İçerik Stratejiniz Neden Bir Ajans Tarafından Yönetilmeli?

Başlangıç noktasından bir içerik operasyonu oluşturmak titiz ve dikkatli bir şekilde izlenmesi gereken bir yoldur. Bir içerik operasyonu oluştururken dikkat edilmesi gereken birtakım noktalar bulunmaktadır. Bu amaçla, planlı bir şekilde çalışan, işinde uzmanlaşmış bir konumda bulunan ajanslar hizmet vermektedir. Kaliteli ve titiz bir çalışma biçimine sahip ajanslar, düzenli bir biçimde içerik stratejileri sunmakta ve şirket içi iş yoğunluğunu önlerken alanda deneyimin getirdiği bir uzmanlık sağlamaktadır. İçerik stratejisi güvenilir bir ajansa devredildikten sonra marka ile ilgili diğer konulara yoğunlaşmak çok daha rahat bir hal almaktadır. İçerik stratejinizi neden bir ajans yönetmeli konusu, 5 başlık altında detaylı bir şekilde incelenebilmektedir. 

1) Tecrübe

Daha önce herhangi bir içerik stratejisi planlamamış veya bu konu ile alakalı bir çalışmada bulunmamış bir markanın içerik konusunda yanlış adımlar atması oldukça sık görülmektedir. Eğer kullanılan metin monoton, anlaşılması güç veya belirsiz bir halde ise, o içerik işe yaramaz bir hale gelmektedir. Bu tarz bir içerik, marka tanıtımı açısından herhangi bir işe yaramayacağından, markaların hedeflerine ulaşabilmesi oldukça zor bir hal almaktadır. Fakat içerik ajansları, bir içeriğin sahip olması gereken nitelikler hakkında oldukça tecrübeli konumlarda yer almaktadır. Çünkü ajanslar, onlarca marka ve uzun çalışma süreçleri sonucunda içeriğin detayları ve getirileri konusunda uzman bir görüşe sahip olmaktadır.

içerik stratejisi

Ajanslar aynı zamanda birçok markayla, çeşitli endüstri alanlarında çalıştığından dolayı her konuda içerik üretimi yapabilmektedir. Bir içerik stratejisinin başlangıç, gelişim ve tamamlanma aşamalarını birçok farklı şekilde deneyimlemiş olan ajanslar; bu aşamalarda yapılabilecek olan hataların neler olduğunu bilmektedir. Bu sayede içerik stratejisi oluşturulurken hata payı, uzman bir ajansla çalışıldığı takdirde daha düşük seviyelerde kalmaktadır. Ajansların uzmanlaşmış olduğu bu alanda markalara yol arkadaşlığı yapması, markaların hedeflerine daha kolay bir biçimde ulaşabilmesini ve hizmet verdiği alanda daha rahat yükselebilmesini hedeflemektedir. 

2) Yüksek Çalışma Hacmi 

İçerik stratejisi, yürütülen bir içerik operasyonunun temel taşı niteliğinde bir kavramdır. Düzgün planlama yapılmadan bir içerik operasyonu tam olarak doğru şekilde yürütülememektedir. Bu nedenle, içerik stratejisi titiz ve dikkatli bir şekilde planlanıp izlenmesi gereken bir yol olarak markaların karşısına çıkarılmaktadır. Fakat markalar kısıtlı zamana ve bu kısıtlı zaman çerçevesinde yapılması gereken birçok işe sahip olmaktadır. Kısıtlı zaman çerçevesi içerisinde bir yandan içerik stratejisinde atılması gereken adımlar da bulunmaktadır.

yüksek çalışma azmi

Bu adımlar keşif aşaması, diğer ortaklarla yapılması gereken fikir alışverişi, çalışan denetimi vb. birçok önemli uygulama kapsamaktadır. Bu adımlara gereken zaman verilmediği takdirde başarılı bir içerik stratejisi yürütmek mümkün olmamaktadır. İçerik operasyonunu bir ajansa devreden markalar, kaliteli bir içerik hizmeti almanın yanı sıra hatırı sayılır derecede iş yükünden de kurtulmaktadır. Bu nedenle bir içerik ajansından yardım almak son derece önemli görülmektedir. İçerik ajansları, yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek çalışanlara sahip olması ve hızlı, titiz çalışmalar yürütebilmesi sayesinde markalar için güvenli bir liman olmaktadır. 

3) Taze Bakış Açısı

Bir markayı yönetirken fazlaca yoğun iş temposu ve uğraştırıcı süreçlerden geçildiği için bir süre sonra çalışanlar aynı fikirler etrafında dönüp durabilmektedir. Bu durumda yeni fikirler oldukça zor elde edilmeye başlanır ve yaratıcılık minimum düzeyde seyreder. Gitmekte olduğu yolun sadece sonuna odaklanan marka sahipleri ve bir içeriği doğru olup olmadığına bakmaksızın sadece üretip servis etmek amacı ile üreten içerik üreticileri yalnızca belli bir yere kadar idare edebilmektedir. İşler daha üst düzeylere çıktığında ve zaman kısıtlamaları yüzünden yoğun bir iş temposu içine girildiğinde içerik üretimi katlanılamaz bir hal almaktadır.

tecrübe

Genel olarak değişime açık olmayan marka sahipleri, içerik stratejisini yürütmekte bu sebepten dolayı da oldukça zorlanmaktadır. Bu noktada “büyük resmi görmek” marka tarafında mümkün olmamaktadır. Bu nedenle bir içerik stratejisi planlamak normal şartlarda olduğundan çok daha uzun ve sancılı bir süreç olarak ortaya çıkmaktadır. Fakat uzman bir içerik ajansı ile çalışmak markalar için diğer konularda olduğu gibi bu konuda da çoğu zaman büyük avantajlar sağlamaktadır. İçerik ajansları, çalıştığı markalara taze bir bakış açısı sağlarken farklı düşünme tarzlarını da yanlarında getirmektedir. Aynı zamanda tecrübeli olmalarından dolayı içerik stratejisinde markaların düşebilecekleri tuzakları tek tek belirleyebilmektedir. Markaları çok daha yenilikçi düşünmeye zorlayan ajanslar, güncel içerik stratejileri uygulayarak pozitif yönde yükselen bir içerik operasyonunun temellerini atmaktadır. 

4) İçerik Altyapısı ve Güçlü Bağlantılar

İçerik operasyonunda içerik stratejisinin çok önemli bir konumda bulunduğundan bahsetmiştik. Fakat bu adımları uygulamak kadar takip edebilmek de oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Eğer bu adımları takip edebilecek ekipmanlara sahip değilseniz, bu konuda başarı yakalamanız zor bir hal almaktadır. İçerik ajansları, içerik üretimini daha verimli bir hale getirmek amacı ile planlaması ve üretimi aşamalarına doğrudan katkı sağlamaktadır. Ajanslar, planlı bir zaman çizelgesi ve iş durumuna göre bir bütçe belirleyerek bu fonksiyonların yanında özel beceriler sunmaktadır. Bunlara ek olarak yazılan bir içerikten maksimum miktarda fayda alınmasının yollarını arayarak markalara sunmaktadır. Bu alanda hazırlıklı olmalarıyla öne çıkan ajanslar, hali hazırda bir stratejiye sahip olmalarından dolayı oluşabilecek her türlü zaman kaybının önüne geçebilmektedir.

bakış açısı

Sağlam bir altyapıya sahip olan ajanslar, zaman kaybına engel olması ve kaliteli hizmet vermesinin yanı sıra, birlikte çalıştığı markalara çeşitli avantajlar da sağlamaktadır. Birçok marka ve kişi ile çalışmanın etkisiyle geniş bir iş ağına sahip olan ajanslar, markaların stratejilerini verimli bir şekilde dağıtabilecek satıcılara, marka reklamını kolaylıkla yapabilecek medya çalışanlarına ve sosyal medyada yüksek nüfuzlu kitlelere sahip hesaplara ulaşabildiğinden birlikte çalıştığı markalara içerik tanıtımı ve yaygınlaşması konusunda yardımcı olmaktadır. İçerik stratejisi, yazılan bir yazıdan çok daha fazlasını kapsadığından dolayı video ve görsel hazırlamakta yardımcı olacak şirketlerle birlikte çalışılan ajanslar markalara bu alanda da yardımcı olabilmektedir. 

5) İçeriden Bilgi ve Dokümantasyon

İçerik ajansları, içerik pazarlaması ile yatıp kalkan yaratıcı insanlarla doludur. Bu yaratıcı insanlar bilgilerini cömertçe paylaşmak için hazırdır. Ajans çalışanları, markalara hedeflerine ulaşabilmeleri için cesurca fikirler sunar, yeni dağıtım kanalları önerir, bu amaçta çeşitli araçlar kullanır ve detaylı araştırmalar yapar. Bütün yapılan bu çalışmaların tek bir amacı vardır: markaların hedeflerine ulaşabilmelerini sağlayıp büyük başarılar elde etmelerine olanak tanımak. Bu hizmetler, içerik operasyonunda yürütülmesi gereken bütün aşamaları düzgün bir biçimde gerçekleştirebilmek amacıyla sağlanmaktadır.

içerik altyapısı

Atılan bütün bu adımlarla bir içerik stratejisi belirlemek önemlidir. Ancak bu stratejiyi doküman halinde sunmak çok daha önemlidir. Bu stratejiyi doküman haline getirmek zaman alıcı bir işlem olabilmektedir. Stratejilerini detaylı bir doküman haline getiren marketlere sık karşılaşılmamaktadır. Fakat stratejiyi doküman haline getirmek, herkesin neler yaptığını detaylı bir şekilde görebilmek açısından faydalı bir yöntemdir. Özellikle ajanslarla ve işe alınması gereken kişilerle çalışan bir marka için bu yol büyük önem taşır. Ajansla yapılan ortak çalışma sonunda ayrıntılı bir biçimde hazırlanmış, referans olabilecek bir içerik paketine sahip olan markalar hedeflerine bir adım daha yaklaşmış olmaktadır. 

Benzer Makaleler

Arrow-up