Markalar için Slogan Nasıl Yazılır?

Slogan, bir markanın, bir ürünün veya bir hizmetin akılda kalıcı olmasını sağlayan en önemli unsurdur. Sloganlar, markayı ve ürünü temsil eden her bir tanıtım parçası içerisinde yer alabileceği için marka ile bütünleşir ve uzun süreler boyunca markanın kendisi ya da sunduğu hizmet veya ürün bu sloganla hatırlanır. Bu yüzden markanız için bir slogan seçerken ya da bir marka için etkileyici sloganlar hazırlarken oldukça titiz davranılması gerekir. 

Markanın kimliği, fontu, puntosu, renkleri belli ise slogan metni yazmak için gerekli ilk ipuçları hazır haldedir. Slogan metni yazılırken, konu dışına çıkmaya neden olacak detaylara girmek yerine basit düşünmek daha önemlidir; minimalist olmak her zaman için daha etkili çalışmaları ortaya çıkarmanızı sağlar. Sloganların amacı markanın veya ürünün hatırlanması olduğu için yalnızca birkaç kelimeyle bir slogan oluşturmak akılda kalıcılık için önemli bir ipucu. Slogan yazım sürecinde akla gelen her şeyin kağıda aktarılması en iyi sonuca ulaşmanızı sağlar; bu yüzden aklınıza gelen fikirleri kağıda dökmekten çekinmeyin. Yazdığınız fikirler yeni fikirler oluşturmanızı sağlayacak ve en iyi sloganı bulmanıza yardımcı olacaktır.

Peş peşe söylendiğinde etkileyici duran, dile dolanan kelime ve cümleler slogan seçimi yapılırken ilk tercihleriniz içerisinde yer almalı. Bu tür kelimeler akılda kalıcılık için en iyi seçenekler olacaktır. Duygu açısından zayıf cümleler sloganlar için tercih edilmemeli, harekete geçiren ve heyecanlandıran sloganlara öncelik verilmelidir.

Markaların Temsilcisi Slogan Nedir? İyi Bir Slogan Hangi Özelliklere Sahiptir?

“Slogan ne demektir?” sorusu, bir marka, bir hizmet ya da bir ürünün bilinirliğinin artırılması, akılda kalıcılığının sağlanması ve ön plana çıkartılması için tasarlanan sözcük ya da sözcükler bütününe verilen isim şeklinde cevaplandırılabilir. Sloganlar, kısa ve öz bir şekilde marka ve ürünü akıllara getirmeyi hedefler. Sloganlar, markaların uzun süreler boyunca kullanacağı kelimeler bütünü olduğu için markaların prestijleri açısından oldukça önemlidir. Sloganların akılda kalıcı olmasının yanında zamana meydan okuyabilen etkileyici kelimelerden oluşması ve her jenerasyondan kitlelere hitap edebilmesi oldukça önemlidir. Bu yüzden slogan seçiminde bazı püf noktalara dikkat edilmesi gerekir;

  • Slogan orijinal olmalı; başka herhangi bir ürün ya da markayı çağrıştıracak biçimde kurgulanmamalıdır.
  • Kişileri harekete geçirecek aktif cümlelerden oluşmalıdır.
  • İnsanların aklında kalabilecek ve kolay söylenilebilecek kelimelerden meydana gelmelidir.
  • Marka ismi ile birlikte kullanıldığında kulağa uyumlu gelen kelimeler bütünü tercih edilerek hem ürün hem markanın akılda kalıcılığı sağlanmalıdır.
  • Sloganın olabildiğince kısa seçilmesi akılda kalıcılık için her zaman daha iyidir. 3 kelimelik bir slogan 6 kelimelik bir slogana göre daha akılda kalıcı olacaktır.
  • Markayı, ürünü ya da hizmeti, rakiplerinden ayıran özelliklere odaklanılarak bir slogan seçimi yapılmalıdır.
  • Sloganların logolarla birlikte kullanılabileceği göz önünde bulundurulmalı ve logoyla bir arada kullanıldığında hoş görünecek sloganlar tercih edilmelidir. İsme göre slogan tercihleri bu noktada daha avantajlı bir konumda yer alır.

Slogan Seçiminde İzlenilecek Yollar Nelerdir?

“Slogan nasıl hazırlanır?” sorusu slogan hazırlama sürecini üstlenen herkesin aklında yer edinen sorulardan biridir. Slogan hazırlanırken hem markalar hem de ajanslar üstlerine düşen görevleri yapar ve ortaya markayı en iyi şekilde temsil edecek slogan belirlenebilir. Slogan seçme sürecinde reklam ajansları markaların beklentilerini göz önüne alır ve kendi tecrübelerini de işin içine katarak markayı kusursuz bir şekilde temsil edebilecek sloganları bulabilir. Peki ticaret, hizmet sektörü sloganları seçilirken hangi yollar izlenmeli?

  • Öncelikle markalar, sloganın kitlelerinde nasıl bir tepkiye yol açmasını istediklerine karar vermeli ve marka sloganlarını bu doğrultuda tercih etmelidir. 
  • Markalar, ürünlerini temsil eden en iyi kelimelere yönelmelidir.
  • Markalar, ajanslarla iletişime geçerek markaları için en etkili sloganları daha kolay bir şekilde bulabilir.
  • Sloganlarda çok fazla noktalama işareti tercih edilmemeli, daha akıcı bir okumaya olanak sağlayan kelimeler kullanılmalıdır.
  • Beyin fırtınası yapmak sloganların belirlenmesi için etkili bir yöntemdir, sloganlar yazılırken bir ekip çalışması yapmak her zaman en iyi fikirlerin ortaya çıkmasını sağlar. Reklam ajansları tecrübeli ekipleri ile yaptıkları ortak çalışmalar sonucunda markalar için en iyi sloganları hızlı bir şekilde bulabilir.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up