İçerik Pazarlama Sözlüğü Satış Odaklı Terimler Nelerdir?

Teknolojinin giderek geliştiği ve internet alışverişinin hızla yayıldığı günümüzde, dijital içerik pazarlaması oldukça önemli bir konu. Özellikle işletme ve marka sahibi olan kişilerin dijitalde yer alması, onlar için büyük bir avantaj. Nihai hedef olan satışların yükselmesiyle birlikte marka tanınırlığı, güvenilirlik, bağlılık gibi pek çok fayda da beraberinde geliyor. Tabi ki içerik pazarlaması çok profesyonel bir şekilde yürütülmeli; aksi takdirde istenen sonuç alınamayabilir. Bu durumda eğer içerik pazarlama yapacaksanız, bilmeniz gereken bazı temel terimler var. Bu yazımızda içerik pazarlama sözlüğünde yer alan satış odaklı terimlere göz atacağız.

Hesap

Adreslenebilir toplam pazar içinde kurulmuş olan bir satış hedefi, müşteri grubu veya fırsat; hesap olarak ifade edilir. Dijital içerik pazarlamada satış odaklı stratejiler oluşturulurken mutlaka hesap ile ilgili detaylı bir analiz yapmak gerekir.

Hesap Tabanlı Pazarlama (ABM)

İngilizce açılımı Account-Based Marketing olduğu için kısaca ABM olarak da gösterilir. Yüksek değere sahip kuruluşların tanımladığı ve içeriği, o kuruluşun bireysel üyelerine teker teker pazarlamaktan çok grup halinde bir birim olarak hedeflenmesi için oluşturulan B2B pazarlama yaklaşımıdır. Bu yüksek değere sahip kuruluşlar, genel olarak kurumsal düzeydedir.

Alıcılar – Tüketiciler – Müşteriler

Her biri içerik pazarlamanın ayrı ayrı özneleri olan bu kişiler, satış odaklı olarak hazırlanan içerik pazarlama stratejilerinde bazı küçük ayrımlara sahiptir. Bu ayrımları bilmek, dijital pazarlamada oluşturmanız gereken içerik çeşitleri hakkında size bilgi verir ve artı sağlar.

Alıcılar, birer potansiyel müşteridir. Bu kişiler, bir hizmet veya ürün satın almaya ihtiyaç duyarlar veya onlarla aktif olarak ilgilenirler.

Tüketiciler, pazarlamanın bakış açısından alıcılar ile sıkça karıştırılır ve birbirleri yerine kullanılır. Ancak tüketiciler, işletmelerin muhtemel veya hedeflediği müşterilerdir.

Müşteriler ise markadan ya da işletmeden aktif olarak satın alma işlemi gerçekleştiren kişi veya kuruluşlardır. Alıcılar ve tüketiciler, daha çok kişilerin ilgisini veya niyetini belirtmek için kullanılır.

Dönüştürmek

Bir tüketici, markanın içeriğiyle etkileşime girdikten sonra kuruluşun anlamlı olarak belirlediği bir eylemi gerçekleştirirse bir dönüşüm gerçekleşmiş olur. Dijital içerik satışı olumlu sonuçlanırsa, buna dönüşüm denebilir. Bu eylemlere örnek vermek gerekirse; bir ürün satın almak, bir bloga ya da bültene abone olmak, sosyal medya topluluğuna katılmak, bir etkinliğe kaydolmak vb.

Talep Üretimi

Talep oluşturma, bir şirketin ürünlerine veya hizmetlerine yönelik ilgiyi ve farkındalığı artırmak için tasarlanır. Bu üretimler hedefli, satış odaklı pazarlama programlarının odak noktasında yer alır. Talebin büyük olması, satışların ilgiyi dönüştürmeye teşvik etmesini sağlar ve kolaylaştırır.

İdeal Müşteri Profili (ICP)

Markaların çözümü ile mükemmel uyum sağlayan, hedeflenen kişilerin veya şirketlerin tanımıdır. İdeal müşteri profili oluşturmak için tüketiciler tercih, yaşam tarzı, nitelik, yaşam evresi, kişisel özellik gibi farklı kategorilerde incelenir.

Yolculuk Haritası

Tüketicilerin olası her etkileşimde ihtiyaç duyabilecekleri bilgi ve yardımı belirleme yöntemi anlamına gelir. Onları dönüşüme doğru yönlendirmek için en etkili içeriği belirlemede kullanılır ve kolaylık sağlar. Hazırlanması gereken içerik, içerik pazarlaması kanalı, kullanılacak araçlar konusunda bilgi verir. Eğer müşterileriniz için hangi içeriği oluşturacağınızı bilmiyor veya karar veremiyorsanız; yolculuk haritasını kullanabilirsiniz.

Müşteri Adayı

Pazarlama açısından bir müşteri adayı, şirketin satış veya pazarlama veri tabanındaki bir markalı varlık veya iletişim platformuyla etkileşime kişi veya işletmedir.

Müşteri Puanlama

Önceden belirlenmiş satış kriterlerine göre potansiyel bir müşterinin kalitesini ve dönüşüm potansiyelini değerlendirmeye lider puanlama denir. Bu puanlama yapılırken objektif davranılır ve karşılaştırma yapılır.

Pazarlama Nitelikli Müşteri Adayı (MQL)

Belirsiz bir noktada müşteri olabilecek biri olarak satış ekibine geçirilecek kriterleri karşılayan ve pazarlama ekibi tarafından incelenen müşteri adayları, pazarlama nitelikli müşteri adayı olarak adlandırılır. Bir müşterinin puanı, puanlama eşiğine ulaştığında veya geçtiğinde MQL olur ve pazarlama kısmından satışa aktarılır. İngilizce açılımı Marketing-Qualified Lead’dır.

Satış Hunisi / Huni Aşaması

Bir müşterinin pazara girdiği andan itibaren satın almaya ya da satın almamaya karar verdiği süre., satış hunisi olarak tanımlanır. Dönüşümleri beslemek için en etkili yöntem olarak sosyal yardım yaklaşımı tercih edilir. Satış hunisi sayesinde satış sürecinin her aşamasını görmek mümkündür. Ayrıca potansiyel müşteriler hakkında tahminlerde bulunulabilir. Gelecek içerik pazarlama yöntemleri konusunda da daha doğru kararlar almayı sağlar. Kısaca; satış hunisi, bir işletmenin satış süreci performansını ortaya koyar.

Satışa Uygun Müşteri Adayı (SQL)

İngilizce açılımı, Sales-Qualified Lead’dir ve kısaca SQL olarak gösterilir. Satış ekibi tarafından pazarda etkin olarak nitelendirilen bir müşteri adayı, satışa uygun müşteri adayı olarak ifade edilir. Bu potansiyel müşterilerin gerçek müşteri olma ihtimali, pazarlama nitelikli müşteri adaylarına (MQL) göre daha yüksektir.

Toplam Adreslenebilir Pazar

Bir ürün veya hizmet için olası alıcıların toplam sayısını ve/veya potansiyel gelir fırsatını referans olarak alan bir hesaplama işlemidir. Ürüne olan toplam Pazar talebi olarak da ifade edilebilir.

Bir şirketin içerik pazarlama amaçları, ürün veya hizmetin müşteriler tarafından satın alınmasını sağlamaktır. Nihai olarak belirlenen bu amaca ulaşmak için de bazı stratejiler belirlemek ve bu stratejiler içinde çalışırken terimlere dikkat etmek gerekir. Yukarıda verilen terimler, içerik pazarlaması sonucu satışa ulaşmak isteyen şirketlerin işini oldukça kolaylaştırır.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up