İçerik Türleri Nelerdir?

Dijital içerik, dijital veri formuna sahip olan, yazılı, sesli, görüntülü ve interaktif bileşenlerden oluşan ve dijital mecralar üzerinde kullanımı sağlanan içerik çeşitlerine verilen isimdir. Dijital içerikler, markaların ulaşmayı hedefledikleri kitlelere ulaşarak ürün ve hizmetlerini daha etkili bir şekilde bu kitleye ulaştırmayı sağlar. Dijital içeriğin ne olduğuyla birlikte en çok merak edilen sorulardan biri de “içerik türleri nelerdir” sorusudur. İçerik türleri markaların ürün ve hizmetlerini nasıl tanıtmak istediklerine göre farklı ve ilgi çekici çeşitlere sahiptir. Blog içerikleri, kategori içerikleri, marka içerikleri gibi birçok çeşidi olan dijital içerik türleri kullanım şekillerine ve yazım biçimlerine göre farklılık gösterir.

Kategori İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Dijital içerik üretimi türlerinde markaların en çok başvurduğu içeriklerden biri olan kategori içerikleri ürünlerin genel tanıtımını sağlayan ve tanıtılan ürünlerin ortak noktalarına odaklanan içerik türüdür. Kategori içerikleri daha resmî ve kurumsal bir dil gerektiren içerik türlerinden biridir. Kategori içerikleri yazarken belirli bir ürün ve marka üzerine odaklanmamak ve tüm kategoriye değinmeniz gerekir. Mesela, kadın giyim kategorisinden bahsederken kadın giyim unsurlarının hepsinden bahsetmeniz gerekir. Kategori alanında yazarken yalnızca etek, pantolon, gömlek gibi temel parçalara odaklanmamalı bunun yanında aksesuar ve ayakkabı gibi tamamlayıcı parçalara da değinmelisiniz. 

Metninize kadın giyimi ile ilgili bir giriş yaparak başlayabilir, alt giyim parçalarından olan etek, pantolon gibi parçalarla konuya devam edebilirsiniz. Bir sonraki kısımda kazak, tişört gibi üst giyim unsurlarından bahsedebilirsiniz. Son kısımlarda ise saat ve gözlük gibi aksesuar çeşitlerine değinebilir ve yazınızı ayakkabılardan bahsederek sürdürebilirsiniz. Metninizin son kısmında ise bu parçaları ve metninizi toparlayarak kombin önerilerine değinebilirsiniz. Kategori içerik üretimi yaparken bu noktalara dikkat ederek etkileyici bir kategori içeriği oluşturabilirsiniz.

Blog İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Blog içerik üretimi yaparken yazım diliniz daha samimi ve birebir okuyucuya yönelik olabilir. Blog içerikleri, kategori içeriklerinin aksine ürün tanıtımına değil, bu ürünlerin nasıl kullanılabileceğine ilişkin metinlerden oluşturulabilir. Kadın giyimi alanında bir blog içeriği hazırlarken ürünlerden bahsetmek yerine ürünlerin ne zaman, hangi parçalarla birlikte kullanılacağından bahsedebilir ve okuyucuya trendlere uygun kombin önerileri sunabilirsiniz. Blog içerikleri hazırlarken maddelemeler yapmak yazının okunabilirliği için faydalıdır, bu yüzden bu içeriklerde maddeli kullanıma öncelik verebilirsiniz. 

Ürün İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Ürün içerik üretimi satış odaklı metinler olmalarıyla ön plana çıkar. Ürün içerikleri genellikle tek bir ürüne odaklanır, bu yüzden bu tür içerikler hazırlarken başka ürünlere değinilmemeli ve başka ürünlerin özelliklerini metine eklememelisiniz. Ürün içeriğinde, bahsi geçen ürüne dair tüm özellikleri işlemeli ve ürün tanıtımını sağlamalısınız. Örneğin bir telefon tanıtımı yapılırken bu telefonun belirtilen rengine yönelik tanıtım yapmalı; aynı ürünün farklı renklerindeki çeşitlerine ve onların özelliklerine değinmemelisiniz. Hem bahsi geçen telefonda hem de diğer renkleri ve çeşitlerinde olan özelliklere ile değinebilirsiniz. 

Ürün içeriği hazırlarken giriş paragrafında ürünün genel özelliklerine değinebilirsiniz. Daha sonra ara başlıkta ürünün özelliklerine değinebilirsiniz. Bir sonraki paragrafa geçtiğinizde ürünün tasarımı hakkında okuyucuya bilgi sunabilirsiniz. 

Backlink İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Dijital içerik üretimi çeşitlerinden bir diğeri olan backlink içerikleri, sektörün otoriter sitelerinde marka adına yayınlanan içeriklerdir. Backlink içerikleri ajans tarafından markaya teslim edilir ve markalar anlaşma sağladıkları siteler üzerinde bu içerikleri yayınlayabilir. Backlink içeriklerinde marka isminin çok fazla geçirilmemesi önemlidir. Kullanıcının faydalanabileceği backlink içeriklerinde, markaya ve ürünlere yönlendiren link çıkışlarının kullanımı da sağlanabilir. 

Landing Page İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Landing page içerikleri, markaların genellikle özel günler için hazırladıkları içerik çeşididir. Yılbaşı, sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, Black Friday gibi özel günler landing page içerikleri için ideal zamanlardır. Landing page içerikleri markaların beklentilerine göre değişkenlik göstermekle birlikte bu içerik türü de diğer içerik türlerinde olduğu gibi kısa ve okuyucunun ilgisini çeken paragraflardan oluşturulmalıdır. Landing page içerikleri belirli günlere odaklı olduğu için bahsi geçen günden yaklaşık 20-30 gün öncesinde girişi yapılması gereken bir içerik türüdür. 

Marka İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Marka içerikleri hazırlanırken markanın tarihçesine çok kısa bir şekilde, yalnızca birkaç cümle ile değinilmeli ve sonrasında giriş paragrafına devam etmelisiniz. Giriş paragrafında markadan bahsedildikten sonra ürün gruplarıyla ilgili cümlelere yer verebilirsiniz. Marka içeriğinde markanın genel ürünlerinden bahsedilebilir. Mesela, bir spor markasıyla ilgili marka içeriği hazırlıyorsanız giriş paragrafından sonra bir ara başlık ekleyebilir ve bu ara başlıklarda pantolonlar, taytlar, şapkalar, spor ayakkabılar ve tişörtlerden bahsedebilirsiniz.

Basın Bülteni Nasıl Hazırlanır?

Basın bültenlerinin yazım dili üçüncü tekil şahıs ağzından oluşturulmalıdır. Basın bülteni bilgilerin net ve kısa bir şekilde sunulduğu içerik türlerinden biridir, bu yüzden bu içeriklerde süslü cümlelere yer vermemelisiniz. Basın bültenlerinde bahsi geçen markaya dair gerçekleşen son gelişmeler, yakın zamanda gerçekleştirilen etkinlikler gibi markanın tanıtımını geniş kitlelere ulaştıracak unsurlara yer verebilirsiniz.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up