İçerik Audit (Content Audit) Nedir?

Hız ve teknoloji çağı dijitalleşmeyi de beraberinde getirmiştir. Bireylerin yaşamını çok daha kaliteli ve kolay hale getiren dijitalleşme, bulunulan ortamdan istenen bilgiye erişmeyi mümkün kılması dolayısıyla büyük bir avantaj sunar. Eğitim, iş, hobi, eğlence, alışveriş, ödemeler gibi konularda insanların hemen her içeriğe erişim sağlaması markaları sanal ortamda pazarlama yapmaya ve bunu en iyi şekilde kullanıcılara sunmak için rekabete girmeye yönlendirmiştir.

Dijital pazarlamanın yapı taşı olan metinler pek çok nokta göz önünde bulundurularak hazırlanır. İçeriğin kaliteli, kullanıcı dostu ve ilgi çekici olmasını sağlayan unsurlar markanın sağlam bir imaj kazanması için çok önemlidir. İçerik ajansları, markaların hem ihtiyaçları hem de talepleri doğrultusunda en iyi içeriği hazırlamayı hedeflerler. Markaların istekleri arasında bulunan içerik auditi, sıklıkla verilen hizmetlerden biridir.

İçerik Audit (Content Audit) Nedir?

İçerik auditi, markanın var olan içeriklerinin detaylı bir şekilde incelenmesidir. İçeriğin okunabilirliği, kullanıcıya odaklılığı, SEO uyumu, imlâ kuralları, markaya ve markanın ses tonuna uyumluluğu gibi unsurlar bu kapsamda kontrol edilir. Bir diğer deyişle markanın mevcut içeriği sanki audit yapacak olan ajans tarafından hazırlanmış gibi yeniden düzenlenmek üzere kolaçan edilir. Audit, düzenlemenin hazırlık safhası olarak da nitelendirilebilir.

İçerik Audit Niçin Yapılır?

Bazı içerikler kurtarılabilir düzeydeyken bazıları baştan yazım gerektirebilir. Baştan yazılması gereken içerikler SEO gayesi güdülmeden ya da sektörel bir bakış açısı olmadan yazılmış olabilir. Marka büyüdükçe sayfasını farklı bir yere taşımak ve artık profesyonel bir SEO ya da SEO uyumlu içerik hizmeti almak isteyebilir. Özellikle bu tür içerikler inceleme altına alınarak bazı anahtar kelimeler eklenebilir ve SEO uyumlu hale getirilebilir. 

Öte yandan SEO uyumlu olan içerikler de audit hizmetine tabi tutulabilir. Bunun sebebi, metinde yer alan anahtar sözcüklerin eskide kalmış olması, linkleme hataları yapılması ve Google’in yeni güncellemelerine hitap etmemesi olabilir. Özellikle profesyonel bir ekip tarafından hazırlanmayan içeriklerde bu tür hatalara rastlama olasılığı yüksektir. 

İçerik Audit Nasıl Yapılır?

İçerik auditi, markanın elindeki içeriklere girilerek gerçekleştirilir. Bu giriş genel olarak kategori içeriklerinden ya da daha fazla trafik alan sayfalardan başlar. Yani düzeltmeler en önemli alanlardan başlatılmış olur. Ardından ürün ve blog sayfalarına geçilerek audit işlemi sürdürülür. Web sitesinde bulunan hemen her içeriğe müdahale edilebilir. Bu hizmette editörler hangi kısımların değiştirilmesi gerektiğine doğrudan karar verirler.

İçerik Audit Aşamaları Nelerdir?

İçerik auditi süreci genel olarak markayla ortak çalışılabilecek bir sistemin belirlenmesiyle başlar. Bu sistemde markanın da müdahale edebileceği noktalar vardır. Bu sistem sayesinde markayla daha rahat bir şekilde çalışma yapmak mümkün hale gelir. İçerikler incelendikçe markalar yorumlarını bırakabilirler ve kontrol sürecini ilerletmiş olurlar. Böylece aynı hızda ilerlenerek süreç optimum sürede tamamlanabilir. 

Ajans ve Marka Audit İşleyişi Nasıldır?

Auditte, gerekli tüm içerikler incelendikten sonra markaya iletilir. Marka bunu onaylarsa ve isterse ikinci aşamaya, yani düzenlemeye geçilebilir. Düzenleme kısmında içerikler editörlere ve metin yazarlarına yönlendirilir. İçeriğin durumuna göre düzenleme ya da yeniden üretim süreci başlamış olur. Normal içerik üretimine benzese de bu işi normal içerik üretiminden ayıran özellik, elde zaten bir kaynağın bulunması ve hatalı kısımların notlarının olmasıdır.

Bu süreçte hatalar tespit edilerek detaylı bir brief hazırlanır. Bu brief içeriğin mükemmel bir biçimde üretilmesini ya da düzenlenmesini sağlar. Üretim sürecinde ihtiyaca göre sağlam bir ekip kurmak ve sistemi belirleme çok önemlidir. 



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up