Yılın Son Çeyreğinde İçerik Bütçenizi Nasıl Kullanmalısınız?

Yılın son çeyreği her zaman sayılarla uğraşılarak geçmektedir. Şirketler, bütün bir sene boyunca harcadıkları giderleri ve elde ettikleri gelirleri yılın son çeyreğinde hesaplamaya başlamaktadır. Her bir marka yıl boyunca hedeflerine ulaşmak amacıyla birçok alana bütçe ayırmaktadır. Bunlardan biri de içerik alanıdır. Eğer yıl sonunda içerik için ayrılan bütçeden bir miktar daha harcama limiti kalmış ise bu miktarın nasıl değerlendirileceği soruları akıllara gelmektedir. Bu yazı, yılın son çeyreğinde kalan içerik bütçenizi nasıl değerlendireceğiniz hakkında size çeşitli ipuçları verecektir. Burada bahsedeceklerimiz tabi ki sadece bütçedeki kalan parayı bitirmek değil, bu parayı ideal bir şekilde yararlı yollara harcama yöntemlerini keşfetmek olacak.

1) Tatil İçeriği

Yılın son çeyreği, birçok insan için mevcut yılda tatil yapmak için yakalanabilecek son fırsat anlamına gelmektedir. Bu da demek oluyor ki yılın son ayları, her alanda kalan aylara kıyasla çok daha yoğun geçmektedir. Eğer tatil yapmak için son fırsatınız olan bu çeyreği içerikleri düzenleyerek veya içerikleri pazarlama yollarını arayarak geçirmek istemiyorsanız bunun için yapılacak birtakım harcamalar hayat kurtarır nitelikte sayılabilmektedir. Bütün bir sene içerisinde ayırmış olduğunuz bütçeden kalan fonu bu amaçla tüketebilirsiniz. Böylece arta kalan para için hem düzgün bir yatırım imkanı bulmuş olursunuz hem de sıkıntı çekmeden güzel bir son çeyrek geçirebilme şansı bulabilirsiniz. Başarılı bir içerikte, geçilen yıl içinde yaşananlar veya yeni yıl için tahminler gibi ilgi çekici konulara yer verilebilmektedir.

tatil içeriği

Tabi bu içeriklerden yayınlandıktan sonraki süreçte tam olarak verim alınabilmesi için biraz süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Okuyucuların ve yayıncıların yazıyı paylaşıp yüksek miktarda okunma seviyelerine getirebilmeleri için tatil zamanlarından önce en az 2-3 haftalık bir sürece ihtiyaçları olmaktadır. Sonuç olarak tatil içeriği, artan bütçenizi son çeyrekte yönlendirmek isteyeceğiniz bir içerik olarak değerlendirilebilmektedir. 

2) Gelecek Yıl İçin İçerik Planlaması

Hızla akan zamanda aylar ve günlerden ziyade saat ve dakikaların bile önemi oldukça yüksektir. Yılın son çeyreğine yeni giriş yapmışken birden kendinizi yılın son gününde hatta son saatinde bulabilirsiniz. Peki yeni bir yıla girerken nasıl bir içerik planlaması yapacağınızı bilmeden hareket etmek ne kadar mantıklı olurdu? Bu nedenle yeni yıla hızlı bir başlangıç yapabilmek, yeni yılın ilk çeyreği, yarısı hatta tamamı için bir içerik stratejisi oluşturmak; hedeflere daha hızlı ulaşabilmek için büyük bir önem arz etmektedir. Öncelikle, yeni yıl için hangi konulara yoğunlaşmanız gerektiğini belirlemek mantıklı bir başlangıç sayılmaktadır. Tamamen yeni bir içerik stratejisine mi ihtiyacınız var? Belki de sosyal stratejinizi veya mevcut müşterilerle olan ilişkilerinizi gözden geçirmeniz gerekiyor. Bütün bu konuları inceleyerek detaylı bir çalışmadan sonra ekstra bütçenizi bu alanlara yönlendirmek sizi yeni yılda büyük sıçramalar yapacak olan bir marka haline getirebilir.

yıllık içerik planlama

3) İdeal Bir Getiri İçin Mevcut Olan Formatlar

Kar amacı ile yaptığınız bütün planlamaları düşünün. Bunları belirlerken belki de detaylı bir şekilde düşünmeden veya gözlem yapmadan hareket ettiniz. Fakat sürekli olarak iyi bir getiri sağlayabilecek formatlar detaylı bir beyin fırtınası ve bir miktar yatırım gerektirmektedir. Bu formatlar çalışma şeklinizi düzenlemenize ve verimi bir düzene girmenize yardımcı olacak formatlardır. Belki de yatırımınızı direkt ürün odaklı değil, ürünün oluşturulma aşaması odaklı bir mecraya aktarmanız daha faydalı bir yöntem olarak düşünülebilir. Bunlar doküman şeklinde hazırlanmış olan açıklayıcı videolar, infografikler, etkileşimler veya daha fazlası olabilir. Bu şekilde ürün yaratılma aşamalarına yapılacak yatırımlar, çok daha yaratıcı bir ekibe sahip olup ilham almanıza olanak sağlayabilir. Bu tür projeler; geniş ölçeklerde harcamalar yapılmasına neden olarak bir yandan verimli bir çalışma düzeni sağlamanıza, bir yandan da bütçenizden arta kalan parayı geleceğe yönelik yatırımlara harcamanıza olanak sağlamaktadır.  

4) Hayatı Kolaylaştıran Yeni Araçlar

Ekstra bütçenizi, işinizi kolaylaştıracak yüzlerce aracı test etmek için kullanabilirsiniz. Son çeyrekte elinizde bulunan fazla bütçeyi değerlendirmek için kusursuz olan bu yöntem kesinlikle uygulanması gereken bir yöntem olarak tanımlanmaktadır. Yılın bu zamanı, bazı yeni araçları ve hizmetleri test etmek veya sahip olduğunuz pazarlama otomasyonu, yazılım güncellemeleri ve sosyal dinleme araçları gibi özellikleri yükseltmek için harika bir zamandır. Çünkü çoğu pazarlama aracı, ödeme yöntemi olarak aylık ödemeleri tercih etmemektedir. Genel olarak birçoğu, yıllık ön ödeme usulü ile çalıştığı için yılın son çeyreğinde ekstradan sahip olduğunuz bütçeyi bu araçlara ayırmak yanlış bir karar olmaz diyebiliriz.  

içerik araçları

5) Yararlı Araştırmalar

Verilerin hikayesinin anlatımı, veri görüşlerini iletmek için kullanılan bir yaklaşımdır. Bu, taze bir içerik üretmek için en iyi yollardan biri konumundadır, fakat bir miktar altyapı gerektirmektedir. Yeterli bant genişliğine veya bilgi birikimine sahip değilseniz, ilginç fikirleri ortaya çıkarmak için iletişim veritabanınızın veri analizine yatırım yapmayı veya bir veri alıştırma hizmeti satın almayı düşünebilirsiniz. Bu veriler; işiniz, stratejiniz ve karar alma mekanizmanız için hayat kurtarıcı bilgilere sahip olmanıza olanak tanıyabilmektedir. Bu bilgiler ışığında ise ilgi çekici içeriklere dönüştürebileceğiniz benzersiz, orijinal hikayelere ulaşabilirsiniz. Verilerin hikayesinin anlatımı bölümüne yatırım yapmak, yıl sonu için kalan ekstra bütçenizi harcamak için verimli yollardan bir tanesi konumunda yer almaktadır. 

6) İçerik Dağıtımı

Detaylı bir şekilde hazırlanmış bir içerik, yayınlandıktan uzun bir süre sonra bile değer sağlayabilmektedir. Giderek daha fazla satıcının olası internet trafiğini aylarca ve hatta yıllarca akmasını sağlamak için uzun vadeli dağıtım planları çerçevesinde “Evergreen içerikler” ürettiklerini görmekteyiz. Evergreen içerikler, okuyan insanlara her daim yeni bilgiler öğretebilen, sürekli olarak güncel kalmayı başarabilen içeriklere denmektedir. Etkili bir yıl sonu yatırımı için sahip olduklarınızı artırmanın yollarını bu yolla arayabilirsiniz. Geçtiğiniz yıl boyunca ürettiğiniz içeriklere göz atarak başlayabilirsiniz. Göz atmış olduğunuz içeriklerden en iyi olanlarını, bütçe ayırmak üzere dağıtımı artırmak için seçebilirsiniz. Seçtiğiniz bu içeriklere bütçe ayırarak sağlayabileceğiniz sosyal tanıtım, yerel yerleştirmeler, etkinlik ortaklıkları, sosyal medya ünlülerinin etkileşimleri ve deneysel hedefleme gibi birtakım dağıtımlar sayesinde yıl sonu çetelenize yazdığınız içerikler hakkında yeni artılar ekleyebilirsiniz. 

içerik araştırması

7) Konferanslar ve Online Kurslar

Birçok çalışan işlerini bilgisayar başından kalkmaya gerek duymadan halletmektedir. Bu durum, işlerin daha hızlı tamamlanmasına olanak tanırken birtakım negatif yönlere de neden olabilmektedir. Sürekli bilgisayar başında hapsolmuş bir şekilde çalışmak bazen eksik iletişime veya verimli bir beyin fırtınasına engel olmaktadır. Bu tip durumların önüne geçebilmek için kalan ekstra bütçe ile konferanslar ayarlanabilir, daha verimli bir çalışma ortamı oluşturulabilir. 

Bunun yanında bazı çalışanlar konferanslara zaman ayıramayabilir. Fakat bunun da çaresi bulunmaktadır. Konferanslara zaman ayıramayan veya ayırmak istemeyenler için mevcut olan online kurslar satın alınabilir ve kolaylıkla uygulanabilir. Yılın son çeyreğinde arta kalan içerik bütçenizi, takımınızın daha iyi bir eğitim alabilmesi için kullanabilir ve bu eğitimler ile beraber içerik takımınızın çok daha verimli çalışmalar sunabilmelerini sağlayabilirsiniz. 

Benzer Makaleler

Arrow-up