Doğru İçerik Yazarı ve Doğru İçerik Size Neler Kazandırır?

Dijital dünyada daha geniş kitlelere hitap edebilmeniz için birtakım dinamiklere hâkim olmanız gerekir. Ürünleriniz veya hizmetleriniz her ne kadar kullanışlı, faydalı, nitelikli olsa da bunlar kullanıcılara ulaşmanız amacıyla tek başına yeterli olmaz. Amacınıza ulaşmanız için temel dinamiklerden birini hizmet ve ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları oluşturur. Arama motorlarında öne çıkarak kullanıcıların dünyasına ulaşmak, SEO uyumlu içeriklerle çok daha pratik hale gelir. İçerik üretimi markanızın gelişim sürecinin bir parçasıdır. Kendi içerisinde ise belli kriterleri, bütünlüğü barındırır. Bütünlük içerisinde doğru adımların neler olduğuna, adımların size neler kazandırabileceğine bu yazıda göz atabilirsiniz.

Temel Dinamik: İçerik Nedir?

Ürün ve hizmetlere dair bilgi vermek, temel niteliklere değinmek, önemli noktaları vurgulamak gibi markanızı tanıtmaya dair etkinlikler; içerik nedir sorusunun kapsamındadır. Geniş kapsamda birçok alana dair çeşitlenerek hazırlanabilir. Genel olarak içerikler hazırlanış türlerine şu şekilde nitelendirilebilir:

  • Blog içerikleri,
  • Kategori içerikleri,
  • Ürün içerikleri,
  • Backlink içerikleri,
  • Landing page içerikleri.
doğru içerik yazarı

“İçerik nasıl üretilir?” aşamasına geçmeden önce temel kategorilere hâkim olmanızda fayda vardır. Bu temel kategorilere talepler doğrultusunda hakkımızda, slogan, basın bülteni gibi alternatif kategoriler eklenebilir. İçerik türleri doğru bir sürece adım atmanız konusunda temel belirleyicidir. Bu bakımdan markanıza uygun içerikler için türler doğrultusunda hareket etmelisiniz. Türler markanıza talep edeceğiniz içeriklerin ilk adımdır. İlk adımı doğru atmak, sonraki aşamalarda verimliliğin ve talebinize uygun sonucun anahtarı olur. Tür seçimini başarıyla tamamlayarak hazırlama aşamasına geçmek için ilk aşamada şu sorulara yanıt arayabilirsiniz:

  • Tanıtım odaklı mı yoksa satış odaklı bir içerik talep etmeliyim?
  • Ürünleri mi yoksa sayfayı mı öne çıkarmalıyım?
  • Nasıl bir içerik yapısı başarıya ulaştırır?

Doğru İçerik Fikri: Türlerin Nitelikleri

Pazar yeri, e-Ticaret alanlarında her türün kendine özgü birtakım temel nitelikleri vardır. Bu nitelikler doğru, kaliteli bir içerik için temel belirleyicidir. Doğru içerik oluşturma aşamalarında belirleyici olan türlere özgü nitelikler şu şekilde sıralanabilir:

  • Blog içeriklerinde temel amaç kullanıcıları sayfada tutmaktır. Bu açıdan ilgi çekici, samimi ve akıcı bir dil kullanılması gerekir.
  • Kategori içerikleri markanızın sitesinde yer alan temel veya alt kategorilere bilgi verme amaçlı yazılır. Kategorinin dışına çıkmamak ve kategoride yer alan ürünlere dair genel tanıtım yapmak gerekir.
  • Ürün içeriklerinde temel gaye, doğrudan ürüne dair bilgi vermektir. Ürünün özellikleri, faydaları, tasarımı bu içeriklerde yer alır.
  • Backlink içeriklerinin amacı, markanızın sitesine kullanıcıları yönlendirmektedir. Bu içeriklerde genel bilgi verilirken kullanıcının gözüne batmadan markanın öne çıkarılması amaçlanmaktadır.
  • Landing page içerikleri ise markanızın özel günlere göre hazırladığı kategorileri ve ürünleri tanıtmaya yöneliktir. İçeriklerin Google botları tarafından hedeflendiği gibi indekslenmesi için özel günden belirli süre önce hazırlayıp özel gün kapsamında yayımlanmak gerekir.

Türlere göre içerik hazırlama bu bilgiler doğrultusunda gerçekleşir. Eğer kullanıcıyı sayfada tutmak isterseniz blog içeriklerine ağırlık vermelisiniz. Bu amaç doğrultusunda ürün içeriklerine ağırlık verdiğiniz takdirde amacınıza ulaşma olasılığınız azalır. Bu ilişkiyi diğer türler arasında da değerlendirebilirsiniz. Türler hakkında detaylı bilgi sahibi olup temel içerik fikri oluşturduktan sonra geliştirme aşamasına geçebilirsiniz.

içerik ajansı

İçerik Geliştirmede Uzmanlığın Rolü

Ürünleriniz veya hizmetleriniz için temel fikri oluşturduğunuzda, verimli bir sonuç alabilmek amacıyla, bu fikir doğrultusunda içerik geliştirme aşamasının gerçekleşmesi gerekir. Geliştirme işlemi; uzmanlık gerektiren ve üzerinde durulması gereken bir aşamadır. İçerik uzmanlığı sektörün dinamiklerine hâkim olmanın yanı sıra gelişmeleri takip ederek gerçekleştirilir. Geliştirme aşamasında uzmanlar, dinamikleri aktif olarak takip ederek sizi doğru içeriğe ulaştırabilir. Uzmanlık; teknik, editörlük, tasarım ve yazarlık olarak çeşitli kollara ayrılabilmektedir. Çağın gereksinimlerine uygun içeriği üretmek amacıyla hareket eden uzmanlar, sizin için şu görevleri yerine getirir:

  • Google (arama motoru) güncellemelerini takip etmek,
  • Kullanıcıların gereksinimlerine, yönelimlerine dair analiz yapmak,
  • Sitenizin incelemesini gerçekleştirerek türünüze göre içeriği şekillendirmek,
  • Pazar incelemesi yaparak rakip analizi yapmak,
  • Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin türüne göre anahtar kelime seçimi yapmak.

Google’a uyumlu içeriklerin temelini oluşturan bu görevleri uzmanlara teslim ettiğiniz takdirde sürecin kusursuz işlemesini sağlayabilirsiniz. Ekip olarak uzmanlar görev dağılımı yaparak süreci sizin için hızlandırır. Görev dağılımı içerisinde içerik yazarı, nitelikli içeriğin temelini oluşturur.

Nitelikli İçeriğin Mimarı: İçerik Yazarı

Dijitalleşmeyle birlikte çağın öne çıkan mesleklerinden birini içerik yazarlığı oluşturur. Markanızın ürün ve hizmetlerinin tanıtımında kalemiyle rol oynar. İçerik yazarı nedir sorusunun yanıtı olarak kısaca; markanızın talep ettiği türe uygun olan içeriği hazırlayan üyedir olarak verilebilir. Doğru bir içeriğin anahtarı, yazarın kalemidir. Yazar belirli standartlarla kendi mesleki niteliklerini birleştirerek talebinize göre içeriğe imza atar. Yazma sürecinde yazarın uyması gereken temel standartlar olarak şunlar öne çıkar:

  • Kendisine iletilen brief doğrultusunda hareket etmek,
  • Markanız için özgün içerik ortaya koymak,
  • Konuyla ilgili gerekli araştırmayı yaparak doğru bilgileri ortaya koymak,
  • Türün temel niteliklerini baz alarak akıcılığı, dikkat çekiciliği ve anlam bütünlüğünü öne çıkarmak,
  • SEO çerçevesinde anahtar kelimeleri; anlam ve yapı bütünlüğünü bozmayacak şekilde içeriğe yerleştirmek.
doğru içerik

Doğru bir yazar standartları disiplin, kontrol, iletişim yönü ile de destekler. Bu niteliklerle SEO içerik yazarı; Google’a ve kullanıcıların beklentilerine uygun kusursuz içeriği sizin için meydana getirebilir. Böylece markanızın site trafiği, tanınırlığı, işlem hacmi pratik şekilde artar.

Doğru SEO İçerik Nedir?

Markalar için doğru SEO içerik tanımı; markanın özelliklerine, ürünlerine veya hizmetlerine göre değişir. Markalar bu kriterlere göre içerik türlerine yönelebilir.

Nitelikli SEO İçerik Yazarı Nasıl Olunur?

Nitelikli içerik yazarı olmak amacıyla SEO kurallarına ve yazmak için birtakım mesleki niteliklere sahip olmak gerekir. Kurallarla harmanlanmış iş disiplini, içerik kontrolü ve güçlü iletişim nitelikli bir içerik yazarı olmada belirleyicidir.

Benzer Makaleler

Arrow-up