İçerik pazarlamada analiz ve ölçüm çok önemlidir. Bu sayede işletmenizin performansını görebilir, eksik olduğunuz noktalarda iyileştirmeler yapabilir ve daha etkili bir içerik stratejisi oluşturabilirsiniz. İçerik analizi, dijital pazarlamadaki başarınızı artırmanın anahtarıdır. İstediğiniz kadar içerik üretimi yapın, bu içerikleri analiz etmediğiniz sürece etkili olup olmadığını anlayamazsınız. Bu da sizi kısır bir döngüye sokar ve olduğunuz yerde kalmanıza neden olur. İçerik pazarlamasında ölçüm odaklı terimleri bilmek, sizi öne çıkarır ve daha etkili stratejiler geliştirmenize katkı sağlar. İşte size büyük fayda sağlayacak ölçüm odaklı içerik pazarlama terimleri!
A/B Testi
Karşılaştırmalı performansı ölçmeyi sağlayan ve iki parça içeriği birbirine bağlayan bir performans testidir. Bir diğer adı bölünmüş testtir. İki farklı sürüm seçeneğini, farklı izleyicilere eşit ölçekte sunmaya yarayan rastgele bir denemedir. Örneğin; iki web sayfası, iki konu satırı, iki tasarım stratejisi, iki içerik açısı vb.
Analitik
Pazarlama, analitiği harekete geçiren mesajlar, blog gönderileri, kanal performansı ve düşünce liderliği parçaları gibi detayları içeren bir noktada tanımlar. Pazarlama çabalarının yatırım getirisini belirlemek ve iyileştirme fırsatlarını anlamak için ölçüm verilerini yönetme ve inceleme uygulaması olarak da ifade edilebilir. İçerik analizi süreci içinde analitik olmazsa olmaz bir aşamadır.
Uygulama Programlama Arabirimi (API)
API’lar, bir uygulamanın herhangi bir hizmet hakkında bilgi çıkarmasına ve bu bilgileri kendi uygulama ve veri analizlerinde kullanmasına olanak sağlayan bir dizi kuraldan oluşur.
Temel Performans Göstergeleri (KPI’lar)
İngilizce açılımı Key Performance Indicators olduğu için kısaca KPI olarak gösterilir. KPI’lar, içerik pazarlama hedeflerinize uygun olarak ilerlemeyi değerlendirebilmeniz için standart ve üzerinde anlaşılmış ölçümleri ifade eder. Potansiyel KPI’lar ortalama dönüşüm oranları, olası satış kalitesi ve olası satış sayısı, yeni müşteri başına gelir vb. olabilir.
Metrikler
KPI’ların tam tersine metrikler kuruluşunuza değer katan ancak web sitesi sayfa görüntülemeleri veya bir sosyal medya gönderisindeki “beğeniler” gibi en kritik hedeflere odaklanmayan şeyleri ölçen her zamanki gibi iş ölçümleridir. Bunları KPI’larınızı elde etmenize veya optimize etmenize yarımcı olabilecek “doğru olması gereken” sayılar olarak düşünebilirsiniz. İçerik analizi çeşitleri içinde yer alan temel metrikleri ise şunlardır:
- Tüketim metrikleri
- Paylaşım metrikleri
- Satış metrikleri
- Potansiyel satış metrikleri
- Etkileşim metrikleri
Yatırım Getirisi (ROI)
Return on Investment olarak açılan yatırım getirisi, kısaca ROI olarak gösterilir. Bir şirketin pazarlama girişimlerinin kârlı eylemleri ve iş büyümesini nasıl yönlendirdiğini açıklayan oldukça geniş bir terimdir. İçerik kampanyalarındaki yatırım getirisini bilmek, pazarlamacıların en uygun bütçeleri belirlemesine, her pazarlama harcamasından maksimum verimlilik alınabilmesine ve pazarlama çabalarının etkisini yönetici ortaklara göstermesine olanak sağlar. Bunun yanında, bir içerik programının etkinliğinin en kritik ölçümü olmasına rağmen, kesin olarak kanıtlamak şöyle dursun tartışmalı olarak bile hesaplamak ve ölçmek zor olabilir.
Aboneler
İçerik pazarlamasında aboneler, sürekli değer elde etme beklentisi karşılığında içeriğiniz hakkında bir eylemde bulunan izleyici üyelerdir. İçerik pazarlama değerini ölçmek için temel metriktir ve bazı kişisel veriler sağlar. İçerik analizi tekniği de buna bağlı olarak değişebilir.
Dijital Pazarlamada Ölçümleme Nedir?
Dijital pazarlama çalışmalarının geri dönüşlerini gösteren verilerin belirli şekillerde ölçülmesi, dijital ölçümleme olarak ifade edilir. Dijital pazarlamanın gelişmesiyle birlikte tüketici alışkanlıkları da değişir ve bunları dönüştürmek zorlaşır. Ölçümleme stratejisi sayesinde şirketler biraz daha iyileşebilir ve büyüyebilir. Ancak iyi bir ölçümleme için 3 temel konuya hakim olmaları ve içerik analizi aşamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olmaları gerekir.
Tüketicilerin Çevrimiçi ve Çevrimdışı Tüm Temas Noktalarını Ölçümlemek
Çok ekranlı ve çok kanallı alışveriş giderek gelişiyor ve parçalı hale geliyor. Tüketiciler, markalarla çeşitli kanallardan iletişim kurduktan sonra satın alma kararı veriyor. Bu nedenle yalnızca son noktaya önem veren modeller yanıltıcı sonuçlar sunabilir. Bu nedenle, dijital dönüşüm süreçleri bakımından gelişen markalar, tüketicilerin hem çevrimiçi hem de çevrimdışı olarak dokunduğu modelleri tercih ediyor. Bu sayede hem kampanyanın verimliliği artıyor hem de bütçe kararları daha doğru alınabiliyor.
Yani markaların ölçümleme konusunda atması gereken ilk adım, tüketicilerin temas ettiği tüm noktalara değer atamak. Reklam platformları ve ölçümleme birbiriyle bağlantılı olmalı ve kanal bazlı ölçümlemeden ziyade birbirine bağlı platformlar aracılığıyla ölçümleme yapılmalıdır.
Uzun Süreli ve Çok Kanallı Değerleri İş Hedefi Olarak Almak
Tüketici deneyiminin çok kanallı ve parçalı olduğu günümüzde, markaların her bir kanalı ayrı tanımlamaları ve her birine farklı iş hedefi atamaları yanlış bir tercih olabilir. Bunun yerine iş hedefleriyle doğru orantılı olarak satış, karlılık, gelir veya kullanıcılarının uzun süreli değerleri gibi hedeflerle yola çıkmalıdırlar. Pazarlama hedefleri bu doğrultuda oluşturulmalıdır. Bunun için de çevrimdışı ve CRM veriler, pazarlama verileriyle bağlanmalı ve tüketicilerin gerçek değerleri ölçülmelidir.
Deneme Yanılma Öğrenme Yoluyla Pazarlama Stratejisini Sürekli Olarak Geliştirmek
Günümüzün teknolojisinde ölçümleme ve ilişkilendirme stratejisini mükemmel kullanabilmek ve en iyi şekilde kurabilmek bir sefer başarılabilecek bir şey değil. Aksine her marka bu süreci kendine özgü yaşamalıdır. Ölçümleme açısından deneyimli ve lider konumda olan markalar, deneme yanılma ile kendi platformlarına, tüketicilerine ve yapılarına en uygun stratejiyi buluyor. Yani en iyi pazarlama stratejisi için sürekli yenilikler yapmak ve içerik analizi yöntemleri ile ölçüm yapmak iyi bir seçenek olabilir.
içerik pazarlama sözlüğüÖlçüm Odaklı Terimler
Bir cevap yazın