Markalar Neden İçeriğe İhtiyaç Duyarlar?

Günümüzde pazarlama ve reklamın markalar için önemli bir yeri vardır. İnternette yerlerini alan markalar, gün geçtikçe daha fazla müşteriye hitap etme ve internet sitelerine daha fazla giriş-çıkış sağlamak amacıyla çeşitli yollarda ilerlemektedir. İçerik, bu yollardan bir tanesidir ve oldukça önemli bir konumda yer almaktadır. Pazarlama aşamasında müşteriye samimiyet ve güven vermek, markalara avantaj sağlayan bir durumdur. İçerik üretmek aynı zamanda alınan ürün veya hizmet hakkında da faydalı bilgiler vermek amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçtan yola çıkarak, dünyada adından söz ettiren birçok marka içerik üretimi yapmaktadır. Gün geçtikçe içerik üretimine verilen önem artmaktadır. 

İçerik Üretiminde Markaların Dikkat Etmesi Gerekenler 

İçerik üretimi, dışarıdan bakıldığında kolay gibi gözükse de oldukça dikkat ve titizlik isteyen bir süreçltir. Bir içerik, internet üzerinde kullanıcının karşısına çıkana kadar olan süreçte bir dizi kontrolden geçmektedir ve titiz bir çalışma sonucu internet dünyasında sergilenmeye başlamaktadır. Peki kusursuz bir içerik için dikkat edilmesi gereken püf noktalar nelerdir? Öncelikle içeriğe başlanmadan önce, içeriğin bir iskeleti oluşturulmalıdır. Bu iskelet temel olarak; içerikte nelerden bahsedileceğinden, kaç adet başlık ve hangi anahtar kelimelerin kullanılacağından, paragraflar arası geçişlerde nasıl bir bağ kurulması gerektiğinden oluşmaktadır. İskelet oluşturulduktan sonra müşteriye hitap eden bir dilde içerik üretilmeye başlanmaktadır.

kaliteli içerik

Tabi ki bu içerik özgün bir şekilde yayımlanmalıdır. Bir içeriğin kopya olmaması büyük bir önem arz etmektedir. Çünkü kopya olan yani bir başka içerikten birebir olarak aynı cümleleri veya aynı anlama gelen cümleleri almak, arama motorlarınca tespit edilerek yayımlanan içeriğin arama sonuçlarına göre üst sıralarda yer almasını önlemektedir. Üst sıralarda yer alamayan markalar haliyle site trafiği bakımından çok düşük seviyelerde kalmaktadır ve satmayı hedeflediği ürün miktarına erişememektedir. İçerik pazarlama hususunda başarılı olan şirketler genel olarak hedeflediği satış miktarlarına ulaşabilmektedir. Bu başarıda içerik üretiminin önemi çok büyüktür. Bu başarılı markaların içeriklerine göz atıldığında birtakım özellikler ön plana çıkmaktadır;

  • Pozitif içerikler üretmek ve üretilen içeriklerin paylaşılabilir olması, 
  • Direkt hedefe yönelik içerikler üreterek karmaşaya yer verilmemesi,
  • Dil bilgisi ve yazım kurallarına dikkat edilerek içerikler üretilmesi,
  • Anlaşılabilir ve izlenilebilir olması,
  • Geri dönüşü beslemesi ve içeriğin içinde soruların cevap bulması. 

Son maddeyi biraz daha açıklamak gerekirse; tüketici bir ürünü veya hizmeti almak istediğinde kafasında çeşitli sorular oluşmaktadır. Bu sorular temel sorulardır ve cevaplandığı takdirde müşteri açısından ürüne ve markaya karşı bir güven oluşmaktadır.

içerik pazarlaması

Eğer hazırlanan içerik, müşterinin ürünü veya hizmeti aldığı takdirde kafasında oluşacak soruları cevaplayan cümleler içeriyor ise başarılı bir içerik olarak adlandırılabilmektedir. Genel olarak bu maddeler doğrultusunda ilerleyen markalar, iyi içerik analizi yapmaktadır ve çıkarımlara önem vererek müşteriye yönelik içerikler üretmektedir. 

İyi İçerik Editörü, İyi Pazarlamanın Önünü Açar

İçerik pazarlamasında dikkat edilmesi gereken konular gün geçtikçe artmaktadır. Örneğin ‘’online’’ yani internet üzerinden pazarlama yaparken kullanılan arama motorları, sürekli olarak algoritmalarını güncellemekte ve arama sonuçları bu algoritmalara göre sıralanmaktadır. Bu nedenle markalar iyi bir içerik editörü kadrosunda sahip olmalıdır. İyi bir içerik editörü; güncellemeleri takip ederek, müşteri odaklı yazılar üreterek ve içerik yazarlarına talimatlar vererek içerik pazarlaması konusunda kendini ve etrafındakileri geliştirmeye odaklı olarak çalışmaktadır. Ürün ve hizmet tanıtımının günümüzde bu denli önemli bir konumda yer alması markaları da iyi bir içerik editörü kadrosu kurmaya itmektedir. Gelinen bu noktada internet üzerinden pazarlama hususunda dikkat edilecek onlarca önemli nokta bulunmaktadır.

iyi içerik editörü

Fakat bu yazıda içerik üretimi ve editörlüğünün önemine biraz daha detaylı bakmak gerekmektedir. İyi bir içerik kadrosu kurmak için heyecanlı ve motive olmuş yazarlara ihtiyaç duyulmaktadır. Zihin olarak üretime ve yaratıcılığa yatkın olmaları, özgün yazılar çıkarmalarına ve markalara kaliteli içerikler üretilmesini sağlamaktadır. Bir içerik yazıldıktan sonra direkt olarak müşterinin karşısına çıkmamaktadır. Yazılan bir içerik öncelikle revize yapan bir ekibe gönderilmektedir. Bu ekip yazıyı titizlikle inceleyerek bir takım yazım yanlışlarını, anlam bozukluklarını vb. birçok hataları düzelterek özgünlük testine sokmaktadır. Bir yazı özgünlük testinden başarı ile geçerse müşterilerin karşısına sunulmaya hazır demektir. Fakat yazı özgünlük testinden geçemez ise marka, içeriği yazarlara geri göndererek düzeltilmesini veya tekrardan yazılmasını talep etmektedir. Fakat bu gibi olumsuz durumlar zaman kaybına yol açmaktadır. Markalar için ise zaman, oldukça önemli bir kavramdır. Bu nedenle markalar profesyonel içerik kadrolarıyla çalışmak istemekte ve olabilecek en hızlı, anlamlı, hatasız yazılar üreterek bu yazıları müşterilerinin karşısına çıkartmaktadır. İçerik analizi markaların içerik bazında dikkatlice yapması gereken bir işlemdir. Bu analizleri iyi ve hızlı bir şekilde yapan markalar, yapamayan markalara kıyasla hemen kendini göstermekte ve arama sonuçlarında listelerin tepelerine tırmanmaktadır. 

Online Pazarda Markaların Olmazsa Olmazı: Kaliteli İçerik

Teknolojinin gelişmesiyle beraber günümüzde neredeyse her mağaza internet ortamına taşındı veya taşınmaktadır. Nasıl ki bir cadde üzerindeki mağaza, ürünlerini mağaza girişinde bulunan yazılar aracılığı ile tanıtıyor ise internet üzerindeki mağazalar da ürünlerini, üretilen içerikler yoluyla tanıtmaktadır. İçerik üretimi bir mağazanın olmazsa olmazıdır. Çünkü yazılan içerikler kaliteli bir şekilde üretildiğinde müşteriler aracılığıyla okunur ve paylaşılır. Beğenilen yazılar internet ortamında paylaşımın etkisiyle binlerce müşteriye ulaşır ve site trafiğinin yüksek olmasına doğrudan etkide bulunmaktadır. Yüksek site trafiğine sahip markalar doğal olarak daha fazla satış yapmakta ve hedeflerine ulaşmaktadır. Bu nedenle bir markanın içerik üretmesi, marka ve müşteri açısından oldukça önemlidir. Site trafiği denildiğinde akıllara arama motorları gelmektedir. Arama motorları internet ortamında herkesin kullandığı hizmetlerdendir. Markalar, arama motorlarında arama yapıldığında her zaman üst sıralarda bulunmak istemektedir. Üst sıralarda yerini korumak markaların site trafiğini artırarak online mağazaların, kolay bulunabilen, güvenilir bir site olmalarına olanak sağlamaktadır.

içerik üretimi

Genel olarak bu sebeplerden ötürü mağazalar için içerik pazarlaması oldukça önemlidir. Bir mağazanın binlerce kişiye ulaşmasında büyük rol oynayan içerikler anahtar kelimelerden oluşmaktadır. Anahtar kelimelere biraz daha detaylı bakmak gerekirse; anahtar kelimeler kısaca arama motorlarında en çok aranan kelimelere verilmiş isimlerdir. İçerik yazısında anahtar kelime kullanımı muhakkak yapılmaktadır. Güzel, özgün bir yazıya anahtar kelimeler eklendiğinde müşterilerin okuması için hazır hale gelmiş olmaktadır. Anahtar kelimelerin de yardımıyla üst sıralarda bulunan kaliteli içerikler mağazaların en önemli çalışanlarıdır. Evet çalışanları diyebiliriz, çünkü mağazalara kattıkları faydalar saymakla bitmemektedir. Bu yazıda özetle içerik nedir ve mağazalar için içerik ne ifade ediyor? Konuları ele alındı. Günümüzde çok önemli bir konumda bulunan ve gelecekte kesinlikle önemi artacak olan içerik üretimi zaman geçtikçe evrilerek ‘’online’’ pazarlamadaki yerini sağlamlaştırıyor. Markaların aralarındaki içerik rekabeti ise günden güne kızışıyor. Müşterilerine odaklı ve faydalı içerikler üreten markaların başarıları ise her daim öne çıkıyor.

Benzer Makaleler

Arrow-up