Ürün İçerikleri Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Dijitalleşmenin sektörlerde kendini belli ettiği içinde bulunduğumuz çağ itibarıyla markaların dijital dünyada var olabilmesi için sitelerinde içeriğe odaklanması son derece önemlidir. Ürün ve hizmetlerin arama motorunda öne çıkarmak amacıyla çeşitli içerik türlerini yazarlardan talep edilir. Profesyonel içerik yazarı olarak markalar için kaleme alabileceğiniz içerik türleri arasında net sınırlarla diğer içeriklerden ayrılanlardan birisini ürünlere odaklanan içerikler oluşturur. Kullanıcıların markaların ürünleri hakkında bilgilendirilmesi için ürün odaklı içerikler kilit rol oynar. Bir yazar olarak gerek markanın gereksinimi gerekse arama motorunun dinamiklerini göz önünde bulundurarak ürün içerikleri kaleme almanız sizin için başarıya ulaşmada temel motivasyondur. Bu yazıda hedefiniz doğrultusunda başarıya ulaşmak amacıyla ürün içeriklerini oluştururken dikkat etmeniz gereken altın kurallara dair bilgi edinebilirsiniz.

ürün içeriği

İlk Dinamik: Ürün İçeriği Nedir?

Ele aldığı konu ve yapısı itibarıyla özel içerik türlerinden birini ürün içeriği oluşturur. Ürün içeriğinin temel hedefi, markaların tasarladığı ürünleri doğru ve güvenilir bilgi vererek kullanıcılara tanıtmaktır. Bu çerçevede ürün yazısı nedir sorusunun yanıtı kısaca herhangi bir ürüne satış odaklı yaklaşarak onu belirli yönlerden tanıtıp öne çıkarmaktır. Tanım kapsamında giren ürünler, yaşamın birçok noktasında kullanıcıların gereksinimine hitap eden eşyalar, cihazlar, aksesuarlar, aletler gibi çeşitlenen türde olabilir. Bu doğrultuda ürün yazıları vasıtasıyla hitap edebileceğiniz kitle ve sektör bir hayli geniş olarak ortaya çıkar. Kullanım alanları baz alınırsa beslenme gereksinimi karşılamak amacıyla mama ürünleri, temizlik gereksinimi için diş macunu modelleri, iletişim amaçlı cep telefonu tasarımları veya aksesuar, hobi amaçlı kol saati modelleri hakkında yazılar kaleme almanız mümkündür. Bu geniş kapsam doğrultusunda ürün içeriklerini kaleme almaya adım atarken onların blog, kategori, özel gün gibi yaygın olarak tercih edilen türlerden ayrılan niteliklerini baz almanız, içeriği ne doğrultuda kaleme almanız gerektiği konusunda size ipucu sunabilir. Ürün içerik hazırlama sürecinde size yardımcı olabilecek temel nitelikler şu şekilde sıralanabilir:

  • Ürün içeriklerinde yazı süreci tümüyle ürün odaklı olacak şekilde ilerler. Kategori içeriklerinde genel olarak ele alınan ürünler için bu içerikler, bütünüyle ürüne özgü tanıtımı baz alır.
  • Ürünün temel niteliklerinden yola çıkarak kullanım alanına ne gibi katkılar sağlayabileceği bu içeriklerin temel konusudur.
  • Ürün yazıları, kelime sayısı sınırlı tutulan içeriklerdir. 100-500 kelime sayısıyla ele alınan yazılar, ürünü bütün yönleriyle ele alma konusunda genellikle yeterlidir.

İdeal İçeriğe Adım: Talebi Doğru Analiz Etme ve Araştırma

Okumayı yazmayı, pratik aksiyon almayı seven bir içerik yazarı olarak ürün içeriği oluşturma sürecinde sizin için temel ölçütlerden birisi, bu içerik türünün kapsamı kadar sizden nasıl bir ürün içeriği talep edildiğidir. Markalar hizmet politikaları kapsamında farklı kullanıcı kitlelerine hitap eden farklı ürünler tasarlayabilir. Bu doğrultuda markaların ürünleri için talep edebilecekleri içerikleri niteliklerin değişiklik gösterebilir. Bu değişkenlik genellikle size iletilen briefte net şekilde kendini belli eder. Size ulaşan brief doğrultusunda aşağıdaki adımları uygulayarak marka ürünleri için ideal içeriği yakalamanız olanaklıdır:

  • İçerik talebinin ne olduğunun farkına varma
  • Markanın ürünlerine dair araştırma yapma
  • Google’da yer alan ürün sitelerinde araştırma yapma

Ürün tanıtım yazısı kaleme alırken briefte yer alan talebi doğru şekilde anlayıp, ne olduğunun farkına varmanız sizin için içeriğin temel taslağını oluşturmanın anahtarıdır. Size iletilen briefte yer alan kelime sayısı, başlık sayısı, maddeleme kullanımı ve kelime dağılımı doğrultusunda nasıl bir içerik yazmanız gerektiğini netleştirebilirsiniz. Ürün tanıtım metni kaleme almadan önce nitelikli araştırma sürecini tamamlamanız da oldukça önemlidir. Briefte size iletilen ürün linki doğrultusunda ilgili sayfayı ziyaret ederek ürünün temel niteliklerine ve görseline ulaşabilirsiniz. Markanın sitesinde yeterli bilgileri bulamadığınız takdirde diğer markaların sitelerine göz atarak araştırma sürecini tamamlayabilirsiniz. 

ürün içeriği

Ürün İçeriğinin Tamamlanması: Gruplama ve Doğru Yerleşim

Analiz ve araştırma süreçlerini başarıyla tamamladıktan sonra sizden talep edilen içeriği tam olarak sağlayabilmeniz amacıyla, kaleme alım sürecinde, şu adımları dikkate almanız süreci sizin için pratikleştirir:

  • Ürün özelliklerini baz alarak alt başlık belirleme
  • Talebe göre değişiklik gösterse de maddelemeyle ürün özelliklerini vurgulama
  • Başlık sayısına göre kelimeleri ve anahtar kelimeleri gruplama

Ürün içerikleri püf noktaları kapsamında briefte sizden talep edilen sayıda alt başlığa içerikte yer vermeniz işinizi kolaylaştırır. Genellikle içeriğin ana başlığı olarak ürünün birebir model adını kullanmanız yeterlidir. Alt başlıklarda ise paragraflarda ele alacağınız konuları yansıtan kısa başlıklara imza atabilirsiniz. Bu doğrultuda gerek ürün içeriklerinde öne çıkarabileceğiniz gerekse başlık oluşturmada size yarar sağlayabilecek konular şu şekilde sıralanır: nitelikler, faydalar, tasarım, fiyat. Bu konular kapsamında 1 ana başlık, 3 alt başlık şekilde oluşturacağınız bir içerikte maddelemeden de yararlanarak dört temel konuyu kapsamlı olarak ele alabilirsiniz. Bu konulara odaklanarak ürün tanıtım yazısı örnekleri kapsamında bir kol saati modeli için içerik kaleme alıyorsanız adım adım şu aşamaları takip edebilirsiniz:

  • Ana başlığın altında yer alan giriş kısmında ürünün temel olarak ne amaçla üretildiğinden, kimlere hitap ettiğinden bahsedebilirsiniz.
  • Madde sayısı ve yerleşimi markanın talebine göre değişkenlik gösterebilmekle birlikte giriş paragrafından sonra ürünü öne çıkaran, kullanıcılara avantaj sağlayan, 3 özellikten kısaca maddeleme tarzıyla bahsetmeniz idealdir. 
  • İlk alt başlık altında saatin fonksiyonlarına bağlı olarak faydalarından bahsedebilirsiniz. Eğer aldığınız ürün sağlığa hitap eden faydalar barındırıyorsa bu aşamada kesin ifadelerden kaçınmanız içeriğinizi daha başarılı kılar.
  • İkinci alt başlık altında kadran ölçüsü, renk, dayanıklılık, su geçirmezlik gibi tasarım niteliklerini ön plana çıkarabilirsiniz.
  • Üçüncü alt başlık kapsamında ise ürünü fiyatının uygunluğundan, net fiyat bilgisine yer vermeden, bahsedebilirsiniz. Bu noktada marka bazlı olarak değişiklik gösterebildiği için garanti süresi, kargo ve taksit seçeneklerine değinmekten kaçınmak size fayda sağlar.

İçerikte nelerde bahsedeceğinizi bu temel konular kapsamında şekillendirdikten sonra paragraf kelime sayılarında ve talep edildiyse anahtar kelime yerleşiminde homojenlik sağlamalısınız. Kelime sayısında homojenliği giriş paragrafını daha kısa tutup alt başlıklarda eşit dağılım yaparak, anahtar kelimelerin homojen dağılımını ise paragraflarda yer alan konulara göre belirleyebilirsiniz. Bu şekilde dengeyi sağlayarak çok detaya girmeden tüm yönleriyle ideal ürün tanıtım içeriğini elde edebilirsiniz.

Ürün İçeriği Oluştururken Püf Noktalar Nelerdir?

Ürün içeriği, bütünüyle satış odaklı spesifik bir ürün modelini tanıtmaya verilen genel addır. Tanıtım amaçlı kaleme alınan ürün içeriğinde nitelik, fayda, tasarım ve fiyat açısından ürünü tüm yönleriyle detaya girmeden ele almak temel püf noktadır. Bu doğrultuda doğru başlık seçimi, paragraf yerleşimi ve maddeleme kullanımı, anahtar kelime dağılımı gibi unsurlar ideal içeriğe adım atmayı kolaylaştırır.

Benzer Makaleler

Arrow-up