Blog İçerikleri Hazırlarken Size Yardımcı Olacak 7 İpucu

İçerik türleri arasında blog içeriği, markaların doğrudan kullanıcılarına hitap edebildikleri bilgi oranı yüksek içeriklere verilen genel addır. Çeşitlenen içerikler arasında arama motorunda markanın sayfasını öne çıkarmak için her daim güncelliğini koruyan blog içerikleri, doğrudan markanın ürün ve hizmetleriyle kullanıcıyı yakalamayı amaçlar. Markayla ilgili konularda doğrudan bilgi vermek için birebir olan bu içerikleri yazarken belli altın kurallar doğrultusunda başarılı sonuç alabilirsiniz. Bu yazıda blog yazarken işinizi oldukça kolaylaştıracak 7 ipucuna dair detayları bulabilirsiniz.

1. Kitleden Yola Çıkarak İçerik Talebini Belirleme

Blog içeriği nedir sorusuna kısaca ürün ve hizmetler konusunda hitap edilen kitleyi bilgilendirmektir yanıtı verilebilir. Blog içeriklerinde her zaman için arama motorunda öne çıkmak, kullanıcıları sayfada tutabilmek önemlidir. Bu konuda başarıya ulaşmanın yolu kitleyi doğru analiz ederek kitleye hitap edecek şekilde blog fikirleri oluşturmaktan geçer. Blog fikirleri yaratırken seçim fırsatınız oldukça fazladır. Giyim, teknoloji başta olmak üzere birçok sektöre göre özel fikirler oluşturabilirsiniz. Bu konuda markanın ürün ve hizmetlerinden yola çıkıp kullanıcıların Google’da arattıkları trend konuları göz önünde bulundurarak içerik talebini oluşturabilirsiniz. İçerik talebini belirlemeyi marka da üstlenebilir. Bu durumda çoğu zaman için talebi doğru analiz etmek yeterlidir.

2. Analiz ve Araştırma Sürecini Eksiksiz Tamamlama

Marka veya ajans tarafından talep size ulaştırılmışsa blog içerik nasıl üretilir sorusunu yanıtı çoğu zaman için briefte yer alan detaylarda yatar. Briefte genellikle içeriğin genel taslağını oluşturabilmeniz için şu bilgiler yer alır:

  • Hangi konuda yazılacağı,
  • Kaç kelime olacağı,
  • Anahtar kelimeler,
  • Başlık sayısı,
  • Nasıl bir dil kullanılması gerektiği.

Briefte yer alan bu bilgiler arasında hangi konuda içeriği oluşturmanız gerektiğiniz analiz ederek araştırma serüvenine adım atabilirsiniz. Serüvende ilk olarak marka özelinde içerikte yer vereceğiniz bilgilere dair araştırma yapmalısınız. Daha sonrasında arama motorunda serüveni sürdürerek içerikte yer vereceğiniz bilgilere dair geniş bir hazne oluşturabilirsiniz.

3. Doğru Başlık Seçimi

Arama motorunda öne çıkmak amacıyla blog içeriği fikirleri nasıl doğru şekilde yazıya dökülmeli noktasında doğru ana ve alt başlık seçimleri işinizi çoğu zaman için oldukça kolaylaştırır. Ana başlık seçimi kullanıcılara doğrudan hitap edebilmek amacıyla önemlidir. Kullanıcılar markanın sayfasına göz attıklarında ilk olarak bu başlığa odaklanırlar. Ayrıca hem ana başlığı hem de alt başlıkları SEO açısından arama motorunda öne çıkmak amacıyla belli yardımcı unsurlar doğrultusunda oluşturmalısınız. Basit, anlaşılır, dikkat çekici, özgün ve yaratıcı başlık seçimi içeriği her zaman için bir adım öne çıkarır. Bu açıdan başlıkları oluştururken şu unsurlara başlıkta yer verebilirsiniz:

  • Anahtar kelimeler,
  • Sayı, iki nokta ve tire işareti,
  • Soru cümleleri ve işareti
  • Call to action (Okuyucu harekete geçirecek kelimeler).

4. Anahtar Kelimeleri Homojen Olarak Dağıtma

Briefte size iletilen kelimeler kullanıcıların kaleme alacağınız içerik konusunda Google’da yaptıkları aramalar sonucunda ortaya çıkar. Bu açıdan blog içeriği nasıl olmalı noktasında sizden talep edilen tüm kelimeleri içeriğe doğru şekilde yerleştirmelisiniz. Kelimelerin doğru yerleşimini sağlarken başlıklar işinizi oldukça kolaylaştırır. Anahtar kelimeleri konu bakımından en uygun alt başlığa veya giriş paragrafına yerleştirebilirsiniz. Bu noktada SEO açısından homojen dağılımını göz ardı etmemelisiniz. Briefte sizden 1 giriş 3 alt başlık talep edilmiş, içerikte 16 anahtar kelime kullanmanız gerektiği belirtilmişse her bir başlık altında 4 anahtar kelime veya 3-5 şeklinde dağılım sağlayabilirsiniz.

5. İçerik Dilini Doğru Şekilde Belirleme

Blog içeriklerinde amaç doğrudan kullanıcıya hitap etmektir. Bunun için içerikte kullanacağınız dil kullanıcıyı etkilemede temel belirleyici noktalardan biridir. Kullanıcıları sayfada tutmak için onların ilgisini çekecek samimi bir siz dili çoğu zaman için idealdir. Bunun yanı sıra çoğu zaman için markanın sen dili gibi talepleri blog içerik üretimi sürecinde kullanmanız gereken dil konusunda size yön verebilir. Blog dilini oluştururken her zaman için kullanıcılara okurken içerik onlara yarar sağlayacağını hissettirmelisiniz. Bu hissiyattan uzak katı bir dil kullandığınız takdirde kullanıcıların sayfa kalma süreleri kısalabilir.

6. Görünüm Açısından İçeriği İlgi Çekici Hale Getirme

Blog içeriğini oluştururken bir diğer temel noktayı içeriğin görünüm açısından kullanıcıları sıkmaması oluşturur. Dolayısıyla kullanıcılara faydalı bir görünüm oluşturmak, blog içeriği yazmanın püf noktaları arasında yer alır. İçerik içinde paragraflara yeterli sayıda yer vermek ve paragraflarda kelime sayılarını dengede tutmak oldukça önemlidir. Örneğin; 750 kelimelik içerik oluşturuyorsanız 1 giriş 3 paragrafa yer vermek ve giriş parafında 150, alt paragraflarda 200 kelimeye yer vermek ideal bir seçim olabilir. Paragrafların yanı sıra maddeleme, tablo, görsel kullanımı da görünüm açısında doğrudan kullanıcıların algısına hitap eder. Böylece içeriği tekdüzelikten kurtararak ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

7. Description ve Link Çıkışlarına Yer Verme

Blog içerik oluşturma sürecinde arama motorunda öne çıkmak için description önemli rol üstlenir. İçeriği 2-3 cümleyle veya 150-200 karakterle özetleyen bir description kısmı, kullanıcıların yaptığı aramalarda doğrudan içeriğe ulaşmalarına katkı sağlar. Bu alanda odak anahtar kelimeyi geçirmek de içeriğin SEO açısından uyumlu olmasına katkıda bulunur. İçerikte anlatılan konulara göre link çıkışlarına yer vermek de sayfa trafiğini artırmaya katkıda bulunabilir. Blogda ele alınan bilgiler doğrultusunda ürün veya hizmetlerle ilgili doğru sayfaya link çıkışıyla yönlendirme yaparak blog vasıtasıyla çok yönlü olarak sayfa trafiğini artırma deneyimine adım atabilirsiniz.

Blog İçeriği Nedir?

Blog içeriği, markanın ürün veya hizmetleriyle ilgili kullanıcılara doğrudan bilgi verme amaçlı hitap eden bir içerik türüdür. Arama motorunda öne çıkmak, sayfa trafiğini artırmak için en kullanışlı içerik türleri arasında yer alır.

Blog İçeriği Oluşturmayı Kolaylaştıran Unsurlar Nelerdir?

Blog içeriğini oluştururken hedef kitle, araştırma çalışmaları, başlık ve anahtar kelime seçimi temel olarak içerik fikrini size verir. Görsel, maddeleme, description, link ve uygun dil kullanımı süreci hızlandırır.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up