Lugat’ta İçerik Editörünün Yolculuğunu Anlattık!

İçerik editörü, içeriklerin yazardan teslim alınmasından sonra devreye girer ve yazıdaki eksiklikleri ya da eklenmesi gereken noktaları belirleyerek içeriğe son halinin verilmesini sağlar. İçerik editörlerinin bakacağı temel noktalar ise şu maddelerle özetlenebilir;

  • Editörün bakacağı ilk şey içeriğin formatı. Markanın istediği kriterler ile yazarın ajansa ilettiği içeriğin uyuşup uyuşmadığı editörler tarafından kontrol edilir. 
  • İçeriğin kod şablonuna düzgün bir şekilde yerleştirilmesi yine editörün kontrol ettiği noktalar içerisinde yer alır. 
  • İçeriğin kategori, blog ya da backlink içeriklerinden hangisi olduğunun belirlenmesi ve okumaların da bu stillere göre yapılması gerekir.
  • Metnin bütünlüğü, anlatım bozukluğunun olmaması ve yazının okunabilirliği içerik editörlerinin kontrol sağladığı bir başka nokta olarak listede yer alabilir.
  • İntihal kontrolleri içeriğin özgünlüğünün sağlanabilmesi ve SEO için oldukça önemli, bu konulardaki kontroller de yine içerik editörleri tarafından sağlanmakta.
  • Yazının marka diline uygun olup olmaması da yine içerik editörleri tarafından kontrol edilmektedir.

İçerik Editörlüğü Nedir?

İçerik editörlüğü dijital pazarlama sektöründe geniş ve kapsamlı tanımıyla öne çıkar. İçerik editörleri kendilerine ulaştırılan içerikleri gözden geçirme, belirlenen kurallara uygunluğuna bakma, eksiklikleri tamamlama gibi görevlerin yanında içeriklerin dili ve biçimi gibi şekil özellikleri ile de ilgilenerek içeriği olabilecek en iyi haline getirmek için çalışır. İçerik editörleri yalnızca düzenleme değil aynı zamanda içerik oluşturma konusunda da deneyimli ve tecrübe sahibidir. SEO kurallarına hakim, yazım ve dil bilgisi konusunda yeterli ve gerekli bilgisayar programlarını kullanabilecek becerilere sahip kişiler içerik editörlüğü yapabilir.

İçeriklerin profesyonel bir şekilde hazırlanması içeriklerin sunulacağı markaların yansıtacakları imajları açısından oldukça önemli olduğundan içerik editörleri içeriklerin oluşturulmasından son halini alana kadar oldukça titiz bir çalışma sürdürürler. “ İçerik editörlüğü nedir?” sorusuna genel kapsamıyla bu tanımlarla cevap vermek mümkün.

İçerik editörü nedir?” sorusu aslında birçok cevaba sahiptir. İçerik editörleri aynı zamanda güncel bilgiler konusunda da kendilerini sürekli yenilemesi gereken meslek grupları içerisinde yer alırlar. Hızla değişen internet dünyasına ayak uydurabilmek için editörler sektörel gelişimleri izlemeli ve kendilerini değişimlere adapte ederek yeni bilgiler ışığında donanımlarını daha da artırmalıdır.

İçerik editörleri e-ticaret siteleri, dijital reklam ajansları, kurumsal web siteleri, online pazarlama siteleri gibi internet tabanlı birçok alanda çalışabilir ve kendilerini geliştirdikçe farklı sektörlerde çalışmalarını sürdürebilir.

İçerik Editörlerinin Sahip Olması Gereken Özellikler Nelerdir?

“İçerik editörü ne iş yapar?” sorusundan sonra merak edilen sorulardan biri de içerik editörünün hangi özelliklere sahip olması gerektiğidir. İçerik editörlüğü dijital pazarlama alanında kendisini geliştirmek isteyenlerin tercih edebileceği iş alanlarından biri. Her meslek gibi içerik editörlüğünde de tecrübeli olmak ve yeterli bilgi birikimine sahip olmak oldukça önemli. İçerik editörlerinin sahip olması gereken olmazsa olmaz özellikleri ise şu şekilde sıralamak mümkün;

  • Yazım ve dilbilgisi kurallarına hakim olmak içerik editörü olmanın altın kurallarından biri. İçerik yazarlığında olduğu gibi içerik editörlüğünde de yazım kuralları konusunda titizlik gerekir. Dil bilgisi kurallarına dikkat edilen her içerik daha profesyonel ve okunabilirliği daha yüksek içerikler olarak arama motorlarının üst sıralarında kendisine yer bulur.
  • İçerik editörünün alanında bilgi sahibi olması da oldukça önemli. İçerikte bulunan bilgilerin doğruluğu, incelenen konunun güncel olması içerik editörlerinin dikkat etmesi gereken hususlar içerisinde yer alır. İçerik editörleri yazacakları ya da kontrol edecekleri içerikler konusunda bilgi sahibi olmalıdır.
  • İçerik editörleri kendilerine verilen brief’ler konusunda yeterli incelemeleri her zaman yapmalıdır; böylece markanın kendilerinden istediklerini net bir şekilde anlayabilir ve yazının bu kurallara uygun bir şekilde hazırlanıp hazırlanmadığını daha kolay bir şekilde kontrol edebilir.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up