İçerik Üretiminde Marka ve Ajans İletişimi

Dijital İçerik, yazınsal, düşünsel, işitsel ve görsel materyaller aracılığıyla oluşturulan ve dijital ortamlarda sunulabilen unsurlara verilen isimdir. Dijital içerik üretimi, katmanlara sahip ve birçok aşamadan oluşan çoklu bir süreç. Bu süreç içerisinde marka, ajans, yazar ve editör arasında belirli zaman dilimlerinde gerçekleştirilen iletişimlerle içerikler hazır hale getirilerek alıcı konumdaki kişilere ulaştırılması hedeflenir. İletişim sürecinde ilk basamağı ajansın marka ile iletişimi alır, ardından üretim aşaması için yazarla iletişim basamağı gelir. Son basamak ise ekip ile SEO uyumlu içerik hazırlanması amacıyla yapılan iletişimler olur, bu süreç sonucunda ise dijital içerikler hazır hale gelerek alıcılara sunulabilmesi için markaya ulaştırılır. Dijital içerik üretiminin dört ana adımı ise şu şekildedir;

  1. Marka Talepleri: SEO uyumlu dijital içerik üretmek için markanın talepleri öncelikli bir konumda yer alır. Markalar, ajanslara net taleplerle gelmeyebilir, içerik ajansları markanın hangi türden bir içeriğe ihtiyacı olduğuna dair araştırma yaparak markanın ihtiyacı olan dijital içerik türünün üretilmesi için hazırlıklar yapabilir. İçeriklerin hangi kategoride olacağı, yazının dili, içeriğin hedef kitlesi gibi filtreler içerik ajansı tarafından incelendikten sonra marka ile iletişime devam edilir. Markalar içerik ajansına net bir taleple geldiyse içerik ajansı bu taleplerin SEO uyumlu olup olmadığını inceler ve markayı süreçle ilgili bilgilendirir. 
  2. Yazarla İletişim: Dijital içerik üretiminde markadan gelen talepleri karşılayan unsur dijital içerik üretici olarak da bilinen yazarlardır. İçerik ajansları, markalardan gelen talepleri uygun bir brief belgesi haline getirerek bu belgeyi yazara iletir. Brief, yazılım, grafik, medya veya diğer herhangi bir projenin ana parametrelerinin belirtildiği yönergeye verilen isimdir. Yazarlar bu yönerge sayesinde yazacakları içerikle ilgili detaylı bilgi sahibi olur ve yazacakları içeriği daha iyi bir hale getirebilir. İçerik ajansı bu süreçte yazarla şeffaf ve samimi bir iletişim stili benimseyerek sürecin aksamadan tamamlanmasını sağlar. Bunun için de yazarların taleplerini de göz önünde bulundurarak bir deadline yani son teslim tarihi belirler. Yazarın içeriği tamamlamasından sonra içerik ajans içerisinde gerekli işlemler için hazır hale gelir. 
  3. Ekip İçi İletişim: İçeriğin yazardan teslim alınmasından sonra editoryal süreç, intihal denetlemesi, HTML kontrolleri, linkleme ve görsel süreçler gibi adımlar ajans tarafından gerçekleştirilir. Marka talepleri de göz önünde bulundurularak çeşitli düzenlemeler yapılır ve içeriğe son hali verilir. 
  4. Mecra ile İletişim: Dijital içerik pazarlaması sektörü arama motorları üzerinden hizmet sunar. Bu yüzden bu alanla ilgili incelemeler yapılarak içerikte gerekli düzeltmeler yeniden yapılabilir. İnternet sayfaları arama motorlarında üst sıralarda kalabilmek için güncelliğini sürekli olarak korumalıdır. Bu da sayfalara düzenli olarak içerik oluşturulmasıyla sağlanabilen bir işlemdir. Rakip markaların incelenmesi de bu sürecin içerisine dahil edilebilir.

Dijital İçerik Türleri Nelerdir?

Dijital içerik oluşturma, birçok farklı türde gerçekleştirilebilir. Sesli unsurlar, görsel ve videolar, grafikler, haritalar, metinler ve podcast’ler gibi birçok unsur dijital içerik üretiminde kullanılabilir. Her bir unsur farklı sektörler için daha kullanışlı ve kitleler açısından daha etkileyici olabilir. Bu yüzden içerik oluşum sürecinde markanın ve markanın dahil olduğu sektörün istek ve beklentileri ile eğilimleri incelenir ve bu doğrultuda marka için en uygun alanda içerik oluşumu sağlanabilir. İçerik üretiminde marka ve ajans iletişimi ve iş birliği sayesinde en uygun içerik planlaması sağlanır.

Dijital içeriklerin en fazla kullanıldığı alan e-ticarettir. İşletmeler için gerçekleştirilecek olan dijital içerik üretimi, profesyonel şekilde yönetilmesi gereken bir süreçtir. Dijital içerik ajansı bu süreci profesyonel süreçlerle yönetebilir ve markaların beklentilerini karşılayacak içerikler üreterek markanın arama motorlarında görünürlüğünün yükselmesini sağlayabilir. Arama motorlarında görünürlüğü artan markalar satış rakamlarında da yükselme sağlayabilir.

Dijital İçerik Ajansları’nın Markalara Sunduğu Katkılar

Dijital içerik ajansları markaların daha fazla büyüyüp gelişebilmesi için ismini duyurmasına yardımcı olan ajanslardır. İçerik ajansları sayesinde markaların arama motorları üzerindeki görünürlüğü artar. Görünürlüğün artması site trafiklerini de yükseltir ve bu da markaların satış grafiklerinin artışına katkı sunar. İçerik ajansları web sitelerinde, sosyal medya platformlarında ve uygulamalar üzerinde görüntülenebilen çeşitli içerik türleri üretir. Bu içerikler markanın ürün ve hizmetleri hakkında bilgi sunarken aynı zamanda okuyucuların bu ürünlerden nasıl yararlanabilecekleri hakkında da çeşitli bilgiler verir. Dijital içerik ajansları sayesinde markalar müşterilere daha hızlı bir şekilde ulaşabilir ve onların taleplerini karşılayabilir. Son dönemlerde artan e-ticaretle birlikte dijital içerikler de markalar için vazgeçilmez bir hal aldı. Bu yüzden dijital içerik ajansları markaların güncel gelişmeleri takip edip ayak uydurabilmesinde onlara yardımcı olmakta. Dijital içerik ajanslarının markalara sağladığı katkılar şu maddelerle özetlenebilir;

  • Markanın hedef pazarı ile bağlantı kurmasını sağlar,
  • Markanın ürünlerini hızlı ve etkili bir şekilde tanıtabilmesine olanak tanır,
  • Metin, görsel, grafik gibi birçok unsur kullanarak web sitelerin ilgi çekiciliğini artırır,
  • SEO uyumlu içerikler üreterek markaların internet üzerindeki arama motorlarında bulundukları sıralamaları yükseltir ve marka görünürlüğünü artırır,
  • Markaların büyümesine yardımcı olur,
  • Hedef kitleleri belirler ve markanın hedef kitlesine uygun tarzda içerik üretimleri yapar,
  • Anahtar kelime analizi, Pazar analizi, rakip analizi gibi çeşitli unsurların analizini gerçekleştirerek daha etkin ve doyurucu dijital içerikler üretilmesini sağlar,
  • Var olan müşterilerin yanında potansiyel müşterilerin de markaya olan ilgisini yükseltmeyi hedefler.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up