Yazarlığa Başlamadan Önce Sorulan 6 Soru

Son yılların popüler meslek dallarından biri olan dijital içerik üreticiliği yazım alanında kendisine güvenen ve dijital tanıtım sektörüne ilgi duyan herkesin yapabileceği bir meslek dalı. Dijital içerik üretimine başlamak isteyen ancak kafasında soru işaretleri olan birçok kişi yazarlık tecrübesi olmadığı için bu alana başlamakta tereddüt edebilir. Dijital içerik üretimi konusunda tecrübe sahibi olmamak bu alanda çalışmaya başlamaya engel değildir, dijital içerik üretimi zamanla kendinizi geliştirebileceğiniz keyifli bir meslek dalıdır. Üstelik hem yarı zamanlı hem de tam zamanlı olarak çalışılabilecek bir meslek olması sayesinde içerik yazarlığı esnek bir çalışma alanı da sunar. İçerik yazarlığına başlamadan önce en sık sorulan 6 soruyu sizler için derledik.

  1. SEO uyumlu içerik yazmak zor mudur?

SEO uyumlu içerik yazmak zor değildir ancak uymanız gereken temel kuralları göz önünde bulundurmanız gerekir. Lugat İçerik Ajansı, markanın taleplerini, içeriği arama motorlarında üst sıralara taşımanıza yardım edecek anahtar kelimeleri ve gerekli yönlendirmeleri size brief dosyası içerisinde iletir. Bu yönergede yer alan unsurlara uyduğunuzda SEO uyumlu içerik yazımı oldukça kolay bir hal alır.

  1. İçerik yazarlığına nasıl başlarım?

Nasıl içerik yazarı olunur sorusu içerik yazarlığına ilgi duyan ve bu işte kendisini geliştirmek isteyen herkesin merak ettiği başlıca sorulardan biri. Öncelikle bir markayla mı, bir ajansla mı yoksa bireysel olarak mı içerik yazarlığı yapmak istediğize karar vermeniz gerekir. Bir marka ile çalışacaksanız, markanın hizmetlerini ve ürünlerini tanıtan SEO uyumlu içerikler yazabilirsiniz. Ajansta çalıştığınızda ise farklı marka ve ürünler için SEO içerikli metinler yazabilirsiniz.

  1. Yazar olarak uymam gereken kurallar neler?

Online içerik yazarlığı yaparken eğer bir ajansa bağlı çalışıyorsanız uymanız gereken kurallar sizlere mailler aracılığıyla aktarılır. Maillerde iletilmeyen tek kural, imla kuralları ve anlam bütünlüğü gibi genel konulardır. 

  1. İçeriklerim yayınlandığında görebilir miyim?

İçerik yazarı içeriğini oluşturduktan sonra içerik markaya yönlendirilir ve markanın yayına aldığı içerik markaya ait olur. Bununla birlikte markanın internet sitesi üzerinde yayınladığı içeriğinizi görüntüleyebilirsiniz.

  1. Kalemimi nasıl geliştirebilirim?

Yazımınızı geliştirmenin en önemli yolu okumaktır. Yazmak da kaleminizi geliştirmeniz için gerekli adımlardan biridir.

  1. Lugat’ta içerik yazarı olabilir miyim?

Elbette. Lugat’ta içerik yazarı olmak için web sitesi üzerinden formu doldurabilir ve sizin için hazırlanılan testi başarıyla tamamlayarak Lugat içerik yazarları içerisinde yerinizi alabilirsiniz.

Dijital İçerik Üreticiliği Nedir?

“Dijital içerik üreticisi nedir?” sorusu, bu alanda kendisini geliştirmek isteyen herkesin sıkça sorduğu sorular içerisinde kendisine yer bulur. Dijital içerik üreticileri, dijital dünyada yayınlanmak üzere metin, video, poster gibi içerikleri hazırlayan kişilerdir. Dijital pazarlama alanında çalışan dijital içerik üreticileri markaların ürün ve hizmetlerini tanıtmalarına yardımcı olan metinler kaleme alan kişilerdir. Dijital içerik üreticileri, markaların ya da ajansların kendilerine yönlendirdikleri briefler aracılığıyla ürünlerin ve hizmetlerin tanıtıldığı blog, kategori gibi türlerde içerik üretimi yapabilir. “İçerik yazarı nedir?” sorusu kısaca bu unsurlarla cevaplandırılabilir.

Dijital içerik üretici ne demek?” sorusuyla birlikte en sık sorulan sorulardan biri de içerik yazarı olmak için sahip olunması gereken özelliklerin neler olduğudur. SEO bilgisine sahip olmak, yazım ve imla kurallarına hakim olmak, klavyeyi akıcı kullanabilmek gibi özellikler dijital içerik yazarlarının sahip olması gereken özelliklerden birkaçıdır. 

İçerik Yazarlığı ile İlgili Merak Edilenler

İçerik yazarlığı birçok kişinin yapabileceği bir meslek olması ve serbest zamanlı iş imkanı sağlamasıyla son dönemlerin gözde meslekleri içerisinde yer alır. İçerik yazarları, zaman içerisinde hem yazımlarını hem de SEO uyumlu içerik yazımındaki tecrübelerini geliştirip artırarak bu meslekte ilerleme şansı yakalayabilir. 

İçerik yazarı ne iş yapar?” sorusu, içerik yazarlığı yapmak isteyen ve bu alanda kariyer sahibi olmak isteyenlerin merak ettiği sorulardan biridir. İçerik yazarları, markalar için kendileri ya da bir ajansa bağlı olarak içerik üretimi yapar. İçerikleri hazırlarken markanın ya da ajansın kendisine yönlendirdiği yönergeleri takip eden içerik yazarları, dijital içerikleri arama motorlarında üst sıralarda yer alacak şekilde kurgular ve bu şekilde yazımını sağlar.

“Kimler yazar olabilir?“ Kalemine güvenen ve imla kurallarına hakim olan herkes dijital içerik yazarlığı konusunda şansını deneyebilir. Ana meslek olarak tercih edilebilen içerik yazarlığı aynı zamanda ek bir iş olarak yarı zamanlı bir şekilde de gerçekleştirilebilir. Yolda, ofiste ya da evde içerik yazarlığı yapmak mümkündür.

“İçerik yazarlığında nasıl gelişim sağlanabilir?” İçerik yazarlığı alanında ilerlemek için kaleminizi geliştirmeniz gerekir, bu yüzden sık sık okuma yapmak ve fırsat buldukça yazı yazmak oldukça önemlidir. Yazı yazmak kaleminizi geliştirdiği gibi tecrübelerinizi de artırmanızı sağlar. SEO uyumlu içerikler üzerine okumalar yapmak ise farklı alanlardaki içerik yazarlarının hazırladıkları içerikleri görmenize olanak tanır. Bu sayede kendi içeriklerinizi daha fazla geliştirme imkanı yakalayabilirsiniz.

“İçerik yazarlığında kariyer yapılabilir mi?” İçerik yazarlığı alanında kariyer yapmak mümkün. İster bir dijital ajansta isterseniz de bir markada çalışarak bu sektörde kendinizi geliştirebilirsiniz. İçerik yazarlığı alanında tecrübe kazandıkça daha geniş bir alanda çalışma imkanı yakalayabilir, yazımınızı geliştirebilir ve bu alanda tam zamanlı çalışmaya başlayabilirsiniz. 



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up