Google BERT Güncellemesi Nedir?

2019 yılında aktif hale gelen Google Bert güncellemesi, Google’ın son zamanlarda yaptığı en büyük güncellemelerden biri konumunda yer almaktadır. Yapılan güncellemeyi özetlemek gerekirse, kullanıcı deneyimlerini geliştirme ve iyileştirme amacıyla arama sonuçlarının daha faydalı hale getirilmesi konusunun ele alınması diyebiliriz. Peki bu arama sonuçlarını daha faydalı hale getirme işlemi nasıl oluyor? Öncelikle Google bu güncellemeden önce kullanıcıların karşısına sonuçları çıkarırken bağlaçlara veya fazla kelimelere sahip aramalara pek önem vermemekteydi. Bu nedenle arama sonuçlarında zaman zaman alakasız sonuçlar üst sıralarda yer alabiliyordu. Fakat BERT güncellemesiyle birlikte Google, aranan kelimelerin eş anlamlılarına ve bağlaçlara, kelimelerin öncesinde veya sonrasında gelen kelimelerle uyumuna bakarak nokta atışı sonuçlara ulaşılabilmesini sağlamakta. 

Google BERT ile Neler Değişti? 

21 Ekim 2019’da aktif hale gelen Google güncellemesi birçok yeniliği beraberinde getirdi. Her on arama sorgusundan bir tanesini etkileyen bu güncelleme son 5 sene içerisinde Google’ın yapmış olduğu, arama motoru konusundaki en köklü değişimlerden biri durumuna geldi. Google BERT ile neler değiştiği konusuna gelecek olursak; güncellemeden önce faydalı sonuçlar elde edilemeyen karışık, uzun kuyruklu aramalardan güncelleme sonrası daha isabetli sonuçlar elde edilmeye başlandığı sonucuna varabiliriz. Google’ın paylaştığı verilere göre tüm arama sonuçlarının yaklaşık %15’i yeni aramalardan oluşmaktadır. Bu demek oluyor ki yapılan tüm aramaların neredeyse çeyreği daha önceden yapılmamış aramalardan oluşuyor. Bu istatistikler bizlere, yapılan aramaların büyük bir kısmının uzun kuyruklu aramalardan oluştuğunu gösteriyor. Haliyle Google’ın bu aramalara yoğunlaşması kaçınılmaz bir gerçek olarak gözüküyor. Kullanıcılar, arama motorunu kullanırken genel olarak konuşma dili ile arama yapıyor.

google bert güncellemesi

Bunu dikkate alan Google, günlük konuşma tarzlarından ve diyaloglardan yola çıkarak arama motorlarını geliştirmektedir. Güncellemenin gelmesiyle beraber farkını hemen gösteren arama motoru, aslında bir yapay zeka olarak karşımıza çıkmaktadır. İlk olarak sadece İngilizce dilinde uygulanan güncelleme sonrasında Türkçe dahil konuşulan neredeyse her dil için kullanım başlayacaktır. Peki bu güncelleme her arama sonucunu etkiliyor mu? Bu sorunun cevabı kısaca hayır. Nedeni ise uzun kuyruklu aramaların sayısı ne kadar artıyor olsa da kısa, tek kelimelik aramaların da mevcut durumda olması. Tek kelimelik aramaların sonuçlarını BERT güncellemesi etkilememektedir. Çünkü bahsettiğimiz üzere güncelleme daha çok günlük konuşma dilini baz alarak çalışarak, insan zihni gibi bir düşünce yapısına sahip olmaktadır. BERT güncellemesi, “featured snippets” alanları dediğimiz Google aramalarında en üstte çıkan, sitenin içine girmeye gerek kalmadan arama sonuçlarına erişilebilen kutucukları da daha faydalı bir hale getirdi. BERT sayesinde arama niyetimiz tam olarak anlaşıldığı için “featured snippets” alanları aramak istediğimiz sonuçlarla karşımıza çıkmaya başladı ve faydalı bilgiye ya da istediğimiz bilgiye ulaşmamız daha kolay bir hale geldi. Bu güncelleme ile beraber artık internet üzerinde karşılaşabileceğimiz reklamların daha anlamlı, yani kullanıcıya direkt olarak hitap eden bir hale gelmesi öngörülmektedir. 

Google BERT Takibi Markalar İçin Neden Önemli?

Aslında markalar için sadece Google BERT değil, Google ile ilgili bütün güncellemeler sürekli olarak takip edilecek kadar önemlidir. Çünkü günümüzde birçok marka online pazarlarda kendini göstermektedir. Bunun nedeni ise online pazarlarda ulaşılabilen kişi sayısının herhangi bir konumda açılan mağazadan çok daha fazla olmasıdır. İnternette verilen bir reklam, anında milyonlarca kişiye ulaşabilme potansiyeline sahiptir ve bu potansiyel, markaların çok daha büyük başarılar elde etmelerini sağlar. Google BERT güncellemesine markalar gözünden bakarsak, markaların bu güncellemeyle doğrudan ilişkilendirilebileceğini tahmin etmek çok zor olmaz. Çünkü internet üzerinden satış yapan bir marka için arama sonuçlarında en tepede yer almak, o markanın site trafiğini artırır ve satışları doğrudan etkiler. Google BERT direkt olarak arama sonuçlarına etki ettiğinden markaların yakın ilgisine maruz kalmaktadır. Şimdi BERT güncellemesinin markalar bazında etkilerine daha yakından göz atalım.

google bert update

Markalar, güncellemeye kadar Google algoritmalarına göre içerikler üreterek arama sonuçlarında üst sıralarda yer edinme başarısına erişmekteydi. Fakat BERT güncellemesiyle arama sonuçları listeleri biraz karışmış bir duruma geldi. BERT ile beraber Google, algoritmaya göre değil, insanların düşünce tarzlarına, konuşmalarına ve diyaloglarına göre arama sonuçlarını düzenlemeye başladı. Bu nedenle algoritmaya yoğunlaşan markalar listelerde düşüş yaşarken, tüketicilere hitap eden markalar ise birden listelerin tepelerine tırmanmaya başladı. Aslına bakılırsa bu algoritmaları çözmek ve listelerin tepelerine tırmanmak için hiçbir zaman kesin bir yol bulunmamaktadır. Eğer bulunduğunu iddia eden bir yazı okuyorsanız büyük ihtimalle siteye trafik çekme amacıyla yazılmış bir yazı ile karşı karşıyasınız demektir. Her ne kadar kesin bir yol gibi gözükmese de, BERT aracılığı ile Google’ın markalara verdiği mesaj; tüketicileri düşünen ve faydalı Google BERT SEO uyumlu içerikler üreten markaların daima bir adım önde yer alacağıdır. Henüz yeni bir güncelleme olarak karşımıza çıkan BERT güncellemesiyle birlikte hangi markaların dönemeci başarıyla geçeceği, hangi markaların zarar göreceği merak konusu. Fakat kesin olan bir konu var ki, o da kullanıcıya direkt olarak hitap etmek ve Google güncellemelerini yakından takip etmek. Önümüzdeki günlerde neler olacağını ve içerik çalışmalarındaki devrimleri hep birlikte göreceğiz. 

Google BERT Güncellemesine Uygun İçeriklerle Bir Adım Öndesiniz

Şimdiye kadar bahsettiğimiz konularda aşağı yukarı “Google BERT nedir?” sorusunun cevabını açıkladım. Google BERT güncellemesi kullanıcıların arama motoru deneyimini yükselttiği kadar içerik üreticileri için de önemli bir konumda yer almaktadır. Alışılagelmiş içerik yazım şekillerinin biraz sınırlarını aşarak daha kişisel, tüketici gözünden içerik yazılarının öneminin vurgulandığı güncellemede yazarlara önemli bir sorumluluk yüklenmektedir. Her marka, sitesinde sergilediği yazıların yüzlerce, binlerce kişiye ulaşmasını ister. Bu isteğin gerçekleşebilmesi için Google güncellemelerinden haberdar olmak ve markanın içerik üreticilerine bu güncellemelere uygun talimatlar vermek önemli bir konumda yer almaktadır. Peki bu güncelleme ile alakalı temel olarak ne gibi aksiyonlar alınmalıdır? Öncelikle yukarıda da belirtildiği üzere algoritmaya göre değil, müşterilere göre içerikler üretilmelidir. Çünkü, markaların müşteriler için çalıştığı ve onların düşüncelerini, isteklerini en ön planda tutmak zorunda olduğu unutulmamalıdır. Bunun yanında, hazırlanan içeriğe konuyla alakalı olan görseller ve videolar uygun bir biçimde eklemelidir. Doğru anahtar kelimeleri seçmek de bir o kadar önemli bir konumda yer almaktadır.

google bert güncellemesi neden önemli

Çünkü doğru anahtar kelime kullanımı arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için son derece önemlidir. Son olarak, güncelleme ile alakalı yapılacak en önemli işlerden biri, uzun kuyruklu aramalara yönelik içerikler hazırlamaktır. Sesle arama sayısının günümüzde giderek yükseldiğini hesaba katarsak buna paralel olarak kuyruklu aramaların da sayısının arttığı sonucuna varabiliriz. Hazırlanan içerikte arama sonucuna ters veya aranan kelime ve kelime gruplarının aksine bir iddia söz konusu ise bu da içeriğinize olumsuz sonuçlar yansıtabilir. Örneğin, “uzaktan eğitim nasıl yapılır?” araması sonucunda karşılaşılan bir içerikte “uzaktan eğitimin zararları” konusu ele alınıyorsa, okuyucu olumsuz bir kanıya varıp ve yazıyı okumayı bırakarak başka sitelere yönelebiliyor. Bu gibi durumların yaşanmaması adına içerik oluşturma aşamasını dikkatle yaparak tüketicilere sunmak gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki, hazırlanan içeriklerin ve sayısız reklamların tek hedefi müşterilerdir ve alınan her aksiyon onların ilgisine göre hazırlanmalıdır. 

Benzer Makaleler

Arrow-up