Mailing Nedir? Mailing Metni Nasıl Oluşturulur?

Belirli bir hedef kitleye mail yoluyla ya da farklı sistemler aracılığıyla bilgi aktarımının yapılması, “mailing nedir?” sorusuna verilebilecek en temel cevaptır. Mailing’de mail listesine alınan kitlenin tamamına ya da bu kitlenin belirli bir kısmına gönderilmek istenen veriler yönlendirilebilir. Mailing, herhangi bir konuda mail listesindeki kişileri bilgilendirmek, değişim ve gelişimlerden haberdar etmek için kullanılan sistemlerden biri. 

Mailing, her konuda yapılabileceği için geniş bir kapsam alanına sahiptir. Bir firmanın hem çalışanlarına hem müşterilerine ayrı ayrı mailing yoluyla bilgilendirmeler yönlendirmesi mümkün. Firma içerisindeki sistem değişiklikleri ya da belirlenen yeni stratejiler çalışanların yer aldığı bir mailing listesine yönlendirilirken herkesin yararlanabileceği genel bilgilendirmeler de müşterilere yönlendirilebilir. Müşterilere yönlendirilen ürün içerikli mailingler e-posta pazarlama stratejilerinden biri olarak dijital pazarlama stratejileri içerisinde kendisine yer bulur.

Mailing Metni Nasıl Olmalıdır?

Mailing stratejisinde diğer dijital pazarlama içeriklerinden farklı olarak anahtar kelime kullanımı yapılması mecburi değildir. Görsellerin ön planda yer aldığı mailingler okuyucunun daha fazla ilgisini çekebilir.

Mailing metninde yer alan yazıların ve özet kısmının okuyucuyu yakalayabilmesi gerekir. Özet metnini ilgi çekici bulan okuyucu yazının kalan kısmını da okuyacaktır. Mailing metni hazırlanırken marka kimliğine uygun bir ses tonu ve yine marka kimliğine uygun yazı fontları tercih edilmelidir. Fontlarda belirli bir düzen yakalanması da oldukça önemli. Okuyucu, metni yorulmadan okuyabilmelidir. Görsel ve metin dengesinin doğru kurulması mailing metinlerinin olmazsa olmazları içerisinde yer alır. Görsel ağırlıklı olan mailing iletilerinde metinler de ihmal edilmemeli.

Metinlerde ve görsellerde, link çıkışları verilerek sosyal medya hesapları ve site üzerine yönlendirmeler yapılarak okuyucunun bilgisi verilen ürüne yönlendirilmesi sağlanabilir. Mailing metinlerinin hem web hem de mobil uygulamaya uygun bir şekilde tasarlanması gerekir. “Mailing tasarımı nedir?” sorusu bu noktada devreye girer. Doğru mailing tasarımı okuyucuyu belirtilen ürün ve hizmete yönlendiren, aynı zamanda markanın kimliğine uygun olarak tasarlanmış ve okunabilirliği yüksek iletilerden oluşmalıdır.

Mailing Metni Oluşturulurken Nelere Dikkat Edilmelidir?

“Mailing ne demek?” sorusunun ardından mailing metninin nasıl oluşturulacağı ve mailing metni hazırlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği gibi sorular gelebilir. Doğru planlanan mailing metinlerinin markanıza sunduğu katkılar oldukça fazla olur. İyi bir mailin metni hazırlamanın ince detaylarını şu maddelerle özetlemek mümkün;

  • Mailing iletileri sadece metin ya da sadece görsellerden oluşmamalı; metin ve görsel yakın miktarlarda kullanılmalı ve görsel kullanımı biraz daha öne çıkartılmalı,
  • Dilbilgisi ve yazım kuralları bir metnin okunabilirliğini etkileyen en önemli unsurlar arasında yer alır; bu yüzden yazılan metnin yazım kurallarına uygun olmasına dikkat edilmeli,
  • İçerikte link çıkışları vermek önemli ancak tüm metni bu şekildeki ibarelerle doldurmak doğru değil; bunun yerine gereken noktalarda link çıkışları vermek yeterli olabilir,
  • Mailing listelerine eklenen kişiler zamanla bu iletileri almayı tercih etmeyebilir, iletinin sonuna eklenebilecek abonelikten çıkma tercihi kullanıcı memnuniyeti açısından oldukça önemli,
  • Hedef kitlenin doğru belirlenerek oluşturulan içeriklerin kitleye uygun bir ses tonunda hazırlanması gerekir,
  • Mail gönderim sıklığının çok uzun ya da çok kısa sürelerde olmamasına dikkat edilmeli, her hafta gönderilen iletiler yerine iki haftada bir veya ayda bir gönderilen mailing iletileri daha tercih edilebilir durumda olabilir,
  • İletilerin okuyuculardaki ilk görünümü oldukça önemli; bu yüzden etkileyici bir giriş metni, özet ve ilgi çekici kapak görselleri kullanmak mailin okunabilirliğinin artmasını sağlar,
  • Son olarak mail boyutunun okuyucuyu sıkacak kadar uzun ya da okuyucunun yetersiz bilgi almasına neden olacak kadar kısa tutulmamasına özen gösterilmeli.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up