İçerik Yazarken Dikkat Etmemiz Gereken 5 Adım

İçerik yazarlığı nedir?” sorusu, içerik yazarlığı yapmak isteyen ya da bu konuyla ilgili bilgi almak isteyenlerin arama motorlarında sık sık arattığı sorulardan biri. Bir ürün ya da hizmetin tanıtımında kullanılan içeriklerin yazım süreçleri içerik yazarı tarafından planlanır ve içerik ajansının sunduğu brief’ler ile şekillenir. İçerik yazarı kendisine yönlendirilen brief’e uygun içerikleri metne çevirirken uygulayacağı 5 adım ile hem içeriğini daha etkili bir şekilde yazabilir hem de içeriği çok daha hızlı bir şekilde tamamlayarak zamandan tasarruf edebilir. İçerik yazarken dikkat edilmesi gereken 5 adım şu şekilde;

1. İçerik talebini doğru anlamak: Ajans tarafından yazarla paylaşılan Excel ya da Drive belgelerinin içeriklerinin doğru şekilde anlaşılması, kelime sayısı, içerik türü gibi konuların uygun bir şekilde kaleme alınması içeriğin en iyi haline gelmesi için oldukça gereklidir.

2. Marka araştırma süreci gerçekleştirmek: Talep edilen içeriğin ait olduğu markayla ilgili ajansın paylaştığı URL’ler üzerinden incelemeler yapma ve yazılacak metnin ürün ve markaya uygunluğunun belirlenmesi süreci sayesinde yazar kendisinden beklenen metni en iyi şekilde tamamlayabilir.

3. Google üzerindeki araştırma sürecini gerçekleştirmek: Ajans tarafından yazara iletilen URL’ler kullanılabilir durumda değilse ya da hakkında içerik yazılacak ürün veya hizmet yeni ise, ürünlerle ilgili arama motoru üzerinden incelemeler yapılarak bu ürünle ilgili bilgilendirici metinlerin yazılabilmesi sağlanabilir.

4. Alt başlıkların belirlenmesi: İçerik yazımına başlanmadan önce içeriğin alt başlıkların belirlenmesi içeriğin paragraflarının daha kolay bir şekilde tamamlanmasını sağlar.

5. Anahtar kelimelerin gruplandırılması: İçerik brief’lerinde yer alan anahtar kelimelerin alt başlıklara homojen şekilde yayılması için gruplandırılması ile anahtar kelimelerin metin içerisine homojen şekilde yerleştirilmesi oldukça kolay olacaktır.

Başarılı Bir Dijital İçeriğin Özellikleri Nelerdir?

Başarılı bir dijital içeriğin ne olduğundan önce “içerik pazarlaması nedir?” sorusunun cevaplandırılması gerekir. İçerik pazarlaması, hedef kitlenin bilgilendirilmesi amacıyla blog ve kategori metinleri, videolar, e-tablolar, afişler gibi çeşitli dijital içeriklerin üretim ve dağıtım sürecine verilen isimdir. İçerik pazarlamasının olmazsa olmazı olan dijital içeriklerin başarılı olabilmesi ise arama motorlarındaki görünürlüğü ve tıklanma sayısıyla doğru orantılıdır. Bu da, içeriğin SEO uyumlu olmasıyla sağlanabilir. SEO uyumlu içerikler arama motorlarında üst sıralara hızla yükselir, böylece kullanıcıların yaptıkları aramaların ilk sonuçlarında görünür hale gelirler.

Başarılı bir içerik her şeyden önce özgün olmakla sağlanabilir. Özgünlük SEO uyumunun olmazsa olmazıdır. Arama motorları birbirine benzeyen metinler içerisinde en eski olanı daha üst sıralara yerleştirir, bu da metnin orijinal olması gerektiğinin bir göstergesidir. Özgün bir içerik aynı zamanda okuyucu için de keyiflidir. Aynı yazıları tekrar tekrar gören okuyucular metni okumayacak ve dijital içerik hedefine ulaşamaz hale gelecektir.

SEO uyumlu içerikler her zaman için arama motorlarında üst sıralara yerleşebilir. Bu yüzden yazılan içeriklerin SEO uyumlu olmasına dikkat edilmesi gerekir. SEO uyumlu içeriklerde başlıklarda anahtar kelime kullanımının mutlaka yapılması gerekir. SEO uyumlu içerikler için Keyword Tool, Semrush, Google Adwords gibi birçok SEO aracından yararlanmak mümkün.

Bir içeriğin okunmasını sağlayan en önemli şeylerden biri de başlıktır. Başlık, yazıya davet eden, ilgi çekici ve sıra dışı olduğu zaman okuyucunun dikkatini çeker. Konuyu kısaca özetleyen ve anahtar kelimeleri içerisinde bulunduran başlıklar hem okuyucuyu çekebilmek hem de arama motorlarında üst sıralara yükselebilmek için oldukça önemlidir. Başlığın metinle bağlantılı olması ve metnin içeriğine dair okuyucuda bir fikir oluşturabilmesi gerekir.

İçerik türleri okuyucuyu kendisine çekecek başlıklara sahip olmakla birlikte okuyucuyu metnin sonuna kadar yazı içerisinde de tutabilmelidir. Bu da okunabilirliği yüksek içerikler sayesinde gerçekleştirilebilir. Sade ve yorucu olmayan, okuyucuların kolayca okuyup anlayabildiği içerikler her zaman daha fazla tercih edilebilir bir konuma sahiptir. Çok uzun metinler gereksiz bilgiler sunduğu için, çok kısa metinler de yetersiz bilgi sağladığı için okuyucular tarafından çok fazla tercih edilmeyecektir. Bunun yerine ortalama uzunluğa sahip metinler idealdir. Uzun paragraflar yerine maddeli anlatım ve kısa paragrafların kullanılması da içeriğin okunabilirliğinin artmasını sağlar.

Dijital İçerikler Nasıl Zenginleştirilebilir?

Dijital içerik pazarlama sektörü için oldukça önemli içerik çeşitlerinden biri. Dijital içerikler belirli standartlara uygun şekilde yazılabileceği gibi daha da zenginleştirilerek kaleme alınabilir. Görseller ve okurları doğru yerlere yönlendirecek linklemeler yapılmaması içerik yazarken en sık yapılan hatalar arasında yer alır. Görsellerle ve linklemelerle zenginleştirilen dijital içerikler okuyucunun daha fazla ilgisini çekeceği için metnin zenginleştirilmesi markaya daha fazla tanınırlık sağlayacaktır.

Dijital içeriklerin zenginleştirilmesi için öncelikle iyi bir araştırma süreci tamamlanması gerekir. Yazılacak içeriğin ne hakkında olduğu, ürün ve hizmetin neler sunduğuyla ilgili yapılacak küçük bir araştırma yazının daha bilgilendirici bir hale gelmesine katkı sağlayacaktır.

Dijital içeriklerde linklemeler oldukça önemlidir. Metin içerisinde tek tıkla ulaşılabilen linkler okuyucuların site içerisindeki diğer noktalara kolay bir şekilde ulaşmasını ve markanın farklı hizmetleriyle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmasını hedefler. Bu yüzden metin içerisine yerleştirilerek URL’ler sayesinde metnin daha zengin ve doyurucu bir hale gelmesi sağlanabilir.

Anahtar kelimeler okuyucuların arama motorlarında yaptıkları aramalara dayanarak oluşturulur. Anahtar kelime yönünden zengin metinler arama motorlarında üst sıralarda kendisine yer bulur. Üst sıralar ise araştırmacıların en çok tercih ettiği linklerdir. İçeriğin hacmi yüksek anahtar kelimelere sahip olması okunabilirliğini artırır.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up