E-ticaret İçeriklerinde En Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?

Bir ürünün e-ticaret sitelerinde pazarlanabilmesi için o ürünün alıcı tarafından yeterince biliniyor olması gerekir. E-ticaret sitelerinde yer alabilen blog ve kategori içerikleri, ürün hakkında alıcıya yeterli bilgiyi sunarken aynı zamanda ürünün satılabilmesini de sağlamalıdır. Bu yüzden e-ticaret içeriklerinde belirli noktalara dikkat edilmesi ve eksiksiz bir içerik planlaması yapılması gerekir. Aylık içerik planlaması yapılmaması, e-ticaret içeriklerinde en sık yapılan hatalar arasında ilk sıralardadır. İçerik planlamasında olması ve olmaması gereken detaylara dikkat edilerek ürünler için doyurucu metinler hazırlamak mümkün. İyi bir e-ticaret sitesi içeriğinde olması ve olmaması gereken unsurlar için yazının devamına göz atabilirsiniz.

Blog ve Kategori İçeriklerinde Olmaması Gerekenler Nelerdir?

E-ticaret içerikleri hazırlanırken doğru içerik stratejileri geliştirilmeli ve yazılar buna göre şekillendirilmelidir. E-ticaret içeriklerinde ürünün satın alınması için fiziksel mağazaya yönlendirilmesi doğru bir strateji değil; e-ticaret yazıları alıcının ürünü internet üzerinden satın almasını sağlamalıdır. Fiyat bilgileri, kargo şartları, iade basamakları, paket içeriği gibi konular e-ticaret mağazalarının içeriklerinde bahsetmemesi gereken unsurlar içerisinde yer alır. Özellikle fiyat bilgileri dönemden döneme değişiklik gösterdiği için bu içeriklerde fiyat bilgisinin verilmesi yanlış yönlendirmelere yol açabilir, bu yüzden uzak durulması gerekir. İçeriğin yer aldığı sayfa kullanıcının içinde olduğu sayfa olduğu için okuyucuyu sayfadaki başka alanlara yönlendiren CTA söylemlerine yer verilmemesi gerekir. Bunun yerine okuyucunun ürünleri inceleyebileceğini belirten daha az yönlendirmeli söylemler tercih edilebilir.  

İçeriklerin yazımında “biz” dili yerine “siz” dili tercih edilerek daha profesyonel bir yaklaşım tercih edilmelidir. Her ne kadar blog ve kategori içerikleri e-ticaret için çok önemli olsa da bu iki içerik biçimi birbirinden farklıdır. Kategori içerikleri ürünlerin detaylı bir tanıtımını içerirken blog içeriklerinde o ürünlerin kullanımına dair ekstra anlatımlar da kullanılabilir. Bu yüzden kategori dilinde daha mesafeli ve profesyonel bir üslup benimsenirken blog içeriklerinde daha samimi bir dil kullanımı uygundur. Yazım ve imla kuralları, punto boyutları gibi özellikler de yazının okunabilirliği açısından önemli. Anahtar kelime yoğunluğunun çok fazla olması hem metnin okunabilirliğini düşürmekte hem de arama motorlarında istenilen seviyelere yerleşememesine neden olmakta. 

E-Ticaret İçeriğinizi Zirveye Taşıyacak Püf Noktaları

E-ticaret siteleri için içerik üretimi yapılırken doğru adımların atılması hem içeriğin daha fazla okuyucuya ulaşmasına hem de okuyucunun içerikten keyif almasına yardımcı olur. İçeriğin okuyucu üzerindeki olumlu etkisi okuyucuyu alıcı konumuna çekeceği için doğru içerik üretimi sayesinde ürünlerin satışı daha kolay bir şekilde gerçekleştirilebilir. Yazılan e-ticaret içeriğinin özgün olması yazının okunabilirliğini artıran etkenlerden biridir. Her yerde aynı metinleri gören okuyucular sıkılabilir ve ürünle daha az ilgilenebilir. Bu yüzden okuyucunun ilgisini çekecek özgün içerikler tercih edilmelidir. 

İçeriğin uzunluğunun okuyucuyu sıkmayacak ortalamada olması gerekir. Çok uzun ya da çok kısa olan içerikler okuyucuyu yakalayamaz, bunun yerine doyurucu bilgiler sunan orta uzunluktaki içerikler tercih edilebilir. Yazım dili de bir e-ticaret içeriğinde oldukça önemli; imla kurallarına uygun, okuyucuyu sıkmayan eğlenceli bir kategori ya da blog metni yazılmalıdır.

SEO uyumlu içerik üretimi yapılırken, içerikte kullanılacak anahtar kelimelere de dikkat edilmelidir. Metni arama motorlarında üst sıralara taşıyacak anahtar kelimelerin kullanılması gerekir. Bunun için de yazım aşamasından önce doğru bir anahtar kelime analizi yapılması gereklidir. Anahtar kelimeler yalnızca metinde değil başlıklarda da kullanılmalıdır. Uzun paragraflar yerine parçalara ayrılan paragraflar ya da maddeli anlatımlar benimsenerek e-ticaret içeriğinin okunabilirliği artırılabilir. Hazırlanan e-ticaret içeriğinin hitap edilen kitleye uygun olması gerekir; yazım dili de hedeflenen kitleyi yakalayabilecek özelliklere sahip olmalıdır.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up