Hemen Çıkma Oranı: Bounce Rate Nedir?

Dijitalleşme gerek bireysel gerekse toplumsal olarak kendini hissettirmeyi sürdürmektedir. Pek çok alanda olduğu gibi bilgi edinme ve alışveriş yapma gibi konularda da sanal platformların kullanımı son derece yaygındır. Hemen her bireyde bulunan elektronik cihazlar ve özellikle akıllı telefonlar sanal platformlara erişebilmeyi kolaylaştırır. Dünyanın dijitalliğe bürünmesiyle ortaya milyonlarca site çıkmıştır. Siteler, özellikle ticaret hususunda birer rekabet alanına dönüşmüştür.

Bilgi verme, yönlendirme, tanıtım gerçekleştirme ve satış sağlama amacı güden ticari sitelere her geçen gün bir yenisi eklenmektedir. Rakipleri elemenin giderek zorlaştığı bu alanda markalar çok daha dikkatli olmalı, müşteri kaybını önlemek amacıyla yeniliklerin takibini bırakmamalıdır. Markaların bilinirliğini ve imajını zedeleyen bazı dijital kavramlara hâkim olmak bu konuda işletmelere yardımcı olur. Bu kavramlardan biri, hemen çıkma oranı (bounce rate)’dır.

Bounce Rate Nedir?

Bir marka ya da birey tarafından kurulan web sitesine giriş yapan kullanıcı, belirli bir süreyi doldurmaksızın siteyi terk edebilir ya da farklı kanallara yönelebilir. İşte kullanıcının bu davranışı hemen çıkma oranı yani bounce rate olarak isimlendirilir. Bounce rate, sitenin Google arama motoru tarafından yeterli otoriteye sahip değilmiş gibi görülmesine sebep olur. Bunun yanı sıra dönüşüm odaklı amaca ulaşamamasına sebebiyet verir. 

Kullanıcı yeterince verim alamadığı bir web sitesinde vakit kaybetmek istemez. Çünkü zaman her birey için son derece kıymetlidir. Kimse, aradığı bilgiyi bulamayacağını anladığı bir sitede zamanını harcamayı hoş karşılamaz. Ayrıca siteden hemen çıkış yapılmasının tek sebebi bu değildir. Kullanıcı farklı sebepler çerçevesinde siteden ani çıkış yapabilir. Hemen çıkma oranı yüksek olan sitenin imajı zarar görebilir. Dolayısıyla bu oranı düşürmek elzemdir.

Bounce Rate Sebepleri Nelerdir?

Hemen çıkma oranı yüksek olan bir sayfada kullanıcı sayfaya girer ve hemen çıkış yapar. Bunun çeşitli nedenleri olabilir. Söz konusu nedenler şu şekilde sıralanabilir:

  • Kullanıcı aradığı bilgiye erişim sağlayamamış olabilir.
  • Kullanıcı istediği amaca ulaşamamış olabilir.
  • Sayfaya yanlışlıkla girilmiş olabilir.

Her üç durumda da kullanıcı siteden hızlı bir biçimde ayrılarak alternatif sitelere göz atmayı sürdürür. Bu da sitenin tercih edilme oranının düşmesine sebebiyet verebilir. Bounce rateyi düşürmenin yollarını bilmek markanın gereken önlemleri almalarını sağlar.

Hemen Çıkma Oranını Düşürmek için Neler Yapılabilir?

Bounce rate oranının yükselmesi markaya olumsuz etki eder. Oysa bu oranın düşürülmesi için alınabilecek tedbirler markanın imajını toparlamasına da katkıda bulunur. Eğer marka hemen çıkma oranını düşürmeyi hedefliyorsa öncelikle sitede yer alan içeriğin fayda sağlayıp sağlamadığını kontrol etmelidir. Eğer sitede bulunan bilgiler ve diğer materyaller kullanıcının beklentilerini karşılamıyor, ona istediği bilgiyi vermiyorsa içerikler yeniden düzenlenmelidir.

Bounce rateyi düşürmenin bir diğer yolu da sitede yer alan metnin formatlanmasıdır. Bir diğer deyişle başlığın H1 olarak düzenlenmesidir. Özellikle sitenin kendi tasarımına atıfta bulunan bir başlık konulması çok önemlidir. Bunun yanı sıra ara başlıkların da kullanımı ihmal edilmemelidir. Başlıklar içeriğin konusuyla doğrudan ilişkili olmalıdır. Alakasız başlıklardan kaçınmak gerekir. Ayrıca metnin her bir paragrafı 4-5 satırı geçmeyecek biçimde yazılmalıdır.

Metin yazımında maddeli anlatıma ehemmiyet vermek gerekir. Çünkü kullanıcı aramakta olduğu hap bilgiyi maddeleme sayesinde kolay bir biçimde bulabilir. İstediği bilgiyi basitçe bulabilen kullanıcı doğal olarak sitede daha uzun süre vakit geçirir. Sitenin hızlı olması ve uygun görsel kullanımı da hemen çıkma oranını düşüren unsurlardır. Mobil uyumluluk ve CTA butonlarının kullanımı, bounce rateyi düşüren etkenlerdir.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up