Markalar İçerik Stratejisi ile Nasıl Organik Büyüme Sağlar?

Sektör fark etmeksizin markaların temel amaçlarından birisi adım adım büyümektir. Küçük bir ekiple yola çıkmış olmak veya kendi sektöründe global konuma ulaşmış olmak bu amacı değiştirmez. Her daim önemini koruyan büyüme, dijitalleşmeyle birlikte çok daha geniş imkânlarla pratik olarak sağlanabilir. Dijitalleşmenin getirdiği yeniliklerden biri olarak ortaya çıkan mecralar sayesinde markalar; içeriklerle ürün ve hizmetlerini kullanıcılara çok daha hızlı biçimde ulaştırabilir. Dijital dünya; her markanın öne çıkmak isteyeceği, rekabetin her daim üst düzeyde olduğu çok geniş bir alandır. Bundan dolayı markanız için içeriklerde doğrudan kullanıcıya hitap eden, rakiplerden özgün bir strateji belirlemelisiniz. Doğru içerikler sayesinde markanız kendiliğinden organik büyüme sürecine girecektir.

içerik pazarlama

Organik Büyümenin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Markanız için ideal içeriklere yönelik stratejileri belirlemeye geçmeden önce ilk olarak organik büyümenin ne ifade ettiğini netleştirmekte fayda var. Dijital ortamda sitenizi ekstra maliyetlerin altına girmeden hizmetlerinize yönelik içeriklerle geliştirme çalışması, kısaca organik büyüme nedir, sorusunu karşılar. Organik büyümede temel amaç, kullanıcıların gayeleri doğrultusunda, doğal akış içerisinde, sitenize yönelmesini sağlamaktır. Bu amaç çerçevesinde büyümenin size sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Marka olarak reklam, tanıtım gibi kendinize ekstra maliyet çıkaracak yollara başvurmak zorunda kalmazsınız.
  • Kullanıcılarınıza ürünlerinizi ve hizmetlerinizi doğrudan, onlara yarar sağlayacak nitelikleriyle tanıtma fırsatı bulabilirsiniz.
  • Dijital dünyada, arama motoru sorgulamalarında, doğrudan öne çıkan bir marka olursunuz. Böylece markanızın tanınırlığı, dolayısıyla potansiyel müşteri sayısı artabilir.
  • Ekstra çaba harcamanız gereken büyüme yöntemleri yalnızca belirli süre geçerliliğini koruyabilir. Ürün ve hizmetlerinizin niteliğine bağlı olarak büyüme durağan değil, sürekli olabilir.

Organik büyüme her ne kadar doğal bir süreci ifade etse de filizlenmesi amacıyla marka olarak birtakım stratejilere başvurmanız gerekir.

Dijital Etkileşimin Anahtarı: İçerik Stratejisi

Organik büyümeyi sağlamak için sitenizde, mecranızda nitelikli içeriklere yer vermeniz gerekir. Nitelik içerikler söz konusu olduğunda her marka için belirleyici olan etkenler değişkenlik gösterebilir. Bu değişkenliğin ayrımına varma noktasında içerik stratejisi devreye girer. Markanızın temel nitelikleri bu noktada oldukça önemlidir. Markanızın ürün ve hizmetlerinden yola çıkarak kullanıcılara ulaşmak amacıyla izlemeniz gereken en doğru yol, içerik stratejisi nedir, sorusunun yanıtını sizlere verir. Bunun yanı sıra nitelikler tek başına belirli değildir. Sizin strateji sonucu kullanıcılardan nasıl bir dönüş almak istediğiniz de oldukça önemlidir. Yani kısaca marka yönünde yapabileceğiniz var olandan en yüksek verimi almak için uygulamanız gereken en iyi yola karar vermektir. Buna karar vermeden önce “doğru içerik yazarı ve doğru içerik size neler kazandır?” konusunda araştırma yapabilirsiniz. Dijital dünyada büyümeye yönelik adım atarken göz önünde bulundurmanız bir diğer nokta elbette ki SEO’dur. Arama motorlarının nabzını tutmaya olanak tanıyan bu çalışma, stratejinin başarıya ulaşmasının temel anahtarıdır. Büyümeyi her daim geçerli kılmak amacıyla arama motorunu güncellemelerini düzenli olarak takip ederek hareket etmeniz elzemdir. Büyümeyi iyi organize ederek pazarda yükselmek amacıyla öncelikle bu unsurlar doğrultusunda markanız için organik büyüme stratejileri netleşmelisiniz.

içerik stratejisi

İçerik Stratejisi Oluşturmada Temel Unsurlar

Markanızın nitelikleri ve SEO, strateji oluşturmada birbirinden bağımsız düşünülemeyecek iki unsurdur. Markanızın kapsamında yer alan ürün ve hizmetler, ne tarz bir içerik oluşturacağınızın temelini oluştururken SEO, bu içeriğin organik trafiğe ulaşma amacıyla ne şekilde düzenleneceğini ifade eder. Strateji oluştururken ilk olarak başvurabileceğiniz içerik türleri genel olarak şu şekilde sıralanır:

  • Ana sayfa
  • Ana kategori
  • Alt kategori
  • Ürün
  • Landing page

Bu türler arasında ana sayfa genel olarak marka hakkında genel nitelikleri barındırır. Ana ve alt kategoriler belirli hizmetleri veya ürün gruplarını kullanıcılara ulaştırmada elverişlidir. Ürün sayfaları doğrudan ürünlerin niteliklerini kullanıcılara ulaştırmayı hedefler. Landing page ise genellikle özel günler gibi faaliyetlerde kullanıcıları bilgilendirmek amacıyla düzenlenir. Strateji oluştururken marka olarak nitelikleriniz doğrultusunda ne yönde hizmet vermek istiyorsanız ona göre sayfa seçimini tamamlamanız gerekir. Sayfa seçiminden sonra her bir sayfanın SEO uyumlu olarak düzenlemesi gerekir. Her bir sayfa için farklı kullanım söz konusu olabilmekle birlikte uyum ve sürekli trafik için şu unsurlar oldukça önemlidir:

  • Kullanıcıların aramalarına yanıt veren doğru anahtar kelime seçimi
  • Anahtar kelimelerin içerik içerisine dengeli dağılımı
  • Anlam bütünlüğü içeren paragraflar
  • SEO uyumlu, dikkat çekici başlıklar

Bu unsurlar doğrultusunda temel içerik fikrini tamamladıktan sonra content marketing stratejisi adımlarını takip ederek büyümeye ilerleyebilirsiniz.

organik büyüme

Adım Adım İçerik Pazarlama Stratejisi

Organik büyümeyi başarılı şekilde sağlamak amacıyla uygulamanız gereken içerik pazarlaması stratejisi sırasında dikkat etmeniz gereken birtakım önemli adımlar bulunur. İçerik pazarlaması sırasında olmazsa olmaz adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitle
  • Kullanıcıların merakları
  • Kullanıcıların sorularına net cevap bulabilmeleri
  • Süreç analizi
  • Doğru zamanlama

Hedef kitle, pazarlama stratejinizin kime yönelik olacağını ifade eder. Hedef kitleniz netleştikten sonra kitlenizin ürünlerinizde veya hizmetlerinizde neyi merak ettiğini, neye dikkat ettiğini netleştirmelisiniz. Netleştirme sonrasında oluşturmak istediğiniz içerikte bu kullanıcıların meraklarına yönelik cevapların yer almasını sağlamalısınız. Bu süreçte rakiplerin içeriklerini iyi analiz etmeyi ihmal etmemelisiniz. Bu analiz gerek içeriklerinizin kalitesi gerekse özgünlükleri bakımından size ipucu sunar. Sonrasında içeriklerinizi, sitenizdeki ürünlerin ve hizmetlerin durumuna göre, kullanıcıların gereksinim duydukları doğru zamanda sitenize ekleyebilirsiniz. Bu adımlarla içerik pazarlama stratejisi önemi netleşir. İdeal adımları attığınız takdirde gereksinim duyan kullanıcılar, Google aramalarında doğru zamanda doğru adrese ulaşarak sitenizin organik trafiğini artırırlar.

Organik Büyüme Nedir?

Markaların sayfalarında barındırdıkları SEO uyumlu içerikler sayesinde sayfa trafiğini süreci organik büyüme olarak adlandırılır. Doğru içerik stratejisi sayesinde markalar, ek reklam masraflarına başvurmadan sürekli ve organik trafik elde edebilir.

İçerik Stratejisi Nedir?

Markaların ürün veya hizmetlerini kullanıcılara en doğru şekilde ulaştırabilmek yazılı, görsel veya sesli şekilde gerçekleştirilebilen yoldur. Markalar; niteliklerini, kullanıcıları ve SEO uyumunu dikkate alarak içerik stratejisi belirleyebilir.

Benzer Makaleler

Arrow-up