Brief Nedir? Nasıl Okunur?

Brief nedir?” sorusu, içerik ajansının taleplerini barındıran ve yazarlara gerekli bilgilerin verildiği bir yönerge dosyası olarak cevaplandırılabilir. Brief dosyalarında belirtilen maddeler öncelikle markaların ajansa yönlendirdiği isteklerle şekillendirilir ve daha sonra ajans tarafından da yeniden düzenlenerek yazarlara gönderimi sağlanır. Brief dosyasında belirtilen maddelerde uzun anlatım yerine yazarların kısa ve öz şekilde anlayabileceği cümlelere daha fazla yer verilir. Brief dosyaları birçok detaylı maddeye sahiptir; yazarların bu dosyayı dikkatli bir şekilde incelemesi oldukça önemlidir. Yeterli titizlikle incelenen brief dosyası sayesinde yazarlar içeriklerini çok daha kolay ve hızlı bir şekilde yazabilir. 

Brief ne demek?” sorusundan sonra “Brief nasıl yapılır?” sorusu da içerik yazarlarının merak ettiği sorular içerisinde kendisine yer bulur. İçerik ajansları, markalardan gelen yönergeleri anlaşılır ve net şekilde kurgular ve yazarlara yönlendirir. Ajanslar, markaların kendilerinden beklentilerine göre yazarlara brief yönlendirerek içeriklerin yazım sürecinin başlamasını sağlar.

İçerik Yazarları Brief Dosyalarını Nasıl Okumalıdır?

İçerikler için brief hazırlama süreci yazarların tecrübeli olmalarına göre değişkenlik gösterebilir. Tecrübeli yazarlar daha az brief detayına ihtiyaç duyarken içerik yazarlığına yeni başlamış olan yazarlar daha detaylı brief’ler sayesinde daha etkili içerikler oluşturabilir.

Yazıda hangi dilin kullanılacağı, yazının türünün ne olacağı, paragraf biçimlerinin nasıl şekilleneceği, başlıkların nasıl belirleneceği gibi detaylar brief dosyalarında belirtilir. Anahtar kelimeler gibi SEO gereklilikleri de yine brief dosyaları içerisinde ajans tarafından belirtilebilir. İçerik yazarları bu dosyada belirtilen yönergeleri eksiksiz bir biçimde yazıya aktarabilirse, yazının revize edilmesi gerekmeden yalnızca editoryal süreçten geçerek markaya teslimi kolaylıkla sağlanabilir.

Brief dosyaları her marka ve her içerik türüne göre farklı olarak şekillenir. Bu yüzden yazarlar, aldıkları brief dosyalarına uygun bir içerik oluşturmak için öncesinde yazdıkları içeriklerden bağımsız hale gelerek yeni içeriklerinin oluşum sürecini tamamlamalıdır. Her içerik, farklı beklentilere göre talep edildiği için yalnızca eldeki brief dosyasına uygun içerik yazımı gerçekleştirilmesi gereklidir.

İyi Bir Brief Dosyası Nasıl Oluşturulur?

Brief vermek nedir?” sorusuna daha detaylı bir cevap bulmak isteyen yazarlar brief dosyalarının nasıl olması gerektiğini merak edebilir. İyi bir brief dosyası yazara yeterli bilgiyi sağlayabilmeli ve yazarın içerik hazırlama sürecinde karşılaşabileceği sorunları nasıl çözeceğine destek sunabilmelidir. Yazarlar, brief dosyalarını incelediklerinde akıllarında soru işareti kalmadan içerik yazımına başlayabilmelidir. İyi bir brief dosyasında olması gerekenler ise şu maddelerle özetlenebilir;

  • İçeriklerin kelime sayıları brief dosyasında belirtilmelidir.
  • İçeriğin kaç başlık altında düzenleneceği belirtilmelidir.
  • Başlıklarda nasıl bir format uygulanması gerektiği, Header olarak işaretlenip işaretlenmeyeceği gibi detaylara brief dosyalarında yer verilmelidir.
  • İçeriklerde marka diline hakim olan hitap şekillerinden hangisinin kullanılacağı belirlenmelidir. Örneğin “siz” hitabı ya da profesyonel bir üçüncü şahıs dili yazının içerik türüne göre belirlenerek brief dosyasına eklenmelidir. 
  • Yazarların inceleyebileceği örnek metinler ya da markaya ait daha önce yazılmış olan metinlere nereden ulaşılabileceğine dair bir yönerge eklenmelidir.
  • Markanın içerikte yer almasını istediği ayrıntılara brief dosyasında yer verilmelidir. Örneğin, markanın içerikte nelerden bahsedilmesi ve hangi konulara değinilmesi gerektiğine dair bir beklentisi varsa bu beklentiler yazara açık ve dolaysız bir şekilde iletilmelidir. 
  • İçerikte geçirilmesi gereken anahtar kelimeler ve bu kelimelerin başlıkta geçirilip geçirilmeyeceği gibi detaylar yine brief dosyasında yer almalıdır. 
  • Yazarların sorun yaşaması halinde nereye başvurabileceklerine dair detaylar yine ajansa bağlı olarak brief dosyasında yer verilebilecek noktalar içerisinde yer alabilir.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up