İçerik Pazarlama Sözlüğü: Strateji Odaklı Terimler Nelerdir?

Etkili bir pazarlama stratejisi için temel kavramları bilmek gerekir. Temel kavramları bilmeniz karar verme sürecinizin daha hızlı olmasını sağlar. Bu serinin ilk yazısında içerik pazarlama stratejileri için önemli terimlerden bazılarını bulabilirsiniz. Bu terimler, ekibinizin güçlü bir planlama yapmasına etkili olabilir.

Kitle

Pazarlama açısından bakıldığında hedef kitle, markanızın içeriğini isteyerek okur, görüntüler veya dinler. Bunu, bir fayda elde edeceklerini umdukları için yapar. Hedef kitle, açıkça tanımlanan kişi veya kuruluşlardan oluşur.

Satın Alma/İş Gerekçesi

İş gerekçesi, markanızın pazarlama stratejisinin en temel bileşenidir ve içeriğe yatırım yapma gerekçesini bulur. Üst yönetime bir belge halinde sunulur ve programın etkili bir şekilde yürütülmesinde önemli bir araç olarak öne çıkar. Pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur sorusu için iş gerekçesinde yer alması gerekenlere şöyle örnek verilebilir:

  • Şirketin içerik pazarlamasına neden ihtiyaç duyduğu
  • Markanızın pazarlama hedeflerine ulaşmasına nasıl yardımcı olacağı
  • Gereken bütçe ve kaynaklar
  • Sonuca ve bunların ne zaman ortaya çıkacağına yönelik tahminler
hedef kitle

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlaması, bir kitleyi çekmek için içeriği kullanmaktan çok daha fazlasını ifade eder. Bu pazarlamayı yaparken içeriklerin birbiriyle tutarlı ve alakalı olması çok önemlidir. İçeriğin kendini nasıl pazarlayacağı konusunda da fikir sahibi olmak gerekir. Ayrıca bu içeriğin mümkün olduğunca uzun süreli olması, büyük bir erişime ulaşması ve etkinliğinin sağlanması da içerik pazarlamanın olmazsa olmazlarındandır. Tabii ki bunun için kullanılabilecek en iyi teknikler ve beceriler arasında yazılı, görsel ve işitsel yöntemler yer alır.

İçerik Pazarlama Stratejisi

Bit kitleyi eğiten, eğlendiren ve onlara ilham veren içerikler hazırlamaya yönelik plan, içerik pazarlama stratejisi olarak tanımlanır. Bu planın; sürekli ve tutarlı içerikler yayınlamak, sürdürmek ve yaymak üzerine kurulu olması gerekir. Ayrıca içerik pazarlama stratejisi hedef kitleye yönelik olmalıdır. İçerik pazarlama stratejisini şu şekilde ifade etmek de mümkündür: Neden içerik yazdığınız, kime hitap ettiğiniz ve nasıl benzersiz olacağınız, içerik pazarlama stratejinizi tanımlar.

İçerik Stratejisi

İçerik stratejisi, pazarlama yöntemlerinin bir alt basamağıdır. Bu, yalnızca tek bir içerik pazarlama girişimi için kullanılan içeriği değil, üretilen ve paylaşılan tüm içeriği oluşturmak, dağıtmak ve yönetmek üzerine kurulu bir plandır. İçerik pazarlama stratejisi örnekleri daha çok tek bir içeriği oluşturmaya odaklanır. İçerik stratejisine bir örnek vermek gerekirse; kullanıcı deneyimini maksimum seviyeye çıkarmak için içeriğin nasıl tasarlanıp geliştirildiği bu kapsama girer.

içerik stratejisi

İçerik Misyon Beyanı

Markanızın içerik vizyonunun ilkelerini belirlemek için mutlaka içerik misyon ifadesine ihtiyacınız var. Bu beyan markanızın iş değerlerini yansıtmalıdır. Ayrıca bir misyon ifadesine sahip olmak sizi rakiplerinizden ayırır. İçerik üretme sürecinde daha yaratıcı fikirler bulmanızı ve stratejik kararlar vermenizi kolaylaştırır. İçerik misyon beyanınızda şunlara yer vermelisiniz:

  • Markanızın hangi hikayeleri anlatacağı
  • Hikayelerin nasıl geliştiği
  • Hedef kitlenize optimum kullanıcı deneyimi sunmak için içerik varlıklarının hep birlikte nasıl çalıştığı

Hedefler

İçerik pazarlama stratejinizi kullanarak elde edebileceğiniz iş sonuçları, sizin hedeflerinizi ifade eder. Nihai hedef, kâr elde etmek için müşterileri eyleme teşvik etmektedir; ancak bunun yanında pek çok önemli ve spesifik hedef daha bulunur. Satışları artırmak, müşteri bağlılığı ve memnuniyeti kazanmak, marka prestiji sağlamak gibi örnekler bu kapsamda yer alır. Aynı zamanda hedeflerin ölçülebilir olmasına ve başarılar için bir tarih belirlemeye de dikkat etmelisiniz.

Kişiler

Doğrulanmış olan ortak noktalara göre hedef kitlenin ilgili özelliklerinin bir taslak olarak sunulması kişiyi ifade eder. Kişi; hedef kitlenize ulaşma, etkileşim kurma ve içerik sonucu anlamlı eylemlere teşvik etme için stratejik planlarınızı bilgilendirmede kullanılır. Hedef kitlenizin tam olarak ne istediğini anlayabilmek için iyi araştırılmış kişilere ihtiyacınız var. Eğer bu araştırmayı yapmazsanız, kitlenizin aradığı şeyler yerine, en iyi bildiğiniz şeyler etrafında içerik oluşturursunuz. Bunlar da genellikle ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanızdır. Ancak hedef kitlenizin istekleri doğrultusunda içerik ürettiğiniz takdirde hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

insanlar

İçerik Pazarlama Stratejisi Neden Önemlidir?

İçerik pazarlama stratejisi önemi, aslında içerik pazarlamanın gerekliliğine bakıldığında anlaşılabilir. Öncelikle içerik pazarlama stratejisi sayesinde markanıza sadık müşteriler elde edebilirsiniz. Müşterileriniz, sizin sayenizde sorunlarının çözüldüğünü ve fayda elde ettiklerini gördükleri takdirde sizi tercih etmeye devam eder. Bu da satışlarınızı artırmanın yanında markanızın tanınmasını da sağlar. İçerik pazarlamasını doğru şekilde yaparsanız, markanızın arama motorunda önemli bir konumda olmasını sağlayabilirsiniz. İçerik pazarlamanın önemi kısaca şu şekilde sıralanabilir:

  • Doğru içerik üreterek doğru hedef kitlenin dikkatini çekebilirsiniz.
  • Doğru içerik üretmek, hedef kitlenin markanıza olan güveni ve bağlılığını artırır.
  • Planlı olarak ürettiğiniz ve yayınladığınız içerikler sayesinde müşterilerinizde beklenti oluşturabilirsiniz.
  • Markanızın bilinirliği, tanınırlığı ve saygınlığı artar.
  • Doğru içerik pazarlama stratejisini bulduğunuz takdirde hedef kitlenizi harekete geçirmeyi başarabilirsiniz.

Dijitalleşmenin yoğun olduğu günümüzde içerik, içerik pazarlama, içerik pazarlama stratejisi gibi kavramlara önem vermek, size çok şey kazandırır. Bu konuda başarılı içerik pazarlama yapmak için araştırma yapmak, ilham almanız için önemlidir. Ayrıca profesyonellerle çalışmak ve iyi bir ekip kurmak da içerik üretme, yönetme ve dağıtma konusunda size kolaylık sağlar. Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız; içerik pazarlama sözlüğüne göz atarak temel kavramları öğrenmekle işe başlayabilirsiniz.

Benzer Makaleler

Arrow-up