Hiç Bilmediğiniz Bir Konu Hakkında Nasıl İçerik Yazarsınız?

İçerik yazarlığı dijitalleşmeyle birlikte öne çıkan, her geçen gün önemi artan bir meslek konumunda. Bu meslek sektörlere dayalı, geniş konu yelpazesine uygun olarak içerik ortaya çıkarabilme becerisine dayanır. İçerik ajansınız, markalarla aranızda bağlantı kurarak farklı alanlara, konulara yönelik içerik üretimi gerçekleştirmenize yardımcı olur. Yazarlığa yeni adım atmışsanız, size iletilen konuda ilk defa içerik kaleme alacaksanız, kafanızda içeriği nasıl oluşturacağına dair soru işaretleri ortaya çıkabilir. Soru işaretlerini yazım sürecinde yararlanabileceğiniz birkaç ipucuyla ortadan kaldırabilirsiniz.

İçerik Üretim Sürecine Nasıl Başlanır?

Dijitalleşmenin getirdiği avantajlar sayesinde içerik yazarlığı, farklı yollarla gerçekleştirilebilir. Yazarlık yapmak için genel olarak üç temel yola başvurabilirsiniz:

  • Eğitim aldığınız veya bilgi sahibi olduğunuz konular hakkında blog yazmak,
  • Herhangi bir markanın ürün ve hizmetlerine yönelik blog içerikleri hazırlamak,
  • Markalara özel farklı içerik türlerini kaleme almak.

Öncelikle hangi tür olursa olsun, içeriği yazmaya başlarken size verilen briefi mutlaka okumalısınız. Brief, içerik üretim süreci boyunca size gerekli yardımı sağlayarak bu alanda kendinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

içerik yazarı

Kaliteli İçerik Üretimi: Ajansın Rolü

Kaliteli bir ajans, işleyiş sistemi sayesinde hiç bilmediğiniz bir konu üzerine içerik nasıl hazırlanır sorusunun yanıtını bulmanızı kolaylaştırır. Ajanslarda süreç genellikle, ekip çalışması ön plana çıkarılarak, görev dağılımı vasıtasıyla ilerler. Bu görev dağılımına göre ajans içerisinde iş bölümünde şu meslek grupları bulunur:

  • SEO ekibi,
  • İçerik direktörü,
  • İçerik yöneticisi,
  • İçerik editörü,
  • İçerik yazarı.

İçerik üretimi nasıl yapılır noktasında, size gelen içerik talebi oluşturulurken işleyişte her bir grup, içeriği nasıl hazırlamanız gerektiğine dair ipuçlarını oluşturmaya katkıda bulunur. Markalardan gelen talep doğrultusunda uygun içerik için SEO ekibi anahtar kelime çalışmasını yapar. Bu işlem markaların talepleri doğrultusunda direktör ve yöneticilerin yönlendirmesi vasıtasıyla gerçekleştirilir. Bunun yanı sıra direktör veya yönetici, markaların nasıl bir içerik talep ettiğini de netleştirir. Bu doğrultuda anahtar kelime çalışmasıyla birlikte markanın talepleri doğrultusunda ortaya çıkan brief sizlere iletilir. Bu brief, hiç bilmediğiniz konu dahi olsa oluşturacağınız kaliteli içerik üretimi için size yol gösterici olur.

Brief Doğrultusunda İçerik Nasıl Oluşturulur?

Markalar, ürünleri ve hizmetleri doğrultusunda farklı kriterlere göre farklı içerik türleri talep edebilir. Online içerik üretim süreci boyuncamarkaların sektörlerine, alanlarına göre talep edebilecekleri türler genellikle şöyle şekillenir:

  • Blog,
  • Kategori,
  • Ürün,
  • Landing Page,
  • Basın Bülteni.
içerik yazma

Öncelikle briefte markanın temel olarak talep ettiği içerik türü yer alır. Bu tür size içerikte nasıl bir dil kullanacağınıza, neleri öne çıkaracağınıza dair temel ipucunu verir. Bunun yanı sıra SEO, içeriklerin olmazsa olmazıdır. Tüm bu unsurlara ve markanın talepleri doğrultusunda içerikte dikkat edilmesi gereken noktalara briefte yer verilir. Bunlar genellikle şu şekilde sıralanır:

  • Kelime sayısı,
  • İçerikte yer alacak başlık ve paragraf sayısı,
  • Marka adının içerikte ne şekilde geçirileceği,
  • Dil, yazım, noktalama hususlarında dikkat edilmesi gerekenler,
  • Marka özelinde ekstra olarak nelere dikkat etmeniz gerektiği.

Brief doğrultusunda bilmediğiniz konu dahi olsa sizden ne tarz bir içerik beklendiğini kafanızda netleştirebilirsiniz. Briefle birlikte size iletilen anahtar kelime çalışması birleştiğinde ideal içeriğe adım atmanız için tüm koşullar oluşur.

İdeal İçeriğe Adım: Başlıklar ve Anahtar Kelimeler

Ajans tarafından briefle birlikte içerikte kullanmanız gereken temel başlık ve anahtar kelimeler size iletilir. Bu unsurlar ideal içeriğe adım atmanız için en az brief kadar yol gösterici olabilir. İçerik nasıl oluşturulur noktasında başlık; yazacağınız konuyla ilgili arama motorunda ne yönde bir araştırma yapacağınıza dair size temel ipucunu sunar. Başlığa ek olarak verilen, içerikte geçmesi gereken anahtar kelimeler, arama işlemlerinde size kolaylık sağlamada ikinci aşamayı oluşturur. Yazacağınız içerik, belirli kitleye hitap ettiği için kullanıcılar bu kelimeler doğrultusunda arama işlemini gerçekleştirirler. Dolayısıyla bu kelimelerle ilgili bilgileri doğrudan içerikte görmek isterler. Anahtar kelimeler içerik yazma sürecinde şu adımlarla size fayda sağlayabilir:

  • Kelimeleri Google’da aratıp içerikte kullanmanız gereken bilgilere net olarak ulaşabilirsiniz.
  • Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgilerin güvenilir, doğru olduğunu teyit etmeyi ihmal etmemelisiniz.
  • Bu bilgileri zihninizde yaratıcı süreçlerden geçirerek içerikte özgünlüğü yakalayabilirsiniz.

Aynı zamanda anahtar kelimeler, özellikle SEO açısından, içerik üretimi alt başlıkları belirlemede de işlev üstlenebilmektedir. Markanın talep ettiği başlıkları, anahtar kelimelere göre belirleyerek, başlıklar altında hangi bilgilerin yer alması gerektiğine karar verip yazma işlemini kolaylaştırabilirsiniz. İçerik yazım sürecinde kaynak bulamama, içeriği ideal kelime sayısına ulaştırmama gibi durumlarda çalıştığınız ajansla bağlantıya geçerek bilmediğiniz hususlarda yardım talep edebilirsiniz. Böylece size iletilen temel dinamikler ve güçlü iletişimle yazım sürecini çok daha kolay hale getirebilirsiniz.

içerik nasıl yazılır
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
İçerik yazarlığına adım atmak için içerik ajansı en pratik yoldur.
İçerik ajansında görev dağılımı yapılarak içerik talebi yazara ulaştırılır.
Brief, yazarın içeriği oluştururken temel alması gereken kuralları içerir.
Ana başlık; içeriğin ne hakkında olduğunu, neler vadettiğini yansıtır.
Anahtar kelimeler, içeriği oluştururken araştırma aşamasını kolaylaştırır.

İçerik Nasıl Üretilir?

İçerik, herhangi bir konuya yönelik arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda edinilen bilgiler çerçevesinde üretilir. SEO uyumlu içerikte kaynak bilgilerin zihinde yaratıcı süreçlerden geçirilerek özgün olarak ifade edilmesi esastır.

İçerik Üretimini Kolaylaştıracak Unsurlar Nelerdir?

Bir ajans bünyesinde içerik yazarlığı yapıyorsanız çeşitli alanlara yönelik içerikler üretmeniz gerekebilir. Her alana yönelik, uzman olarak, içerik üretemeyeceğiniz için birtakım yardımcı unsurlardan yararlanmanız gerekir. Bu noktada ajans tarafından size iletilen brief, başlık ve anahtar kelimeler içerik üretim sürecini kolaylaştırır.

Benzer Makaleler

Arrow-up