Hızlı İçerik Yazmak için 5 Tüyo

İçerik üretimi teknolojinin gelişmesi ve e-ticaretin yaygınlaşması neticesinde büyük bir önem kazanmıştır. Bu sebeple içerik oluşturmak meslek haline gelmiş, yazılı içerik üretim alanında uzmanlaşan kişilerle çalışılmaya başlanmıştır. Çünkü bir ürünün ya da hizmetin alelade tanıtılması markanın prestijine zarar verebilir ve satışların düşmesine sebep olabilir. Özenli, ilgi çekici ve akıcı metinler markanın başarıya ulaşmasında büyük bir rol oynar.

İyi bir tanıtım metni oluşturmak markanın geleceği için son derece önemlidir. Kelimelerin gücünden yararlanmak ve adını daha fazla kişiye duyurmak isteyen işletmelerin profesyonellerle çalışmak istemesinin sebebi budur. Metin hazırlama konusunda başarılı olan bir yazar etkileyici olmak kadar hızlı üretim yapmak isteyebilir. Çünkü hızlı üretim kısa süre içinde çok daha fazla yazı hazırlayabilmenin önünü açar.

Hem kaliteli hem de hızlı içerik yazmak isteyen metin yazarları bazı taktiklere ihtiyaç duyabilirler. Kişi metin hazırlama hususunda ne kadar başarılı olursa olsun bir müddet sonra bu başarısını hız ile pekiştirmek ve daha profesyonel bir yazarlığa erişmek isteyebilir. Performansını artıran yazar işini daha çok sevmeye başlar ve çalışma hayatında daha büyük başarılara imza atabilir. Eğer siz de içerik hazırlarken hızınıza hız katmak istiyorsanız vereceğimiz 5 tüyo işinize yarayacaktır.

Kurguya Önem Vermek

Kurgu, metin hazırlamaya başlamadan önce dikkate alınması gereken en önemli noktalardan biridir. Çünkü eğer kurgu yapmadan metin yazmaya başlarsanız elinizde bir plan olmadığı için çok vakit kaybedersiniz. Tanıtacağınız üründen ya da hizmetten nasıl bahsedeceğinizi, hangi niteliklerine değineceğinizi, ürünün kullanım alanlarını, fonksiyonlarını, ürünün ilk üretim amacını ve bu amacın günümüzdeki karşılığını belirlemek kurgunun olmazsa olmaz parçalarıdır.

Elinizdeki konuyu, ürünü ya da hizmeti kaç başlık altında tanıtacağınızı kararlaştırmanız kurgu oluşturmanızı sağlamada mühim bir detaydır. Verilen briefteki kelime sayısına göre kaç başlık kullanacağınız, her başlıkta yaklaşık kaç sözcüğe yer vereceğiniz, bahsedeceğiniz konuyu giriş, gelişme ve sonuca nasıl yerleştireceğiniz de hızlı içerik nasıl yazılır sorusunun cevaplarından biri olarak değerlendirilir.

Kurgunuzu oluştururken etkileyici ve dikkati celbeden girişi nasıl yapacağınızı planlamanız sizi bir adım öne çıkarır. Bununla birlikte girişten gelişmeye geçişte akıcılığı elde bırakmayacak bir tarza sahip olmanız ve sonuca yine akılda kalıcı ve etki bırakıcı bir biçimde bağlamanız metnin hem cezbedici hem de süratli şekilde oluşturulmasına yardımcı olur.

Araştırma Yapmak

Hızlı bir içerik nasıl yazılır sorusuna cevap verirken araştırma yapmaktan bahsetmemek olmaz. Çünkü araştırma, bu işin bel kemiğidir. Hiç kimse hakkında bilgi sahibi olmadığı bir ürünü, hizmeti ya da konuyu tanıtamaz. Eğer bunu yapmaya kalkarsa yanlış bilgi vererek potansiyel müşterilerin güvenini zedeleyebilir. Profesyonel bir içerik ortaya çıkarmak isteyen her metin yazarı, oluşturacağı içerikle ilgili birtakım araştırmalar gerçekleştirir.

Araştırma yapmak denince aklınıza çok geniş çaplı bir süreç gelmemelidir. Eğer bulduğunuz tüm kaynakları incelemeye kalkarsanız hızlı içerik yazma amacından sapmış olursunuz. Bunun yerine güvenilir 2 veya 3 kaynak seçerek bu kaynaklardan araştırma yaparsanız metin oluşturma sürecini kısaltabilirsiniz. Bununla birlikte potansiyel müşterilerin güvenini kazanarak daha tanınır hale gelebilir, markanın büyümesini sağlayabilirsiniz.

Yaptığınız araştırmada kaynaklardan edindiğiniz bilgileri olduğu gibi kaleme almak çok yanlış olacaktır. Çünkü bunu yaparsanız metin oluşturmanın en önemli kurallarından biri olan özgünlüğü sağlamamış olursunuz. Zaten bu metinler markalar tarafından reddedilir ve düzeltilmesi için size geri döner. Emek vererek hazırladığınız metni tekrar ve tekrar düzenlemek zorunda kalmak zamanınızı kısıtlayabilir. Kendi cümlelerinizle hazırladığınız metinlerse size hız kazandırarak performansınızı yükseltir.

Bir Alanda Uzmanlaşmak

Herkes her şeyi bilemez, bu mümkün değildir. Ancak her insan en az 1 alanda uzmanlaşabilir. Eğer metin yazarlığı yapıyorsanız pek çok farklı konuda içerik hazırlamış olmalısınız. Bu içerikleri hazırlarken pek çoğunun size oldukça uzak konular olduğunu fark etmişsinizdir. Tüm alanlara vâkıf olmanız hiçbir kurum tarafından beklenmez ancak bir alanda kendinizi geliştirmeniz size yazarlık hayatınızda büyük bir kolaylık sağlayacaktır.

Uzmanlaşmak istediğiniz konuyu belirlerken ilgi alanlarınızı göz önüne alabilir, bu doğrultuda kendinizi geliştirebilirsiniz. Sadece bir konuda geniş bir bilgi hazinesine sahip olmanın size ne gibi faydası olacağını düşünebilirsiniz. Ancak bu işi asla hafife almayın. Çünkü bir konu bir başka konuyla ilişkili olabilir. Yani sizin, hakkında pek çok şey öğrendiğiniz bir konu farklı konularla bağlantılı olabilir ve size gelen işlerde bu bilgilerinizden faydalanarak daha kısa sürede içerik oluşturabilirsiniz.

Ayrıca uzmanlaştığınız konuyla ilgili metin hazırlamanız gerektiğinde bunu çok daha kısa sürede yapabilir, işinizi daha erken teslim edebilirsiniz. Herhangi bir konuda edindiğiniz bilgi ve deneyimler mutlaka işinizi görecek, size büyük fayda sağlayacaktır.

İçerikte Tek Bir Kısma Takılmadan Üretime Devam Etmek

Metin üretiminde yazarların en çok sıkıntı çektiği husus tıkanmalardır. Giriş, gelişme ve sonuç kısımlarının planını yapan bir yazar bazen bu kısımlardan birinde tıkanma yaşayabilir. Örneğin gelişme bölümünde tanıttığı ürünün ya da hizmetin hangi özelliklerinden bahsedeceğini bilemeyen yazar diğer kısma geçemediği için zaman kaybeder. Bu da içeriğin hazırlanma sürecini uzatarak yazarın bunalmasına sebep olabilir.

Eğer siz de metin oluştururken tıkanmalar yaşıyor ve bu sorunu aşamıyorsanız çok basit bir öneriyle içeriği tamamlayabilirsiniz. Takıldığınız bölümü boş bırakarak bir sonraki kısma geçebilir, yazmaya buradan devam edebilirsiniz. Geçtiğiniz kısmı yazdıktan sonra boş bıraktığınız bölüme geri dönerek metni bitirebilirsiniz. Tıkandığınız kısma bir müddet sonra geri döndüğünüzde yazıya nasıl devam edeceğinizi daha net görebilme şansı yakalayabilirsiniz.

Takıldığınız noktada uzun uzun düşünerek çok fazla vakit harcamış olursunuz. Bu da veriminizi düşürür ve üretim heyecanınızı olumsuz etkiler. İçerik üretimini en iyi şekilde tamamlamak için tıkanma yaşadığınız bölümü hemen bırakıp sonraki kısmı yazarak zaman kazanabilirsiniz. Bu sayede hem profesyonel hem de akıcı bir içeriği süratli şekilde hazırlamış olursunuz.

Kendini Tanımak

Aslında baktığınız zaman hayatınızda başarılı ve hızlı olmak için kendinizi tanımanız gerektiğini görebilirsiniz. Çünkü insan kendini ne kadar iyi tanırsa o kadar iyi bir performans gösterir. Eğer siz de hem etkileyici hem de hızlı içerik oluşturmak istiyorsanız kendinizin farkına varmalısınız. Kendinizi keşfederek en verimli saatlerinizi belirleyebilirsiniz. Sabah, öğlen ya da akşam vakitlerinden hangisinde daha verimli olduğunuzu bilmeniz hızınıza hız katar.

Verimli saatleri keşfetmekle beraber içeriği hazırlarken bulunduğunuz ortamı da değerlendirebilirsiniz. Sessiz bir yerde mi yoksa sesli bir ortamda mı rahat içerik ürettiğinizi öğrenerek performansınızı artırabilirsiniz. Ortamın ısı ve ışık miktarı da üretiminizi etkileyen faktörler arasında yer alır. Bu yüzden en rahat hissettiğiniz mekânı tespit ederek gereken ortamı oluşturabilir, hızlı bir metin hazırlayabilirsiniz. 

İlgi alanlarınızın çok dışında olan konularda yazmak sizi bunaltabilir ve veriminizi olumsuz etkileyebilir. Bu sebeple hiç ilgilenmediğiniz ve sıkıcı bulduğunuz konularda içerik hazırlamak yerine ilginizi cezbeden, sizde merak uyandıran konulara yönelebilirsiniz. Size sıkıcı gelen konular zamanı iyi kullanmanıza ve iyi bir iş çıkarmanıza engel olabilir. Hızınızı yavaşlatan bu durum sizi yaptığınız işten de uzaklaştırabilir.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up