Basın Bülteni Nasıl Yazılır?

“Basın bülteni nedir?” sorusu bir haber, olay ya da bir bilgilendirme hakkında basın mecralarında verilen bilgilendirme metni olarak cevaplandırılabilir. Basın bülteni markaların ürünleri, hizmetleri ya da gerçekleştirdikleri bazı etkinliklerle ilgili detaylar vererek bilgilendirme amacı güder. Basın bülteni, markaların önemli konuları ve güncel durumları medya kuruluşları ve kamuoyuna duyurabilmelerini sağlayan pazarlama araçlarından biridir. 

Basın bültenlerinin esas amacı, markanın bilinirliğinin artırılmasını sağlamak, markaya dair yeni gelişmeleri, ürünleri ya da hizmetlerin tanıtımını gerçekleştirmek ve sektörle iletişimin artırılmasını sağlayabilmektir. İlgi çekici bir ses tonu ve bilgilendirici içeriklerle hazırlanmış bir basın bülteni markanın tanınırlığının artırılmasını sağlamasına ek olarak hedef kitle ile de daha hızlı bir şekilde iletişim kurulabilmesine olanak tanır. 

Basın bülteni türleri, birçok konuyu kapsayabilir. Lansman, araştırma, ödül, şirket birleştirme veya kuruluş, özel gün, sosyal sorumluluk projeleri, yatırım gibi çok çeşitli konularda basın bültenleri oluşturmak mümkündür. Basın bültenleri, markaların bilinirliğinin birey ve kamu hedef kitlelerine ulaşmasının daha hızlı gerçekleştirilmesini sağlar. 

Basın bülteni ne demek?” sorusundan sonra en çok sorulan sorulardan biri de “basın bülteni neden gerekir?” sorusudur. Basın bültenleri markalar için bilinirliklerini artırma konusunda oldukça önemlidir. Potansiyel müşterilerin güveninin kazanılması, mevcut müşteriler için bilgilendirmelerin sağlanması, SEO çalışmalarına destek sunulması ve web sitesi üzerinde trafik atırımı sağlanması basın bültenlerinin markalara sunduğu katkılardan yalnızca birkaçıdır.

Basın Bültenleri Neler İçermelidir?

  • Basın bülteni öncelikle spot alanıyla başlamalıdır, bu alanda basın bülteninin içeriği kısa ve öz cümlelerle özetlenmelidir. 
  • Basın bültenlerinde olması gereken en önemli şeylerden biri de 5N1K kuralıdır. Basın bülteni kuralları içerisindeki en önemli maddelerden olan 5N1K, “kim?”, “ne?”, “nasıl?”, “neden?”, “nerede?”, “ne zaman?” sorularının kısaltmasıdır ve iyi bir basın bülteninde bu soruların mutlaka cevaplandırılması gerekir. 
  • Marka logosu basın bültenlerinin olmazsa olmazlarından biridir. Bültenin başlığında logoya mutlaka yer verilmeli.
  • Sağ üst köşede basın bülteninin tarihi belirtilmeli.
  • Basın bültenleri için ses tonu objektif olmalı ve her jenerasyona hitap edebilmelidir.
  • Basın bülteninde hiçbir yanıltıcı bilgi olmaması oldukça önemlidir, her bilginin doğruluğunun teyit edilmesi basın bülteninin güvenilirliği için önemlidir.
  • Basın bültenlerinde iyi bir başlık tercih edilmeli ve ortalama 5-6 cümlelik başlıklarla konu içeriği özetlenebilmelidir.
  • Basın bültenlerinin alt kısmında ilgili bültenle alakalı temas sağlanacak kurum ya da kişilerin iletişim adresleri belirtilmelidir. 
  • Logo, başlık, alt başlıklar, tarih, yer, bülten içeriği, marka bilgileri ve iletişim bilgileri, basın bültenlerinde mutlaka yer verilmesi gereken unsurlardır.

Etkili Bir Basın Bülteni için Yapılması Gerekenler

Etkili bir basın bülteni nasıl yazılır?” sorusu, henüz yeni kurulmuş markaların en çok merak ettikleri sorular içerisinde kendisine yer bulur. İyi bir basın bülteni az cümlelerle konuyu geniş şekilde özetleyebilmeli ve giriş kısmıyla okuyucuya yeterli bilgi akışını sağlayabilmelidir. Basın bültenlerinde başlıktan son cümleye kadar dikkat edilmesi gereken detaylar ise şu şekildedir;

  • Basın bülteni konuları spesifik olmalıdır. Bültenin konusunun ilgi çekici olması okuyucuyu yakalamaya yardımcı olur.
  • Başlıklarda klişeleşmiş ifadelerin kullanılmaması, basın bülteninin çekiciliğini artıracaktır.
  • Giriş paragraflarında kısa ve net bilgiler vermek okuyucunun ilgisini sürdürmesini sağlar. 
  • Basın bültenlerindeki önemli noktalardan biri de akışlardır. Metin akışlarının kesintisiz olması hem bir bütünlük oluşturacak hem de okuyucularda oluşabilecek kafa karışıklığının önüne geçecektir.
  • Önemli bilgilerin kısa ve öz verilmesi basın bülteni özellikleri içerisinde önemli bir yer tutar. Medya kurum ve kuruluşları ile kişiler, basın bültenlerine çok uzun vakitler ayıramayabilir; bu yüzden onları yakalayacak net metinler tercih edilmelidir.


0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up