Dijital İçerik Üretiminde Başlık Seçimi Nasıl Olmalı?

Başlıklar, bir metnin ne ile ilgili olduğunu kısaca özetler ve yazı ile ilgili okuyucuya bilgi sunar. Bu yüzden dijital içerik üretiminde başlık seçimi önemli bir yer tutar. İçeriğin türü, markanın yazardan ve ajanstan beklentileri, markanın ihtiyaçları göz önünde bulundurularak metni en iyi şekilde yansıtan başlıklara öncelik verilebilir. 

İçerik üretiminde başlık seçimi yapılırken, focus keyword ismiyle de bilinen ana anahtar kelimelerin de başlık içerisinde yer alması sağlanarak içeriklerin arama motorlarında üst sıralara daha hızlı bir şekilde yükselmesi de hedeflenir. Ana başlıklarla birlikte ara başlıklarda da anahtar kelime kullanımlarına öncelik verilerek yazının SEO uyumluluğu artırılabilir. Başlık seçiminde SEO uyumluluğu ile birlikte okuyucuyu yazıya çekecek yaratıcı başlıkların da önceliklendirilmesi gereklidir. 

İçerik başlığı oluştururken markanın ajansa ilettiği yönergelerin de dikkate alınması oldukça önemli. Markanın birebir kullanmayı tercih ettiği başlıklar ya da ajansla iş birliği yapılarak belirlenen başlıklar tercih edilebilir. Bununla birlikte SEO uyumlu başlık oluşturulurken yazarların daha özgür davranabilmesi de sağlanabilir. Böylece SEO uyumlu yaratıcı başlıklar da meydana getirilebilir.

Başlık Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

İçerik yazarlığı, dijital içeriklerin baştan sona kurgulanmasını içerir. İçerik yazarları yalnızca paragrafları değil aynı zamanda paragrafları en iyi şekilde özetleyen ve okuyucuyu doğru bilgilendiren aynı zamanda SEO uyumlu olan başlıkları da kurgulama görevini üstlenir. İçeriklerin başlıkları okuyucuyu içeriğe çekecek ilk adım olduğu için başlık kurgulanması doğru bir şekilde ve SEO kurallarına uygun olarak yapılmalıdır. “Başlık nasıl yazılır?” sorusu, içerik üretimine yeni başlayan içerik yazarları için merak edilen sorulardan biridir. Doğru başlık seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar ise şu maddelerle sıralanabilir;

  • Keyword’lerin geçirilmesi başlıkların kurgulanmasında gereklidir.
  • Başlıkların kurgulanması içerik türlerine göre farklı olarak şekillendirilmelidir.
  • SEO uyumlu başlıklar arama motorlarında üst sıralara hızlı yükseleceği için önceliklendirilebilir.
  • Kullanılan başlıklar yaratıcı ve okuyucuyu paragrafa yönlendirici olmalıdır.
  • Kullanılan ana başlıklar konuyu genel olarak özetlerken ara başlıklar altlarında bulunan paragrafları özetleyecek biçimde şekillendirilmelidir. 
  • Başlıkların birbirine benzememesi ve farklı noktalara değiniyor olmasına dikkat edilmelidir. 
  • Başlıklar birbirine benzememeli ancak birbirlerinden kopuk da olmamalı; ara başlıklar ana başlıkla ilintili şekilde kurgulanmalıdır.
  • Ara başlıkların metnin yazılmasından önce belirlenmesi yazar açısından metnin daha düzenli bir şekilde kurgulanmasına da katkı sunar.

İçerik Türlerine Göre Başlık Seçimi Nasıl Olmalıdır?

Online içerik yazarlığı birçok farklı içerik türünün yazımını içerdiği için başlık seçimleri de oldukça farklı formatlarda şekillendirilebilir. Farklı içerik türlerinde başlık seçimi yapılırken markanın beklentileri, içeriğin türü (kategori, blog, ürün ya da backlink içerikleri gibi) ve metnin genel anlatımı göz önünde bulundurulması gereken noktalar içerisinde yer almakta. İçerik türlerine göre değişen başlık şekillerinin ortak noktası ise okuyucuya yazı hakkında genel bir bilgi verebilmek ve okuyucunun dikkatini yazının devamına çekebilmek olmalıdır.

Kategori içeriklerinde, focus keyword’ün kullanılması ve kullanıcının aradığı şeyi tam olarak bulduğunu gösteren başlıklar önceliklendirilerek başlıklar kurgulanabilir. Kategoride yer alan ürünlerin ortak özelliklerine vurgu yapan kelime seçimleri de yine kategori içeriklerinde tercih edilebilir.

Blog içeriklerinde, içerik yazarları yaratıcı yönlerini daha fazla ön plana çıkartabilir. Okuyucular blog başlıklarını okuduklarında aradıklarını bulmalarının yanında yeni bilgilere de ulaşabileceklerini görebilmelidir. Blog başlıklarında ilgi çekici kelimelere yer verilebilir.

Ürün içeriklerinin başlıklarında ürünün isminin başlıklarda geçirilmesi gereklidir. Ürünün ismi backlink içeriklerindeki başlıkların kurgulanmasında da kullanılabilir.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up