Güçlü ve Doğru Bir İçerik Pazarlaması İçin 5 İpucu

Süregelen yıllar içerisinde gelişen internetin yanı sıra, internet üzerinden pazarlama da paralel bir şekilde yaygınlaştı. Herhangi bir ürün bazında satış yapmak amacıyla kurulan şirketler, ilk adım olarak satış aşamasının “online”, yani çevrimiçi pazarlama kısmını düşünür hale geldi. Onlarca mağazası bulunan birçok firma internet pazarlamasına daha çok önem vermeye başladı. Hal böyle olunca internet üzerinden yapılan satışlarda, kullanıcıya ulaşmak adına çeşitli reklamlar verilmeye başlandı. Reklamlar kendi aralarında modellere bile ayrıldı. Gelin hep birlikte bu reklam modellerinin en önemlilerinden olan, doğru kullanıcıya doğru zamanda erişim imkanı sağlayarak maksimum miktarda satış yapılmasına olanak sağlayan içerik ve bağlam kavramını 5 kriterde inceleyelim. 

Hedef Kitleyi Tanıyarak Onlara Yönelik İçerikler Üretmek

Öncelikle sizlere biraz klasik pazarlardan bahsetmek istiyoruz. Klasik pazarlarda ürünün satıcısı, satmak istediği ürünü tezgaha veya vitrine koyar ve o ürüne ihtiyacı olan insanların ürüne ulaşmasını bekler. Fakat internet ortamında ürün, satıcının ayağına gelmek zorundadır. Tabi ki ürünü sadece kendi internet sitesine koyup hiçbir aksiyon almadan alıcıların gelmesini bekleyen markalar da bulunmaktadır. Bu tip markaların başarıları gözle görülür biçimde düşük seviyelerde kalmaktadır. Ürünü alıcının ayağına getirmenin çeşitli yolları bulunmaktadır. Bu yollardan biri içerik üretimidir. İçerik üretimi, internet üzerinden yapılan satışların olmazsa olmazıdır. İçeriklerde, bir ürünün neden alınması gerektiğinden ürünün genel özelliklerine kadar pek çok unsurdan bahsedilmektedir. Bu yazılar, içerisinde aranma hacmi yüksek anahtar kelimeler kullanılarak nitelikli birer içerik haline dönüştürülür. Oluşturduğunuz içeriğin dağıtımı da çok önemlidir. Bir içeriği üretip kendiliğinden geri dönüş alınmasını beklemek biraz fazla pozitif düşünmek demektir. İçerik dağıtımlarına ilişkin neler yapmanız gerektiğine bu yazıda değinmeyeceğiz ama siz yine de dağıtımların son derece önemli olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Konumuza dönecek olursak, içerikler internet pazarlamasında oldukça önemlidir. Bir de bağlamlar vardır ki içerikleri daha da anlamlı, okuyucuya yönelik kılar. Bu bağlamlar değişkenlik göstermektedir. Bu konuda şöyle bir örnek verebiliriz: “şemsiyeler” ve özellikleri hakkında bir yazı yazabilirsiniz, bunu içerik olarak adlandırabiliriz. Bu içeriği yağışlı havalarda, daha önce şemsiye alışverişi yapmamış insanların karşısına çıkarabilirseniz bu, doğru bir bağlamda kullanım olarak görülür. İşte içerik ve bağlam arasındaki ilişki budur; içerik tek başına çok güçlüdür, yanına bir de bağlam gelirse kusursuz olur. 

içerik pazarlaması hedef kitle tanıma

İçeriğin Olmazsa Olmazı: Faydalı Olmak 

İçerik yazmak düz bir yazı şeklinde bir üründen bahsederek ürünü tanıtmaktan ibaret değildir. Bir içerik yazısında dikkat edilmesi gereken birtakım özellikler vardır. Bu özelliklerden biri de faydalı bilgiler içeren metinler üretmektir. İçeriği okuyan okuyucunun yazıyı okumayı bitirdikten sonra birtakım bilgiler edinmiş olması gerekmektedir. Bu yazılarda verilen bilgilerin faydalı olduğu kadar doğru olmaları da mühimdir. Güvensiz kaynaklardan verilen yanlış bilgiler olumsuz sonuçlara yol açabilmektedir. Bu bilgiler ışığında eğer güçlü bir içerik yazısı üretmek istiyorsanız bu yazı kesinlikle özgün olmalıdır. Metnin özgün olması, içeriği okuyan kullanıcıya “bu içerikte öğrenebileceğin diğer yazılardan farklı yararlı bilgiler mevcut” mesajı vermektedir. İçinden ‘’kullanıcılar ne anlar içeriğin özgünlüğünden’’ diyenler mutlaka vardır. Fakat içerikleri özenle okuyan kullanıcılarda oluşan kulak aşinalığı, içeriğin hemen özgün olup olmadığını anlayıp birtakım önyargılara ulaşmasını sağlamaktadır. Özgünlüğe ek olarak bir diğer önemli konu ise anlaşılır bir dille içerikler üretmektir. Milyonlarca kullanıcının mevcut olduğu internet ortamında yazdığınız içerik çok fazla kişi tarafından görüntülenir. Eğer özensiz bir biçimde, imla kurallarına dikkat etmeden bir içerik üretirseniz, içeriğinizi okuyan kişiler bu içeriği paylaşmazlar. Paylaşılmayan içeriğiniz maalesef milyonlara ulaşamaz ve sınırlı sayıda kalan erişim ağınız faydasız bir pazarlama tecrübesine dönüşür. 

faydalı içerik üretimi

Doğru Reklam Modellerinin Pazarlamadaki Önemi 

Aslında reklamın pazarlamadaki önemini anlatmak için uzun uzun yazılara gerek yok. Belirli bir yaşa gelmiş çoğu insan bir ürünü satmanın en önemli yolunun reklamlardan geçtiğini bilmektedir. Reklamlar, aşağı yukarı hayatımızın her anında karşımıza çıkar. Örneğin, otobüste giderken yolun kenarında billboardlar görürüz. Ya da televizyonda bir dizi veya program izlerken ekranın alt kısmında reklamlar çıkar. Hatta reklamlar için özel olarak ayrılan zamanlar da her kanalda görülebilir. Fakat şimdi bahsedeceğimiz internet üzerinde yer alan reklamlar. Bu reklamlar, genel olarak karşımıza banner olarak çıkmaktadır. Oyun oynarken, video izlerken ekranın sağında, solunda, altında veya üstünde beliren bu reklamlar zaman zaman bıkkınlık yaratsa da akılda kalıcı etkilere sahiptir. Banner reklamlardan sonra sosyal medya reklamları gelmektedir. Bir ürünü pazarlarken sosyal medya kullanımı büyük bir önem arz etmektedir. Sosyal medyada yüksek takipçi sayılarına sahip hesaplar ürününüzün aynı anda binlerce insana ulaşabilmesini sağlayabilir. Bir diğer model ise arama motoru pazarlama ve optimizasyonudur. Bunlar, genel kullanıcının direkt olarak farkında olmadığı reklam stratejisi unsurlarıdır. Bu yöntemde, arama motorlarında çokça aranmış kelimeleri kullanarak bir içerik oluşturulur ve alakalı sayfaya bu içerik yerleştirilir. Bu sayede ürününüzü sergilediğiniz site, arama sonuçlarında en tepelerde kendine yer bulur ve doğal olarak sitenizin trafiğinin artmasına, ürünlerinizin daha çok satılmasına olanak sağlar. 

içerik pazarlaması doğru reklamlar

Ürün Pazarlamada En Yakın Dostun: Google

Dünya’daki her ülkede en fazla kullanılan arama motoru Google, ürün pazarlama konusunda senin için inanılmaz bir yol arkadaşı konumunda. Düzenli olarak kendini geliştiren ve yapılan aramaların en hızlı ve en doğru şekilde gerçekleşmesini hedefleyen Google’ın güncellemelerini takip etmek satıcılar için büyük bir önem arz etmektedir. Bu güncellemelerden öne çıkanlardan bir tanesi BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) güncellemesidir. Gelin hep birlikte bu güncellemenin detaylarından bahsedelim. BERT algoritması, yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerini bir arada kullanan bir doğal dil metin işleme tekniğidir. Bu teknik sayesinden Google, arama yapan insanların ne aradıklarına dair daha doğru sonuçlara ulaşmasını hedeflemektedir. Detaylı açıklamak gerekirse; bu işlem, arama yapılması esnasında kelimelerin sadece kendisine odaklanmak yerine aynı zamanda eş anlamlılarına, benzer kelimelerine ve kendisinden sonra veya önce yazılan kelimelere de aynı anda odaklanarak arama yapanların isteklerine daha kesin bir biçimde ulaşmasını sağlamaktadır. Bu işlem sayesinde “long tail” olarak adlandırılan uzun kelimelere sahip aramaların da sonuçlarında doğruluğa ulaşmak daha mümkün bir hale gelmektedir. Bağlaç ve edatların da cümlelere kattıkları anlamlara yoğunlaşan BERT, kullanıcıların arama niyetlerini çok daha yüksek oranda tespit edebilmeyi mümkün kılmaktadır. Arama sonuçlarında büyük farklar yaratacak sistem her ne kadar bazı içerik üreticilerini tedirgin etse de özgün yazılar üreten yazarlar için bu sistemin, olumsuz etkilerden ziyade olumlu etkiler göstermesi beklenmektedir.

içerik ve bağlam

İçerik ve Bağlamın Olağanüstü Gücü!

Bu yazımızda genel olarak içerik üretimi ve püf noktalarına değindik. Yazının başında değinmiş olduğumuz “context” yani “bağlam” kavramından biraz daha detaylı bir şekilde bahsetmek istiyoruz. İçerik üretimi internet üzerinden pazarlama da bir hayli önemli bir konumda. Bu üretimi bir bağlam üzerinden kullanıcıya aktarınca ise güçlü bir kampanya oluşturulmuş oluyor. Güçlü kampanya ise daha iyi bir imaj ve yüksek satış rakamlarının önünü açıyor. Şimdi bu içeriklerimizi bir bağlam üzerinden aktarmak nasıl oluyor ondan bahsedelim. Bunu daha iyi anlatmak için günlük hayattan bir örnek verebiliriz. Neredeyse herkesin arabasında aktif olarak kullandığı çeşitli navigasyon uygulamaları bulunmaktadır. Bu uygulamaların bazıları, uygulama içinde reklam verebilme özelliklerine sahiptir. Bunu kullanmak isteyen bir yemek şirketi hafta sonu akşama doğru belirli saatlerde düzenli olarak bu uygulamaya reklamını veriyor. Bu saatleri ise hafta sonu futbol maçlarının başlama saatlerine yakın saatlere göre ayarlıyor. Düzenli olarak bu reklamları verdikten sonra yemek şirketinin o saatlerde müşteri yoğunluğu artıyor. Maçı izlemeye giden arkadaş grupları ve aileler maçtan önce restoranda yemek yemeye geliyor. Bu basit ama zekice düşünülmüş reklam sayesinde yemek şirketi daha fazla müşteriye ulaşarak hatırı sayılır derecede kazanç elde ediyor. İşte bağlamın önemi burada açığa çıkıyor. Bu hikayede verilen reklam, reklamın metni gibi özellikler içerik, reklamın hangi saatte, hangi müşterilere gösterileceği ise bağlam olarak adlandırılıyor.

Benzer Makaleler

Arrow-up