Yılın Son Çeyreğinde İçerik Planlaması Nasıl Yapılmalıdır?

Dijital pazarlama firmaları için yılın son çeyreği son derece önemli. Çünkü bu çeyrekte hem geçmişe dönük eylemleri değerlendirilecek hem de sonraki sene nasıl bir yol haritasını çizileceğini belirlenir. Yılın son çeyreğinin önemli olmasının bir sebebi de bu dönemde daha fazla alışveriş yapılıyor olması. Yılın dördüncü çeyreğinde elde edilen gelir, toplam gelirin neredeyse %75’ini oluşturuyor. Bu da zaten başlı başına bu çeyrek dönemin ne denli önemli olduğunu ortaya koymaya yeterli.

Dijital pazarlama firması olarak senenin dört çeyreğinde istenen hedefe ulaşmak için doğru bir içerik planlaması yapılmalıdır. Bu noktada içerik planlaması nedir, içerik planlaması nasıl hazırlanır bunu tek tek açmamız gerekiyor.

Q4 Dönemi Nedir?

İçerik planlamasına geçmeden önce bu planlamanın yapılacağı dönemlere bir göz atalım. Öncelikle Q4 dönem nedir? Bu dört dönem yılın dört çeyreğini ifade eder. Örneğin şu anda içinde bulunduğumuz çeyrek Ekim, Kasım, Aralık aylarını kapsıyor. Bu çeyreklerin her biri dijital pazarlamada ayrı ele alınır, her biri için ayrı hazırlık gerekir. 

Bu dönemlerin dört çeyrek olarak belirtilmesinin nedeni her bir dönemin kendisine özel bir takvimi, iç dinamiği olmasıdır. Özel günler, haftalar, kampanyalar, trendler, tüketici alışkanlıkları her bir çeyrekte farklılık gösterir. Bu nedenle içerik planlaması yaparken Q4 dönemi diye tabir ettiğimiz yılın dört çeyreğini düzgün ve planlı bir şekilde ele almak gerekir.  

İçerik Planlaması Nasıl Hazırlanır?

2023’ün son çeyreğine girdiğimiz şu günlerde artık yavaş yavaş 2024 yılının yön haritasını çizmemiz gerekiyor. Bu anlamda plan yaparken bazı noktaların üzerinde özellikle durmak gerekiyor. Şimdi hem son çeyrekte hem de yeni takvim yılında plan hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz bunları tek tek ele alalım.

  1. İlk çeyrekte hangi içeriklerin olacağı, kaç tane olacağı, ne zaman yayınlanacağı gibi detayların hazırlanması gerekiyor. Hangi içerikler kategori hangi içerikler ürün hangi içerikler blog olacak? Bunların başlıkları ve kaba hatlarıyla beraber belirlenmesi e ticaret planlama süreci içerik planının ilk aşamasıdır. 
  1. Son çeyrekte yapacağınız planlama ileriye dönük bir planlamadır. Bu sebeple bu planlamayı yaparken hali hazırda 2023 senesinin tüm içeriklerinin hazır olması gerekir. Aksi halde planda sarkmalar meydana gelebilir. Bu da sizi zor bir duruma düşürebilir. 
  1. Önümüzdeki yılın içerik planlamasını yaparken geçtiğimiz sene ne gibi kazanımlar elde ettiğinizi iyi ölçmelisiniz. Ne gibi içeriklerle ne gibi dönüşler aldınız? Bunların ne kadarı etkileşim aldı ne kadarı mali anlamda artı hanesine yansıdı? Yeni plan hazırlarken geçmiş döneme ait verilerin sizin en önemli donelerinizden bir tanesi olduğunu unutmayın.
  1. Pazarlama planı hazırlarken geçmişte başarısız olmuş ya da nispeten az başarılı olmuş işlerinizi gözden geçirin. Eksiklerinizi iyi gözlemlemeli ve bunları tamamlamak için nasıl bir strateji ortaya koymanız gerektiğini belirleyin. 
  1. Geri bildirimler dijital pazarlamanın ana odaklarından bir tanesidir. Geri dönüşler sizin planlamada neyi doğru yaptığınızı neyi yapamadığınızı net bir şekilde gösteren en önemli verilerdir. Müşteri memnuniyetini ölçebileceğiniz pek çok online anket bulunuyor. Bu sayede müşteri beklentilerini de daha iyi analiz etme şansı bulabilirsiniz.
  1. İçerik pazarlama planı yaparken Google güncellemelerini mutlaka takip edin. İçeriklerde kullanılacak tool yani araçlarınızı da bu aşamada belirleyin. İşinize yaramayacak tool’ları çıkarın işiniz yarayacak olanları sisteme tanıtın. Bazı tool’lar ücretsiz olduğu gibi bazı tool’lar ücretlidir. Eğer işinizi kolaylaştıracak hem zaman hem de bütçe anlamında size artı getirecek tool’lar olduğunu düşünüyorsanız ücretli tool’lar satın alın. 
  1. Son çeyrekte sektörel rapor ve araştırmaları iyi takip etmeniz önemli. Hem e-ticaret pazaryeri tarafı olsun hem kullanıcı davranışları olsun bunları tablolarda görebileceğiniz net raporlar elde edebilirsiniz. Bunu dilerseniz belirli ajanslardan dilerseniz bazı ücretli-ücretsiz mecralardan elde edebilirsiniz. Özellikle dört çeyrek için ayrı ayrı raporları elinde bulundurmanız sizin yararınıza olacaktır. Sektörde başarılı olmak ve sonraki seneye daha iyi hazırlanmak için mutlaka veri ve raporları kullanın. 


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up