İçerik pazarlaması yapan biri olarak bilmeniz gerekenler arasında dağıtım odaklı terimler de yer alıyor. İçerik pazarlamasında dağıtım süreci, içeriklerin kullanıcılara ulaşmasındaki ilk adımlardandır diyebiliriz. Bu yazımızda dağıtım süreci ve promosyon odaklı içerik pazarlaması terimlerini sizler için hazırladık.
Ulaşılabilirlik
Erişilebilirlik olarak da açıklanabilir. Kullanıcıların içeriği kolay bir şekilde anlamasını, kullanmasını ve o içerikte rahatlıkla gezinmesini ifade eder. Örneğin; videoları sessize alıp altyazıları okumayı tercih eden biri için kullanılabilir. Genellikle görsel ve işitsel problemler gibi koşullarda kullanılan terimdir.
Harekete Geçirici Mesajlar (CTA)
İngilizce açılımı “Call to Action”dır. Bu mesajlar, hedef kitlenizin gerçekleştirmesini istediğiniz eylemleri vurgulayan ifadeler ve tasarım ögeleridir. Hedef kitleniz ile mesaj, haber bülteni aboneliği, etkinlik gibi yöntemlerle iletişim kurduktan sonra CTA’ları kullanabilirsiniz. En iyi CTA’lar net, açık, basit, davetkar ve fark edilmesi kolay olanlardır.
Kanallar
İçerik pazarlamasında kanallar; blog veya podcast kanalı gibi alanlardır. Facebook, Twitter, Youtube, TikTok, Vimeo gibi bireysel içerik dağıtım noktalarını ifade eder.
Formatlar
İçerik formatı basılı kitap, SMS kampanyası veya dijital dergi ve benzeri yazılı metinler gibi içeriklere veya içeriğin dağıtılabileceği, katılabileceği yerlere atıf yapar. Örneğin; bir podcast için ses, bir video için görsel veya infografikler.
Anahtar Kelimeler
Bir içeriği bulmak için insanların o konuyla ilgili arama yaparken kullandıkları kelimeleri ifade eder. Özellikle arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejisinin temel yapı taşını anahtar kelimeler oluşturur. İçerik dağıtımı terimleri arasından en önemlilerinden biridir.
Sahip Olunan Medya
Dağıtım platformlarında tamamen markanızın kontrolünde olan medyaya, sahip olunan medya adı verilir. Nerede, nasıl göründüğü, nasıl erişildiği ve içerik deneyiminin diğer yöntemlerle uyumlu olup olmadığı konusunda karar vermenize yardımcı olur.
Paylaşılan/Sosyal Medya
Sosyal medya da dahil tüm paylaşım yapma olanağı veren platformlar, paylaşılan medya olarak ifade edilir. Dijital pazarlamacılara içerik paylaşma, konuşma oluşturma, dinleme ve insanlarla etkileşime geçme olanağı verir. Bu platformların kontrolü ise 3. taraflardadır. 3. taraflar da politika ve prosedürlerini değiştirebilir veya operasyonları tamamen durdurabilir. Aynı zamanda bir anda bildirimde bulunabilirler.
Yerel Reklamcılık
Yerel reklamcılık, bir tür üçüncü taraf tanıtım şeklidir. Marka veya medyanın içeriğinin biçimi, hissi, kalitesi ve işlevi ile eşleşir. Bu reklamcılık açıkça ürün odaklı değil genellikle bilgi tabanlıdır.
Markalı İçerik
Wikipedia’da markalı içerik tanımı, bir reklam veren tarafından finanse edilen ve doğrudan üretilen içerik şeklindedir. Doğal reklamcılıkta olduğu gibi hedef kitlenizin güvenini kazanmış olan ilgili yayıncılarla ortak olarak çalışır. Bu teknik sayesinde hikaye anlatımı daha sürükleyici, duyusal odaklı bir yaklaşım ile daha eğlenceli, akılda kalıcı ve değerli bir deneyim sunar.
Ücretli Arama
Tüketiciler, içeriğiniz ile ilgili bir bilgiyi aradığında arama motoru sonuç sayfalarının üst kısmındaki reklamlardır. Bu reklamlarda tıklama başına ödeme alma fırsatı vardır. Dağıtım süreci ve planlaması yaparken ücretli aramanın geri dönüşleri göz önünde bulundurulmalıdır.
Etkileyici Pazarlama
En hızlı şekilde büyüyen pazarlama tekniklerinden biridir. Yani kendi başına gelişen bir alandır. Hedef kitlenizin kulağına yakın kişilerden yardım almanız gerekir. Etkileyici pazarlama programlarında içeriğinizi hedef kitlenizin dikkatine sunabilirsiniz.
İçerik Kişiselleştirme
Kişiselleştirme şunlardan biri veya birden fazlasına dayalı olarak bireyleri hedefleme sürecidir:
- Bireylerin kim olduğu
- Bireylerin nerede olduğu
- Bireylerin içeriğe ne zaman ulaştığı
- Bireylerin içeriğe neden ve nasıl eriştiği
- Bireylerin içeriğe ulaşmak için hangi cihazları kullandığı
Dijital ortamdaki yoğun ve yüksek rekabet göz önünde bulundurulduğunda dikkat çekmek oldukça zordur. Dijital pazarlamacılar bu tekniği, içeriklerinin daha bulunabilir, kolay ulaşılabilir, ilgi çekici olması için tercih ederler. Ayrıca mevcut müşteriler ve hedef kitle için kişisel yankı uyandırmada da etkilidir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO, içeriğin Google’da ve diğer arama motorlarında, arama sonucu daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için tasarlanmıştır. Bir dizi stratejik teknik ve taktiği kapsar. İçerik ne kadar üst sırada olursa, gelen trafik ve tıklama oranı da o kadar yüksek olur.
İçerik Segmentasyonu
İçeriğin hedef kitle nişine dayalı olarak kategorize edilmesine içerik segmentasyonu adı verilir. İçerik, o kitleye özgü olarak açık ve öz bir şekilde oluşturularak sunulur. Genellikle içerik segmentasyonu tasarımı, mesajlaşmayı ve sunumu etkiler. Bu sayede etkileşimi artırabilir, markanızın rakiplerinizden öne çıkmasını sağlayabilir ve içerik pazarlamasının etkinliğini yükseltebilir.
İçerik Dağıtım Ağı Nedir?
İngilizce açılımı Content Delivery Network olan içerik dağıtım ağı, kısaca CDN olarak da ifade edilir. Bu ağ, web sitesindeki içeriklerin, siteyi ziyaret eden kullanıcılar coğrafi olarak en yakın CDN sunucusundan verilmesini ve bu sayede site hızının artırılmasını sağlar. Bu ağın amacı, kullanıcılara kesintisiz ve daha iyi bir deneyim sunmaktır. Bir bulut bilişim platformudur ve pek çok avantaja sahiptir:
- Web sitesinin daha hızlı çalışmasını sağlar.
- Trafikte yaşanan dalgalanmalardan dolayı hosting planının belirlediği sınır aşılırsa, büyük bir maliyet oluşabilir. CDN ise bunu ortadan kaldırarak maliyeti azaltır.
- Web sitesi içeriğinin bir kısmını içine alan CDN, sitenin çalışma süresi ve kullanılabilirliği konusunda gelişmeler yapmayı sağlar. Trafikte ani ve büyük bir artış meydana gelirse, CDN sayesinde web sitesi çevrimiçi kalabilir.
- Web sitesine CDN eklemek, pek çok tahdide karşı koruma sağlar ve güvenliği artırır.