Bullet Point (Maddeli Anlatım) Nedir?

Dijitalleşmeyle birlikte artık bireyler gündelik yaşamlarının büyük bir kısmını sanal platformlarda geçirmeye başlamışlardır. Sosyalleşmek, eğitim almak, iş hayatına atılmak, bilgilenmek, eğlenmek, alışveriş yapmak ve yeni hobiler edinmek için tercih edilen dijital ortamlar doğal olarak içerik pazarlamasını en iyi şekilde yapabilme avantajı sunar. Dijital içerik pazarlaması sayesinde potansiyel müşteri çekimi sağlamak çok daha kolay hale gelebilir.

Profesyonel bir ekiple çalışmak markanın hem isteklerini hem de ihtiyaçlarını karşılayacak içeriklerin üretilmesine olanak tanır. İçerik ajansları organik trafiği artırıcı, yeni kullanıcılara ulaşmayı hedefleyici, potansiyel kullanıcıların memnuniyetini artırıcı ve markayı rakiplerinin önüne geçirici stratejiler doğrultusunda titiz bir çalışma yaparak ortaya kaliteli içerikler çıkarırlar. Bu kaliteyi yakalamak içinse pek çok unsuru göz önüne alırlar. Bu unsurlardan biri, bullet pointtir.

Bullet Point Nedir?

Bullet point, Türkçede maddeli anlatım olarak karşılık bulan bir terimdir ve adından da anlaşılacağı üzere içerikte yer alan maddelenmiş kısımlardır. Bilindiği gibi her içeriğin bir kurgusu vardır. Başlıklar, paragraflar, görseller, tablolar ve maddelenmiş kısımlar içeriği oluşturan öğelerdir. Maddeli anlatım alanları, okuyucu deneyimini çok güzel bir şekilde iyileştiren çeşitli avantajlara sahiptir. 

İçeriklerde Bullet Point Nasıl Kullanılır?

İçeriklerde maddeli anlatım genellikle hap bilgi vermek istenen noktalarda kullanılır. Bir ürünün ya da hizmetin art arda sıralanabileceği özellikleri, kullanım alanları ve sağladığı avantajlar uzun paragraflar yerine maddeli anlatımlarla kullanıcıya aktarılır. Bullet pointlerle verilen bilgiler kullanıcının konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. Parçalanmış şekilde verilen bilgiler kullanıcının aklında daha fazla yer eder. 

Bir ürünün niteliklerini parça parça, maddeleyerek yazmak ve bu maddelemelere çok kısa açıklamalar eklemek muhteşem bir içeriğin ortaya çıkmasını sağlar. Üstelik bu, içeriğin okunurluğunu yükseltici etkenlerdendir. Google, kullanıcının faydasını gözeten bir arama motoru olduğu için kullanıcıya daha kolay gelecek şekilde tasarlanmış içerikleri ön plana çıkarmaya meyillidir. Bullet point kullanımı Google’nin içeriği üst sırada göstermesini sağlayıcı unsurlardan biridir.

Bullet point kullanımında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, her maddenin uzun tutulmaksızın yazılmasıdır. Bir madde uzun bir paragraf oluşturmamalıdır. Burada amaç zaten kullanıcıya aradığı hap bilgiyi zahmetsizce ulaştırmaktır. Eğer maddeler çok uzun olursa sıradan bir paragrafa benzer ve kullanıcı bu içeriği okumaya devam etmek istemeyebilir. Bu sebeple maddelemede açıklama yapılacaksa mümkün mertebe kısa tutulmalıdır.

Bullet Point ve SEO İlişkisi

Maddeli anlatımlarda SEO uyumluluğu da önem taşıyan bir yere sahiptir. Google arama motorunun içerikte ne anlatıldığını anlaması için doğru anahtar kelimelerle, formatlamalarla ve bullet pointlerin doğru yerlerde kullanılması gerekir. Bu sayede üst sıralarda yer almak mümkün hale gelir. Google, bir içerikte yer alan maddeli anlatımları arama sonuçlarında göstererek kullanıcının aradığını süratle bulmasını sağlar. Bu aynı zamanda o markanın ön plana çıkması anlamına gelir.

Hangi İçerik Türlerinde Bullet Point Yer Alır?

Maddeli anlatımlar:

  • Sağlık,
  • Seyahat,
  • Kişisel bakım,
  • Teknoloji,
  • Giyim,
  • Aksesuar,
  • Anne-bebek içeriklerinde sıklıkla yer alır.

Bir ürünün ebatları, renk seçenekleri, katlanma, esneme, direnç, ağırlık, kullanım ömrü, faydaları gibi ayrıntılar maddeleme yöntemi kullanılarak anlatılır. Aynı şekilde bir rahatsızlığın belirtileri, sebepleri, nelere yol açabileceği, tedavi yöntemleri gibi konular da bullet point yardımıyla kaleme alınır.

Maddeli anlatıma en sık tarif içeriklerinde rastlanır. Çünkü hem hazırlanacak yiyecek için gerekli olan malzemeler hem de tarifin yapım aşamaları bir bir maddelenir. Bu şekilde hazırlanan metinler bireylerce daha okunasıdır ve daha kolay algılanabilir. 



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up