Arama Niyetine Göre İçerik Çeşitleri Nelerdir?

Search Intent ismiyle de bilinen kullanıcı arama niyeti, kullanıcıların arama motorları üzerinde gerçekleştirdikleri arama sorgularını ne için yaptıklarını nitelemek için kullanılan bir terimdir. Kullanıcı arama niyeti, kullanıcıların bir arama gerçekleştirdiklerinde sorularına hangi cevapları aradıklarına göre şekillenir. SEO temelli içerikler hazırlanırken kullanıcı arama niyetinin doğru bir şekilde belirlenmesi ve içerik türlerinin bu çerçevede belirlenerek oluşturulması oldukça önemli. Çeşitli anahtar kelimeler kullanılarak yapılan aramalar ile kullanıcılar bilgi almak istedikleri konuyla ilgili farklı içerik türlerindeki yazılara yönlenebilir. Bu yüzden bu arama sorgularına en doğru cevapların verileceği içerik türlerinin aram sorgularıyla eşlenmesi de büyük bir öneme sahiptir.

Kullanıcı niyetinin doğru bir şekilde algılanması, kullanıcıları aradıkları sonuçlara yönlendirme konusunda hızlı biçimde aksiyon alınmasını sağlar. Arama motorlarında kullanıcıların aradıkları sonuçlara en hızlı şekilde ulaşması hedeflenir. Bu yüzden, kullanıcıların arama motorlarında kullandıkları arama terimlerinin iyi anlaşılması ve arama sonuçlarının bu terimlerin cevaplarına göre düzenlenmesi iyi bir kullanıcı deneyimi sağlanması açısından önemli bir yer tutar.

8 Temel Başlıkta Kullanıcı Arama Niyeti

Kullanıcı arama niyetine göre içerik türlerini sekiz başlık altında toparlamak mümkün;

  1. Bilgilendirici içerik: Kullanıcının herhangi bir aksiyon almayı planlamadığı ancak aradığı konu ile ilgili bilgi almak istediği içerik çeşitleridir. 
  2. Yönlendirici içerik: Kullanıcının adım adım yönlendirildiği içeriklerdir. Örneğin, araç sigortasının nasıl yapıldığının incelendiği ve kullanıcıların sigorta işlemine yönlendirildiği içerikler bu başlık altında listelenebilir.
  3. İşlevsel içerik: Bir hedef ve amaca yönelik olarak yazılan çözüm odaklı içerik türleridir. Örneğin, evcil hayvanın hastalanması ve bu hastalığın nasıl iyileştirilebileceği konusunda araştırma yapılması ile ulaşılması gereken içerik türleri bu başlıkta yer alır.
  4. İşlemsel içerik: Kullanıcıların web sitelerine girdiğinde form doldurması, bazı bilgileri girmesi ve işlem yapmasına yönelik olarak oluşturulan içerik türlerine verilen isimdir.
  5. Farkındalık içeriği: Kullanıcıların farkındalığını yükseltmek için tasarlanan içerik türleri bu kategoride yer alır. Kullanıcının daha önce bilmediği bir konuda bilgi edinmesi, yeni çıkmış bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgi alabilmesi bu kategorideki yazılarla gerçekleştirilebilir.
  6. Eylem odaklı içerik: Kullanıcıların, web sitesine girmesinden sonra eyleme yönlendirilmesini sağlayan içerik türleridir. Kullanıcının mail adresini vermesi, form doldurması, satın alma işlemi yapması gibi işlemleri kapsayan içerik türleridir.
  7. Değerlendirme içerikleri: Kullanıcıyı düşünmeye iten, tartışmaya açık olan içerik çeşitleridir. Örneğin, gündemde olan ancak belirsizliğini koruyan konular, ya da benzer iki ürünün kıyaslanmasına yönelik meydana getirilen içerikler değerlendirme içerikleri içerisinde yer alır. Bu içerik türleri bir sonuca bağlanmaz ancak kullanıcıyı düşünmeye ve karar vermeye yönlendirir.
  8. Savunan içerikler: Bir hizmetin ya da ürünün neden gerekli olduğunun belirtildiği içerik türleridir. Bu içerik türlerinde kullanıcının harekete geçirilmesi planlanır ve bahsi geçen ürün ya da hizmetin fayda sağlayan yönleri ön plana çıkartılır.
  9. Sadakat içerikleri: Markaların isimlerinin geçtiği ve doğrudan markaya yönlendirme sağlayan içerik çeşitleridir. 

Kullanıcı Arama Niyeti Neden Önemli?

Arama motorlarında, kullanıcıların en iyi deneyimi yaşamaları hedeflenir. Bu yüzden, kullanıcıların arama yaparken hedefledikleri sonuca doğrudan götüren bir yol izlenmesi gerekir. Kullanıcının aradığı sonuca dolaysız şekilde aramasını sağlamak kullanıcı arama niyetinin önemini ortaya koyar. Kullanıcı arama niyetinin iyi bir şekilde belirlenememesi, kullanıcının deneyimini olumsuz yönde etkiler. Bu da, kullanıcının arama motorundan beklediği verimi alamamasına neden olur ve farklı arama motorlarını kullanmasına neden olabilir. 

Kullanıcı arama niyeti, yalnızca kullanıcı deneyimi için değil aynı zamanda web siteleri için de önemlidir. Kullanıcının hedefine yönelik web sitesine ulaşamaması ve arama motorundan beklediği verimi alamaması onu farklı arama motorları gibi farklı web sitelerine de yönlendirir. Bu da web sitelerinin trafiğinin düşmesine ve bahsi geçen web sitesinin görünürlüğünün azalmasına neden olur. Kullanıcı arama niyetinin doğru bir şekilde incelenmesi ise hem arama motorunun kullanım oranını artırır hem de web sitesinin trafiğinin gelişmesine katkı sağlar. Kullanıcılar ise beklentilerinin hızlı karşılanmasından duydukları memnuniyet ile yeniden aynı arama motoru ve web sitesini kullanmayı düşünür. Bu sayede, kullanıcı sadakati de kolayca sağlanabilir. Kullanıcı arama niyeti, hem kullanıcı hem de sağlayıcılar için iyi bir deneyimi hedefler.



0 Comments

Bir cevap yazın

Benzer Makaleler

Arrow-up