Kategori İçerikleri Hazırlamanın Püf Noktaları Nelerdir?

Dijital çağda markaların gelişimlerini organik şekilde sağlayabilmelerinin yolu içeriklerden geçiyor. Ürün ve hizmetleri kapsama alan içerikler, temel olarak markaları arama motorlarında öne çıkartıyor. Bu noktada markaların alanında uzmanlaşmış içerik yazarlarından destek alması gerekiyor. Gerekli donanıma sahip olan iyi bir içerik yazarı, markalar için doğru içeriği üreterek organik büyümede anahtar rolü üstleniyor. Doğru planlama için içerik türleri konusuna hakim olmanız gerekiyor. Her türün kendi içinde birtakım dinamikleri bulunuyor. Bu yazıda markaların en çok tercih ettikleri türler arasında yer alan kategori içeriklerini hazırlarken, hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiğine dair gerekli bilgileri bulabilirsiniz.

Kategori İçeriği Nedir?

İçerik hazırlarken öncelikle yazı içinde ne hakkında bilgi vermeniz gerektiği konusunda emin olmanızda fayda vardır. Kategori içeriği kısaca ürün gruplarının ve alt kırılımların toplandığı alan olarak tanımlanabilir. Hizmetler, ürünler temel ve alt gruplar halinde kategori kapsamına girer. Markanın sunduğu ürün gruplarına göre kategorilerin nitelikleri çeşitlenebilir. Marka bir sektörde hizmet verebileceği gibi çeşitli sektörlere hitap eden ürün gruplarını da bir arada kullanıcılarla buluşturabilir. Bunun yanı sıra tek bir ürün grubuna yönelik modeller sunmayı tercih edebileceği gibi ürün skalasını geniş tutuyor da olabilir. Bu şekilde şekillenebilen kategoriler, çeşitli alt kategorilere ayrılabilir. Kategorilerin çeşitlenmesini genellikle ürünlerin nitelikleri belirler. Kategori çeşitliliğini belirleyen nitelikler kısaca şu şekilde sıralanabilir:

  • Markanın hizmet verdiği sektör,
  • Ürün grubu,
  • Ürün gruplarının kullanım amaçları ve alanları,
  • Ürünlerin hangi hedef kitleye hitap ettiği,
  • Ürünlerin hangi yaş grubuna hitap ettiği.

Markalar bu temel unsurların yanı sıra ek unsurlara göre kategorilerini çeşitlendirerek sizden her birine özel kategori içeriği üretimi talep edebilir. 

Kategori İçeriği Üretimi: Briefin Önemi

Markalar organik büyümeyi sağlamak amacıyla genellikle pazar analizi yaparak size taleplerini brief vasıtasıyla iletir. Size ulaşan brief, nasıl bir içerik hazırlamanız gerektiği konusunda temel ipuçlarını sunar. Brief doğrultusunda kategori içeriği hazırlama sürecinde birtakım temel adımları takip etmeniz sizi genellikle başarıyla ulaştırır. 5 temel adım vasıtasıyla iyi bir kategori içeriğine imza atmanız pratikleşebilir. Bu adımlardan 3’ü hazırlama öncesi süreci pratikleştirir:

  • İçerik talebini doğru anlama,
  • Talep üzerinde araştırma süreci,
  • Google’da (arama motorunda) araştırma süreci.

Kategori içeriği nasıl yazılır noktasında size iletilen briefi detaylıca inceleyerek işe başlayabilirsiniz. İyi hazırlanmış bir brief içinde genellikle şu bilgileri net olarak size ulaştırılır:

  • İçerikte hangi noktaların öne çıkarılması gerektiği,
  • İçeriği hazırlarken nasıl bir dile ağırlık vermeniz gerektiği,
  • İçeriğin kaç kelime olacağı,
  • İçerikte kaç başlık kullanılması gerektiği, 
  • Anahtar kelimelerin sayısı ve kaç kere kullanılabilecekleri.

Bu bilgilerin her birini detaylı olarak analiz ettikten sonra içeriği hazırlarken yararlanacağınız kategoriyi inceleme adımına geçebilirsiniz. İçeriği hazırlarken baz almanız gereken temel kapsama dair bilgileri genellikle markanın sitesinde yer alan kategoride bulmanız mümkündür. Çoğu zaman için briefte bulunan linke tıklayarak markayı incelemeye adım atabilirsiniz. Kategoriyi detaylıca inceledikten sonra yeterli bilgiye ulaşamamışsanız Google’da arama yoluna başvurabilirsiniz. Bu arama ayrıca benzer içeriklere göz atarak nasıl bir içerik hazırlamanız gerektiğine dair de size temel ipucu sunar. Bu adımlar vasıtasıyla nasıl bir içerik oluşturacağınıza dair fikri edindikten sonra yazma aşamasına geçebilirsiniz.

Kategori İçeriği Yazarken Dikkat Etmeniz Gereken Adımlar

Kategori içerikleri hazırlarken dikkat etmeniz gereken temel bilgi, içeriği doğrudan kategori hakkında bilgi vermek amaçlı hazırlamanız gerektiğidir. Size iletilen linkte yer alan kategori, içerikte bütünüyle yer almalıdır. Kategori sayfaları genellikle SEO açısından daha çok trafik alır. Siz de tüm kategoriyi ele alarak kullanıcıların sayfaya ulaşmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Ayrıca, içerikte kategoriye dair eksik bilgi vermemeniz, kullanıcıların sayfadan memnun kalmalarına ve markayla ilişkilerini sürdürebilmelerine de yardımcı olur. Bunun için ana veya alt kategori fark etmeksizin sizden talep edilen kelime sayısına göre kategoriyi olabildiğince geniş şekilde tanıtmalısınız. Ana kategori içeriği, markanın talebine göre genellikle 2000-2500 kelime civarında yazılabilir. Alt kategoriler daha sınırlı kapsam içerdiği için ortalama 1000 kelime civarında kaleme alınabilir. Bu noktada markanın talebine sadık kalarak içerikte ele almanız gereken bilgileri ne oranda kaleme alacağınızı netleştirebilirsiniz. İçeriğin kapsamını netleştirdikten sonra yazım sürecinde 2 adımla kolaylaştırabilirsiniz:

  • Alt başlıkları oluşturma,
  • İçerikte yer alması gereken anahtar kelimeleri gruplama.

Kategori içeriği hazırlamanın püf noktaları arasında markanın talep ettiği sayıya göre ara başlıkları oluşturmak yazım sürecinizi oldukça kolaylaştırabilir. Bu sayede başlıklar altında hangi bilgilere yer vermeniz gerektiğine baştan karar verebilirsiniz. Püf noktalar arasında anahtar kelime gruplama ise metne homojen ve anlamlı dağılımı kolaylaştırır. Bu sayede içeriğin arama motorunda öne çıkmasını ve kullanıcılar tarafından rahat okunabilir olmasını sağlayabilirsiniz. Bu temel noktaların yanı sıra kategori içeriğinde herhangi bir ürün modelini detaylı şekilde ele almaktan kaçınmalısınız. Olabildiğince resmi bir dille, kısa ve net cümlelerle içeriği kaleme almanız başarıyı kolaylaştırabilir. Markanın talebine göre maddeleme ve link çalışmalarına de yer vererek ideal bir kategori içeriğinin yazımını tamamlayabilirsiniz.

Kategori İçeriği Yazımını Kolaylaştıran Adımlar Nelerdir?

Kategori içeriği hazırlarken brief doğrultusunda markanın talebini net olarak anlayabilmeniz başarılı bir sonuç için ilk adımdır. Sonrasında marka ve arama motoru bazında araştırma çalışması yaparak içeriğin temel fikrini oluşturabilirsiniz. Yazım aşamasında başlıkları ve anahtar kelime dağılımını netleştirerek iyi bir içeriği sonuca ulaştırabilirsiniz.

Kategori İçeriğinin Dili Nasıl Olmalıdır?

Kategori içeriğinde olabildiğince bilgi aktarmaya odaklanan resmi bir dil kullanılmalısınız. Kategori kapsamını genel olarak kısa ve net cümlelerle ele alıp içeriği kullanıcı açısından okunabilir kılmaya özen göstermelisiniz.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up