Blog İçeriği Yazmanın Püf Noktaları Nelerdir?

Blog içerikleri, bir soruya yanıt, bir probleme çözüm ya da bir bilgi paylaşma gibi çeşitli amaçlara sahip ve kullanıcıyı yakalamayı hedefleyen içerik formatlarından biridir. Blog içerikleri genellikle moda, giyim, teknoloji, özel günler başta olmak üzere birçok sektördeki ürünlerle ilgili olarak yazılabilir. Blog içerikleri kategori içeriklerinden farklı olarak her ürünün tanıtımı yapılan bir metin değil; bir ürünün tanıtımıyla birlikte onun nasıl kullanılabileceği ya da o ürünle ilgili değerlendirilebilecek önerileri de anlatabilen, okuyucuyla samimi bir bağ kurabilen metinlerdir.

Blog içeriği yazarken metnin yazı dili tanıtımı yapılan ürünün iyi tanıtılabilmesi için oldukça önemli. Kullanıcıyı yakalayabilen samimi bir dil tarzı metnin sonuna kadar okunabilmesini sağlar. Metin dili kadar yazının uzunluğu da okunabilirliği açısından önemli bir yere sahip. Yazının çok uzun olması okuyucuları sıkacağı için ortalama uzunlukta bir yazı tercih edilebilir. Yazı formatının sürükleyici olması da blog içeriklerinin okunabilirliğini yükselten etkenler arasında kendisine yer bulmakta. Call to Action yani okuyucuyu harekete geçiren metinler okuyucunun dikkatini daha fazla çekmekte. Soru soran başlık yapısı da yine okuyucuların ilgisini çeken blog içeriklerinde tercih edilebilir. “Blog içeriği nasıl olmalı?” sorusuna daha detaylı cevaplar bulmak isterseniz yazının devamına göz atabilirsiniz.

Blog Metinleri Yazmanın Olmazsa Olmazları

Blog içeriği yazmak oldukça kolay gibi görünse de belli başlı temelleri olmadan eksik kalabilir. Bu yüzden blog içeriklerinde bazı püf noktalarına dikkat edilmelidir. Öncelikle iyi bir blog yazısı için yazılacak konunu doğru şekilde belirtilmesi gerekir. Blog yazıları önceki ve sonraki metinlerle bağlantılı halde olursa okuyucunun ilgisini daha fazla çekecektir. Spesifik ve dikkat çekici konular ve başlıklar okuyucunun ilgisini diri tutmanızda yardımcı olur. Belirlenen konu ve başlıkların hedef kitleye hitap edeceğinden emin olmak blog içerik üretimi konusunda sizlere büyük katkılar sağlar.

Konu ve başlığın belirlenmesinden sonra yazılacak konuya dair anahtar kelime analizlerinin doğru bir şekilde yapılması gerekir. Arama motorlarında görünür olmak blog yazısının amacına ulaşabilmesinde önemli bir yer tutar. Arama motorlarında görünür olmak ise anahtar kelime kullanımlarının doğru bir şekilde yapılabilmesiyle sağlanır. Google Analytics, Keywordtool ya da Ahrefs gibi kaynaklar doğru anahtar kelime analizleri için araştırma yapılabilecek uygulamalar arasında yer alır.

Blog İçeriklerinde Metinlerin Önemi

Blog içerik fikirleri kadar yazılması planlanan içeriklerin okuyucunun ilgisini çekebilecek metinlerle hazırlanması da gerekir. İmla kurallarına uygun bir blog yazısı okuyucunun ilgisini çeker. Yazım dilinin sıkıcı olmaması, cümlelerin birbiriyle bağlantılı olması ve okuyucunun ilgisini çeken paragraflar iyi bir blog yazısının unsurları içerisinde yer alır. 

Bir blog içeriğinin okunmasını sağlayan en önemli etken o metnin başlığıdır. Bu noktada da zihninizde “blog başlığı nedir?” sorusu belirebilir. Blog başlığı, blog metnini kısa ve öz bir şekilde okuyucuya aktaran tanıtım cümlesi sayılabilir. Net ve spesifik başlıklar okuyucuların ilgisinin her zaman canlı kalmasını sağlar bu yüzden blog içeriklerinde bu tür başlıklar tercih edilebilir. 

Blog içerik örnekleri içerisinde uzun ve zor anlaşılan paragraflar görmüş olabilirsiniz. Bu iyi bir blog yazısının özelliklerinden değildir aksine iyi bir blog yazısında kısa, anlatılmak isteneni detaysızca anlatan ve okuyucuyu sıkmayan metinlere yer verilmelidir. Blog içerikleri hazırlayanların yazım tekniklerini geliştirebilecekleri küçük ipuçları sayesinde metinler daha doyurucu bir hal alabilir. Metin üretimi, pratik yapmayı gerektirdiği için etkili blog içerikleri üretmek isteyen blog yazarları düzenli bir okuma ve yazma planına sahip olmalıdır.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up