Hakkımızda Sayfası Nasıl Yazılır?

Teknoloji her geçen gün gelişmekte ve ilerleyişini sürdürmektedir. Bu süreç dijitalleşmeyi de beraberinde getirmiş, bireylerin yaşam kalitesini artırmayı hedeflemiştir. Artık bireyler bulundukları ortamda alışveriş yapmaya, eğitim almaya, eğlenmeye, bilgi edinmeye ve kendilerini geliştirmeye başlamışlardır. İnternetin hemen her yerde kullanılmaya başlanması tüm bu faaliyetler için bireylerin zamanlarını çeşitli sanal platformlarda geçirmeleri gerektiği anlamına gelir.

Büyük bir rahatlık ve pratiklik sunan dijitalleşme doğal olarak içerik pazarlama stratejileri geliştirilmesine zemin hazırlamıştır. Günümüzde iyiden iyiye artış gösteren marka rekabetleri artık dijital içerik pazarlamasını zorunlu hale getirmiştir. Hem köklü hem de yeni kurulan markalar içerik pazarlaması yaparak daha fazla kullanıcıya erişmeyi hedeflerler. Bu kapsamda kurulan web sitelerinde farklı alanlara ihtiyaç duyulur. Hakkımızda bölümü bu alanlardan biridir.

Hakkımızda Sayfası Nedir?

Hakkımızda sayfası, hemen her web sitesinde görülen ve ayrı bir sekme içerisinde anlatılan, markanın ya da kişinin kimliğini ve hizmetlerini anlatan oldukça kısa ancak son derece çarpıcı metinlerdir. Ayrı bir sayfa içerisine konumlandırılan ve SEO uyumluluğu gözetilmeksizin kaleme alınan söz konusu metnin ortalama 300 kelimeden oluşması idealdir. Bu içerikler SEO uyumu baz alınarak yazılmadığı için anahtar kelime çalışması yapmak da eğreti duracaktır.

Hakkımızda İçeriği Oluşturulmadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler 

Bir marka ya da kişinin web sitesi adına hakkımızda metni hazırlamadan önce dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlara mümkün mertebe dikkat etmek etkileyici bir metin ortaya çıkarmayı mümkün hale getirebilir. Öncelikli adım, markanın iyi bir biçimde tanınmasıdır. Marka için sorulacak “Biz kimiz?”, Üyelerimiz kimler?”, Biz nelerden oluşuyoruz?” “Geçmişimiz nedir?” “Ne zaman kurulduk?”, “Niçin kurulduk?”, “Ne gibi hizmetler veriyoruz?” soruları düşünülmelidir. 

Daha önce de bahsedildiği üzere bu metinler uzun uzun yazılmamalıdır. Çünkü kullanıcılar uzun bir hakkımızda metnini sonuna kadar okumak istemeyebilir. Kısa bir içerik daima daha ilgi çekicidir. Bu kısımda geçmişte çekilen ya da günceli 2-3 fotoğraf eklemesi yapmak içeriğe renk katacaktır. Görsel kullanımını fazla abartmamak ve konudan dışarı çıkmayacak şekilde görsel kullanımına başvurmak yine dikkat edilmesi gereken detaylar arasında yer alır.

Hakkımızda Sayfası Markanın Vitrinidir

Ana sayfa için kullanılan “Burası sizin mağazanızın vitrinidir.” ifadesi hakkımızda kısmı için de kullanılır. Gerçekten de bu ifade doğrudur. Markanın vitrini olan hakkımızda bölümünde önemli olan markanın kendisini doğru şekilde tanıtması ve diline uygun olmasıdır. İçerikte yer alan görseller markanın fabrikası, çalışanları, kurucusu ya da yöneticisinin fotoğrafları arasından seçilebilir. Markanın fabrikasının işleyişine dair görsel seçimi yapmak daha samimi ve güven verici bir hava oluşturabilir.

Hakkımızda Sayfasının İçerik Dili Nasıl Olmalıdır?

Hakkımızda kısmı için hazırlanan metinler çok uzun olmayacağı için çokça başlık kullanmaya ve aşırı paragrafa bölmeye gerek yoktur. Burada markanın hedef kitlesine, ses tonuna ve diline yaklaşımı göz önünde bulundurulmalıdır. Markanın benimsediği dil çerçevesinde bir kurgu oluşturmak oldukça önemlidir. Marka üçüncü tekil, üçüncü çoğul ya da siz dilinden hangisini benimsemişse o dile sadık kalmak gerekir. 

Hakkımızda sayfasının başlığı için farklı fikirler mevcuttur. Bu kapsamda marka;

  • Hakkımızda,
  • Vizyonumuz,
  • Misyonumuz,
  • Biz kimiz,
  • Biz,
  • Tarihçemiz gibi başlıklar altında kendi öyküsünü kısaca anlatabilir.

Burada önemli olan hem markanın dilini yansıtabilmek hem de ilgi çekici bir başlık seçimi yapabilmektir. Bunun yanı sıra çekici Call to Action (CTA) cümleleri ya da güzel bir slogan ve mottodan bahsedilmesi hakkımızda sayfasının kalitesini artırıcı unsurlardır. 



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up