Markanız Neden Bir Vikipedi Sayfasına Sahip Olmalı?

Teknolojik gelişmeler markaların büyümesi için her geçen gün daha fazla imkân sunarak rekabeti artırır. Hızlı tüketim çağında insanlar satın almak istedikleri ürüne ya da hizmete olduğu gibi bilgiye de süratle ulaşmak ister. Dolayısıyla gerek alışverişte gerekse araştırmada kullanıcının faydası ve memnuniyeti gözetilerek pek çok mecrada yer almak oldukça önemli bir husustur. Peki markaların niçin bir Vikipedi sayfasına sahip olması gerekir?

Vikipedi Nedir?

Günümüzde internet üzerinde onlarca platform bulunur. Bu kadar geniş bir seçeneğin mevcudiyeti doğal olarak insanların farklı seçeneklere kolaylıkla erişim sağlayabilmesini mümkün kılar. Alternatife yönelmenin çok daha kolay hale gelmesi markaların insanlara daha iyi hizmet sunmak üzere etkili çalışmalar yapabilmesini gerektirir. Bu kapsamda bir Wikipedia sayfası oluşturma ses getiren faaliyetlerden olacaktır.

Vikipedi; kurucusu Jimmy Wales olan, farklı dillerde hazırlanabilen ve kâr amacı bulunmayan bir ansiklopedi olarak tanımlanabilir. Hem ücret gerektirmeyen hem de düşüncelerin özgür bir şekilde kaleme alınmasına izin veren bu sanal ansiklopedi MediaWiki yazılımı kullanılmak suretiyle hazırlanır. Vikipedi içerik ekleme ve değiştirme süreci kesintisiz şekilde devamlılık arz eder. Dolayısıyla bu ansiklopedinin hiçbir vakit tamamlanmayacağı öngörülür. 

Markaların Vikipedi Sayfasına Sahip Olması Niçin Önemli?

Kurucusu Wales’in ifadesiyle bu ansiklopedi “Dünya üzerindeki her insana kendi dilinde, en üst kalitede, bedava bir ansiklopedi oluşturma ve dağıtma uğraşısı.” şeklinde tanımlanır. Günümüzde milyonlarca kullanıcının bilgi edinmek üzere başvurduğu ilk sayfa olan Vikipedi, markaların etkin bir biçimde tanıtılması ve daha fazla kişiye ulaşılabilmesi için ideal bir mecradır. Sanal ansiklopediler arasında tanınan ve güvenilen bir sayfa olması onu markalar için önemli bir aracı haline getirir.

Hedefinde doğru bilgi paylaşımı yapmak olan söz konusu ansiklopedi sayesinde markalar hem güvenilirliklerini hem de şeffaflıklarını kolay bir biçimde kullanıcılara yansıtma imkânı elde ederler. Günümüz koşullarında markaların çok daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmaları ve isimlerini başarıyla duyurmaları imaj açısından oldukça önem arz eder. Bu imajın korunması ve memnun müşteri kitlesi oluşturmak için Vikipedi’den mutlaka faydalanmak gerekir.

Kullanıcılar henüz adını yeni duydukları ya da daha önce hiç ürün almadıkları bir marka hakkında bilgi sahibi olmak isteyebilirler. Merakla başlayan bu yolculuk kişinin marka hakkında yeterli bilgi alması ve bu markayı tercih etmesine dek uzanabilir. Dolayısıyla kullanıcıları en doğru şekilde yönlendirebilmek, onların güvenini kazanabilmek ve tercih etmelerine teşvik etmek için Vikipedi gibi dev bir ansiklopedide yer almak çok mühimdir.

Markaların Vikipedi’de Sayfa Sahibi Olmalarının Getirdiği Avantajlar

Yazarları tümüyle gönüllülerden oluşan, bilgi paylaşımının online ve süratli bir biçimde gerçekleşmesini sağlayan Vikipedi artık markaların tercih ettiği en önemli platformlar arasında yerini almış durumdadır. Bu ansiklopedide bulunan bilgiler kontrollerle teyit edilerek kullanıcılara sunulur. Vikipedi’nin markalara sağladığı pek çok avantajdan söz etmek mümkündür. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Markanın şeffaflığı ve güvenilirliğini vurgulamayı kolaylaştırır.
  • Çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olması daha fazla kişiye ulaşmayı sağlar.
  • Arama motoru sonuçlarında genellikle ilk sırada yer aldığı için markayla alakalı bilgi sahibi olmak isteyenler ilk bu siteye girmek isterler.
  • Markanın tanınırlığı ve müşteri kazanımı artış gösterir.
  • Diğer mecralarda da yer alan marka her platformda olması dolayısıyla daha da ön plana çıkar.

Tüm bunların yanı sıra dünyanın en prestijli web sitelerinden olan vikipedi, markanız için değerli bir referans sağlar. Bu sebeple web sitenizin backlink stratejisini gözden geçirirken Vikipedi’yi de mutlaka düşünmeniz gerekir. Gittikçe kızışan rekabet ortamında markaların daha fazla kişiye ulaşması için Vikipedi’de sayfa sahibi olmak yukarıdaki avantajları da beraberinde getirecektir. Kaliteli, ilgi çekici ve özgün bir Wikipedia sayfa oluşturma talebi için Lugat İçerik Ajansı ile iletişime geçebilirsiniz.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up