğim İçerik Ajansının Davranışlarını Nasıl Değerlendirmeliyim?

Ön talepler konuşulduktan sonra marka ve ajansın bir araya geldiği tanışma toplantısı gerçekleşir. Bu tanışma toplantısında içerik ajansının sizi ne kadar istediğine bakın. Markanızı ne kadar tanıdıklarını ve size ne vadettiklerini gösteren çalışmaların özenine dikkat edin.

Seçeceğim İçerik Ajansının Bana İlettiği Teklif Uygun mu?

İçerik ajansının ilettiği teklif içerisindeki ayrıcalıkları detaylıca inceleyin. Sizin öncesinde ilettiğiniz bir talebe dair fiyatlandırma yapılıp yapılmadığını kontrol edin.

İçerik ajansı nasıl seçilir?

Tüm bu soruların cevaplarını bulduktan sonra sizler için en uygun içerik ajansını seçebilirsiniz. Unutmayın ki, kaliteli ve özgün içeriklerin yanı sıra güçlü iletişim de iki taraf için oldukça önemli.

Çalışacağınız ekibin hızlı aksiyon alması, gündemi ve yenilikleri takip ederek size strateji anlamında destek olması gerekir. Uzman bir ekip seçtiğinizde onu bırakmayın, gücünüze güç katacak kişilerle çalışın. Unutmayın, sizi her anlamda geliştirecek ve ileriye taşıyacak uzman bir ekibin varlığı, markanızın ne kadar emin adımlarla ilerlediğini gösterir.

Benzer Makaleler

Arrow-up