Özel Gün İçeriklerinin Püf Noktaları Nelerdir?

Özel gün içerikleri yıl içerisindeki çeşitli özel günlere atıfta bulunacak şekilde hazırlanan içeriklerdir. Bu tür içerikler özel günlerde indirimli olarak sunulan ya da markalar tarafından öne çıkartılmak istenen ürünlerin tanıtımının yapılabilmesi için web sitelerinde sıklıkla tercih edilebilir. Örneğin, Sevgililer Günü kampanyaları için sevgiliye alınacak hediye çeşitleri markalar tarafından potansiyel alıcıların daha öncelikli olarak görebileceği bir şekilde bu içerikler içerisinde konumlandırılabilir. 

 Özel gün landing page’ler genellikle Yeni Yıl kampanyaları, yıl sonu indirimleri gibi yılın belirli dönemlerinde yayında kalır. Bu sayfalarda birden fazla ürüne ait kategori türleri yer alabilir. Özel gün içeriklerinde hem kategori hem de blog içeriklerinde kullanılan dil kullanılabilir. Bu tür kategorilerde dil seçeneği markanın talebine göre şekillenebilir.  

Özel gün içeriklerinde en kritik noktalarından biri de bu içeriklerin doğru zamanlarda web sitelerine eklenmesidir. Örneğin, Sevgililer Günü içeriklerinin Ocak ayının sonuna doğru girilmesi bu içeriğin Google tarafından endekslenmesi için yeterli zamanın oluşturulmasına yardımcı olur. Bu içeriklerin son günlere bırakılmaması gereklidir.

Özel Gün İçerikleri Nasıl Olmalı?

Özel gün içeriklerinin püf noktalarını şu maddelerle özetlemek mümkün;

  • Özel gün içeriklerinde marka dili ile birlikte markanın bu içeriklerde kullanmayı tercih ettiği dilin doğru bir şekilde kullanılması oldukça önemli. Siz dili ya da daha kurumsal bir dil benimsenerek özel gün içerikleri oluşturulabilir.
  • Özel gün içeriklerinde yaklaşan özel günden yaklaşık 2 hafta kadar öncesinde yazının yayına alınması arama motorlarında listelenebilmesi açısından oldukça önemli.
  • Özel gün içeriklerinde yalnızca belirli bir türdeki ürünlerin tanıtımının yanında birden fazla ürünün tanıtımı da yapılabilir; bu tercih marka ve dijital reklam ajansının verdiği ortak kararlar ile şekillenebilir.
  • Anneler Günü kampanyaları, Sevgililer Günü indirimleri gibi ilgi çekici başlıklar ve cümleler özel gün içerikleri içerisinde doğru noktalara konumlandırılabilir. Bu sayede okuyucunun ilgisi daha kolay çekilebilir.

Özel Gün İçerikleri Hangi Günler için Tercih Edilebilir?

Yılın çeşitli dönemlerinde birçok özel gün bulunmakta. Yılın ilk gününden son günlerine kadar birçok gün hem Türkiye hem de dünyanın çeşitli ülkelerinde kutlanır, bu yüzden bu günlerde insanlar birbirlerini hatırlamak ve hediyeleşmek isterler.

  • Yılbaşı kampanyaları, özel günlerde markalar tarafından tercih edilebilecek kampanya çeşitlerinden biri. Yeni yıla başlarken sevilen kişilere hediyeler almak herkes için keyifli bir an yaşanmasını sağlar. Markalar bu tarihlerde yılbaşı indirimleri yaparak hediye almak isteyen kitleleri kendilerine daha hızlı çekebilir.
  • Her yıl 14 Şubat’ta kutlanan Sevgililer Günü de yılın en çok hediye alışverişi yapılan zamanlarından biri. Yalnızca sevgililerin değil evli çiftlerin de kutladığı bu güzel günde markalar çeşitli indirimler yapabilir.
  • 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, markaların özel gün içerikleri hazırlamayı tercih edecekleri günler içerisinde kendisine yer bulur.
  • 14 Mayıs Anneler Günü ve 18 Haziran Babalar Günü de yılın en sevilen özel günleri içerisinde bulunur. Anne ve babaların sevgiyle hatırlandığı bu özel günler için markalar özel gün içerikleri oluşturmayı tercih edebilir.
  • Tüm dünyada Black Friday ismiyle bilinen Kasım indirimleri günleri Türkiye’de de markaların en fazla satış yaptığı özel günler içerisinde yer alır. Büyük oranlarda indirimlerin yapıldığı bu günlerde ihtiyaç listesini yıl sonuna saklayan pek çok kişi alışveriş yapabilir. Bu yüzden Kasım indirimlerinde markalar özel gün içerikleri oluşturmayı düşünebilir.
  • 24 Kasım Öğretmenler Günü, öğrencilerinin hayatına dokunan ve onları geleceğe hazırlayan öğretmenlerin hatırlandığı ve markaların indirimler sunabileceği özel günler içerisinde kendisine yer bulur.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up