İçerik Yazarken En Sık Yapılan 5 Hata

İçerik yazmak nedir sorusuna kısaca markalar için arama motoruna uygun biçimde özgün ve kurallara uygun yazılar hazırlamaktır cevabı verilebilir. Markaların stratejisine uygun içeriği elde etme serüveninde başarılı içeriğin anahtarı olarak, içerik yazarı ön plana çıkar. Dijitalleşmenin verdiği olanaklarla kullanıcılara ulaşmanın en pratik yollarından biri olan içerik yazımı, pek çok farklı alanda türlere ayrılarak içerik yazarı tarafından kaleme alınabilir. İçerik yazarlığına yeni adım atılan süreçte veya süreç içerisinde kaliteli içerikten uzak sonuçlar elde etmeye sebep olan kimi yaygın durumlar görülür. Bu yazıda yaygın durumlar arasından hazırlama sürecinde en sık yapılan 5 hataya dair bilgilenerek daha kaliteli içerikler hazırlamaya adım atabilirsiniz.

  1. Başlık Kriterlerinin Dışında Hareket Etmek

İçeriğin kullanıcıda uyandıracağı ilk etkiyi belirleyen unsurlardan birisini başlık oluşturur. Bu açıdan yazım kurallarına uyarak doğru başlık seçimini gerçekleştirmek, kullanıcıdan olumlu sonuç alınmasına katkı sağlar. Bu açıdan, başlıklar açısından kusursuz içerik nasıl yazılır noktasında büyük küçük harf kullanımının doğru sağlanması ön plana çıkar. Başlıklarda kelimenin ilk harfi büyük, diğer harfler küçük şekilde yazılmalıdır. Bu kuralı uygularken temel hatalardan birisini kimi bağlaç ve edatların yanlış yazılması oluşturur. Ve, ile, de, da gibi kullanımlarının ilk harfini küçük yazarak içeriğinizi bu hatadan arındırabilirsiniz. Başlıkların seçimi açısından içerik metni yazarken dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında bir diğer öne çıkanı başlıkta sayı ifadesinden daha az ya da fazla alt başlık kullanımı oluşturur. Eğer “içerik yazarken en sık yapılan 5 hata” tarzı bir yazı kaleme alıyorsanız kullanacağınız alt başlık sayısı 5’le sınırlı olmalıdır. 

içerik yazarı
  1. Paragrafta Kelime Dağılımını Dengesiz Şekilde Gerçekleştirmek

SEO uyumlu içerik kaleme alma serüveninde en sık yapılan hatalardan birini kelime dağılımını dengeden uzak biçimde sağlamak oluşturur. Bu durum hem içeriğin genel kelime görünümde hem de anahtar kelime dağılımında geçerlidir. Eğer 1000 kelimelik bir içeriği 1 giriş 3 paragraf şeklinde kurguluyorsanız kelime dağılımını 100-500-200-200 şeklinde gerçekleştirmeniz okuyucuda görsel açıdan olumsuz etki uyandırır. Genel kelime dağılımına dikkat ederek hatasız içerik nasıl oluşturulur noktasında 100-300-300-300 şeklinde dağılım sağlayarak homojenlik sağlayabilirsiniz. Anahtar kelime dağılımının dengesiz olması hem SEO hem de okuyucu açısından olumsuz sonuçlar doğurabilen bir başka hata türüdür. Eğer 1000 kelimelik içerikte 20 anahtar kelimeye yer verecekseniz paragraflara 2-10-4-4 dağılım sağlamanız hataya sebebiyet verir. Bunun yerine şu dağılımlar daha ideal bir sonuç vaat edebilir: 5-5-5-5 veya 4-6-5-5. Anahtar kelime dağılımı kapsamında etkili içerik oluşturma sürecinde paragraf içinde art arda sıralanmış kelimeler de SEO açısından içeriğin spama düşmesine neden olabilir. Bunun yerine en az bir cümle boşluk olacak şekilde cümlelerde anahtar kelimeye yer vermek idealdir.

  1. Yanlış Dil ve Yazım Tercihi Yapmak 

Kaliteli içerik oluşturma süreçleri çerçevesinde kusursuzluğa atmak amacıyla dikkat edebileceğiniz hataların bir bölümü de dil tercihiyle ilgilidir. İçerik türleri kapsamında her içerikte kullanılması gereken dil farklılaşabilir. Bu çerçevede ideal dil tercihi şu şekilde özetlenebilir:

  • Blog içeriklerinde samimi bir siz/sen dili kullanılmalıdır.
  • Kategori ve ürün içeriklerinde resmi bir siz dili kullanılmalıdır.
  • İçeriklerde marka talep etmediği sürece biz dili kullanılmamalıdır.

Bu kurallara bağlı olarak blog içeriklerinde resmi dil kullanımı veya kategori içeriğinde etkileme amacıyla samimi dil kullanımı hataya sebep olur. İçeriklerde genel olarak biz dili kullanımı da kullanıcıdan olumlu dönüş almayı engelleyebilir. Dil tercihinin yanı sıra anlam düşüklüğü, anlatım bozukluğu barındıran amatör cümleler de hata kapsamında yer alır. Dil ve yazım açısından kusursuz içerik yazıları bu önerilere bağlı olarak kaleme alınabilir.

içerik yazmak
  1. SEO ve Okunabilirlik Açısından İçerikte Yanlış Kullanımlara Yer Vermek

İçerik oluşturma yaklaşımları kapsamında SEO açısından içeriği arama motorunda öne çıkarmak için temel ölçütlerin başında özgünlük gelir. Kaleme aldığınız içerikte yer alan herhangi bir cümlenin arama motorunda birebir benzerinin bulunması özgünlük kuralına aykırı hareket ettiğinizin göstergesidir. Bu açıdan bilinçli veya bilinçsiz şekilde içeriğin genelinde arama motorunda öne çıkmaya engel olacak cümlelerin bulunmaması gerekir. Özgün içerik oluşturma sürecinde yararlandığınız kaynaktaki cümleleri sıfırdan kaleme alıp kendi cümlelerinizle içeriği tamamlamanız her zaman için daha başarılı sonuca aracılık eder. İçeriği daha okunabilir kılmak içinse paragraflarda yer alan cümlelerin uzun olmaması da gerekir. Uzun cümleler, okuyucuların içerikten kopmasına neden olabileceğinden kısa cümlelerle anlatmak istediğinizi yansıtmak idealdir. Okunabilirlik ve kullanıcıya hitap açısında güncel dilden uzak kelimelere yer vermek de temel hatalar kapsamındadır. Bunun yerine ele aldığınız sektörde sık kullanılan kelimelerle başarıya adım atabilirsiniz.

  1. Sayfa Yönlendirmelerinde Yanlış Kullanımlar Yapmak

İçerik hazırlama sürecinde genellikle genelden özele doğru hareket ederek içeriğinizi bir sonuca bağlamanız gerekir. Bu doğrultuda içeriğin sonunda belirli sayfalara yönlendirme yapmak veya CTA kullanmak işinizi kolaylaştırabilir. İçeriğinizi tamamlamanızı kolaylaştıran yönlendirme serüveninde dikkate almanız gereken noktalar şu şekilde sıralanır:

  • Sayfamızda/ sitemizde gibi kullanımlara yer verilmemelidir.
  • Okuyucuda markanın fiziksel mağazasına gitmesi gerektiği izlenimi uyandıran cümleler içerikte bulunmamalıdır.
  • Başka herhangi bir markanın sayfasına yönlendirme sağlanmamalıdır.

İçerik metni yazarken dikkat edilmesi gerekenler kapsamında yer alan bu noktalar arasında yer alan “sayfamızda/sitemizde kullanımı” zaten okuyucu o sitede bulunduğu için hataya sebep olur. Fiziksel mağazaya yönlendiren, çalışanların kullanıcılara yardım sağlayacağı tarzı cümleler de okuyucuda beklenen karşılığı bulmayabilir. İçeriğin özel olarak hazırlandığı markanın dışında herhangi bir yönlendirme ise marka tarafından olumsuz dönüş almanıza sebep olur. Bunların yerine markanın online mağazasına yönlendiren bir cümle yaklaşımı her zaman için başarılı sonuç verir. İçerik kaleme alma serüveninde bu temel hataları dikkate alıp doğru kullanımları değerlendirerek kaliteli üretim sürecine adım atabilirsiniz.

içerik üretmek

İçerik Yazarken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Kaliteli içerik sürecinde başlık seçimi, küçük büyük harf kullanımı, paragraflara kelimelerin homojen şekilde dağılması dikkat etmeniz gereken temel konulardır. İçerik bazlı olarak dil tercihi yapmak, özgün ve kısa cümlelere yer vermek, yönlendirmeleri başarılı kullanmak da bir içerik yazarı olarak dikkat etmeniz gerekenler arasında yer alır.

Benzer Makaleler

Arrow-up