7 Adımda Doğru Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime, içerik yazımında kritik bir rol oynamaktadır. Öyle ki, yazılarda kullanılan anahtar kelimelerin doğru bir şekilde seçilmesi de büyük önem arz etmektedir. Doğru anahtar kelime seçimi hizmetinize veya ürününüze ihtiyacı olan müşterilerin sizi daha kolay bulabilmelerini sağlamaktadır. Hızla yükselen teknolojinin getirdiği yaygın internet kullanımı ve yüksek derecelerde olan e-ticaret rekabet ortamı, doğru içerik kullanımını zorunlu hale getirmektedir. Doğru içerik kullanımı için ise; yazılarda kullanılan kelimelerin özenli ve dikkatli bir biçimde seçilmesini gerektirmektedir. Doğru anahtar kelime seçimleri; markaları, rakiplerinin çokça bulunduğu rekabet ortamında bir adım daha öne çıkartabilmeyi başararak site trafiklerine olumlu yönde katkılarda bulunmaktadır. Peki bu denli önemli özelliklere sahip olan anahtar kelime nasıl bulunur ve neye göre seçilmektedir? Gelin hep beraber anahtar kelime seçiminde atılması gereken 7 adımdan söz edelim. 

1) Hedeflerinizi Belirleyin

Eğer titiz ve detaylı bir içerik stratejisi yürütmek istiyorsanız öncelikli olarak neyi başarmak istediğinizi belirlemeniz gerekmektedir. Büyük iş hedefleriniz doğrultusunda izlemeniz gereken adımları bilmeniz her zaman sizi bir adım öne çıkartmaktadır. İş hayatında adım adım büyümek her iş insanının hayallerinden bir tanesidir. Adım adım büyüme esnasında kaliteli içerik stratejisi, doğru anahtar kelime stratejisini beraberinde getirmektedir. Doğru anahtar kelime belirleme ulaşmak istediğiniz daha büyük hedeflere adım adım giderken size yol arkadaşlığı yapmaktadır.

hedef belirleme

Bu konuyu özetlemek gerekirse, internet üzerinden yapılmakta olan satışlarda daha fazla müşteriye ulaşmak için satıyor olduğunuz hizmeti veya ürünü anlatırken, en alakalı ve en doğru anahtar kelime seçimlerini yaparak sağlıklı bir içerik üretebilirsiniz. Alakalı anahtar kelimeler sayesinde; sitenizde yer verdiğiniz içerik çok daha görünür olmaktadır ve site trafiği olarak adlandırılan site ziyaretlerini artırarak potansiyel satış miktarını yükseltmenizde yardımcı olmaktadır. 

2) Ulaşmak İstediğiniz Kitleyi Tanıyın

Anahtar kelime stratejisi bir bakıma, müşterilerinin internet üzerindeki mağazana gelirken kullandıkları otobüs hatları gibidir. Eğer müşterilerinin bekledikleri durağa, doğru rotalardan geçen otobüsleri yani anahtar kelimeleri yollayabilirseniz müşteriler o otobüsü kullanarak mağazanıza ulaşacaklardır. Fakat bu anahtar kelime oluşturucu süreç işlerken tanımanız, bilmeniz gereken bir müşteri kitlesi bulunmaktadır. Bu müşteri kitlesine ulaşabildiğiniz kadardır aslında dükkanının büyüklüğü ve potansiyeli.

hedef kitleyi tanıyın

İşte bu evrede tanımanız gereken müşteri kitlesine nasıl ulaşacağınızı öğrenmek için cevaplanması gereken birkaç soru;

  • Kime ulaşmak istiyorsunuz? Yani hedef kitleni, sağladığın hizmeti veya ürettiğiniz ürünü satmak istediğiniz, satma potansiyeliniz olan insanlar kim?
  • Ürünü veya hizmeti satın almalarını istediğiniz müşteriler hangi bilgilerle ilgileniyorlar? Yani bir müşteri bir ürünü satın alırken aklından hangi sorular geçiyor? Neyin cevabını öğrenmek istiyor? 
  • Müşterilerin arama motorunda istedikleri bilgiye ulaşmak için arama yaparken hangi kelimeleri kullanarak aramalarını gerçekleştiriyor? 

İşte bu soruların cevaplarını bulduğunuz takdirde ‘anahtar kelime seçimi nasıl yapılır?’ hakkındaki adımlardan bir tanesini daha başarıyla atmış oluyorsunuz. 

3) Anahtar Kelime Seçiminden Önce Beyin Fırtınası Yapın

İlk olarak isabetli bir anahtar kelime seçimi yapabilmek için sağladığınız hizmet veya sattığınız ürün ile alakalı olan bütün anahtar kelimeleri, konuları, kategorileri veya tanıtım amacı ile tasarladığınız temaları daha net bir şekilde görebilmek için bir liste oluşturmalısınız. Tam olarak bunların hangi seçenekler olduğundan emin olmadığın durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumlarda içerik yazımı konusunda oluşturduğunuz ekiple veya satış departmanında görev yapan çalışma arkadaşlarınızla bir beyin fırtınası yapabilirsiniz. Müşterilerin ürün alırken nasıl düşündüklerini bilen bir takımla birlikte yapacağınız bir beyin fırtınası yüksek verimlilik oluşturarak anahtar kelime belirlemede yardımcı olacaktır. 

beyin fırtınası yapın

Tabii sadece oluşturduğunuz takımla konuşarak sonsuz derinlikteki internet pazarında bir başarı yakalamak kolay olmayacaktır. Anahtar kelime seçiminde Google’ın güncellemeleri hakkında fikir paylaşımı yapmak, bu güncellemeleri sürekli takip etmek ve insanların sattığınız ürüne ulaşmak için Google üzerinden hangi kelimeleri kullanarak arama yaptığını bilmek, bu alanda büyük fark yaratmanızı sağlayacaktır.

4) Doğru Anahtar Kelimeyi Yakalamak İçin Araştırın

Şimdi bu adımda anahtar kelime araştırmaları hakkında daha teknik bilgilerden bahsedeceğiz. İş hayatında veriler çok büyük bir önem arz etmektedir. Aynı şey anahtar kelime belirleme işlemi için de geçerlidir. Anahtar kelime belirlemek için tasarlanmış olan birtakım ‘’anahtar kelime araçları’’ bulunmaktadır. Bu anahtar kelime araçları, araştırmasını yapmış olduğun kelimenin arama hacmine, alakalı olabilecek kelimelere veya belirtilen kelimenin rekabet düzeyi ile ilgili bilgiler sunmaktadır. Peki bunlar nelerdir?

  • Arama Hacmi: Anahtar kelime aracı üzerinden aramasını yapmış olduğunuz kelimelerin hangi miktarda arandığını sayısal verilerle belirten bir göstergedir. 
  • Alakalı Kelimeler: Araması yapılan kelime ile alakalı olabilme potansiyeli olan kelimeleri gösteren göstergedir. 
  • Rekabet Düzeyi: Araç üzerinden araması yapılmış kelimenin internet ortamında ne kadar kullanıldığını sayısal verilerle gösterir ve diğer markalarla olan rekabet düzeyi hakkında bilgiler verir.

Bu gibi mühim bilgilere ulaşıldıktan sonra anahtar kelimeleri tek tek belirlemek çok daha kolay bir hale gelmektedir. 

araştırma yapın

5) Rakiplerinizi Takip Edin 

Neye odaklanmanız gerektiğini bilmenizin çok önemli olduğundan bahsetmiştik. Bunu bulmak için sadece kendi şirketinize veya markanıza değil, dışarıdaki markalara ve rakiplerinize bakmak bir avantaj sağlamaktadır. Bu avantaj nedir biraz ondan bahsedelim. Anahtar kelime araçlarında bir anahtar kelimenin ne kadar kullanıldığı hakkında bilgiler verildiğini biliyorsunuz. Çok kullanılan bir anahtar kelimeyi alıp kullanırsanız rekabet etmeniz gereken birçok firma karşınıza çıkar. Fakat sattığınız ürün veya sağladığınız hizmetle alakalı olan ama diğer firmalar tarafından çokça kullanılmamış bir anahtar kelimeye yer verirseniz ortada rekabet edeceğiniz az sayıda marka kalmış olur. Bu sayede seçtiğiniz anahtar kelime ile ilgili bir arama yapıldığında arama motoru listelerinde üst sıralarda yer almanız çok daha kolay bir hal almaya başlayacaktır. Hedefinize ulaşmak için çok yüksekten uçmak her zaman şart değildir. Bazen rakiplerin gözüne gözükmeden alçaklardan gitmek daha başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Rakiplerin nereye baktığını bilmek için ise her zaman takipte olmanız gerekmektedir. 

izleyin ölçün

6) İçeriğinizi Optimize Edin 

Oluşturduğunuz içeriği belirlediğiniz anahtar kelimelere göre optimize etmediğiniz takdirde bu anlattıklarımızın hiçbir önemi kalmamaktadır. Peki nedir optimize etmek? İçeriği anahtar kelimelere göre optimize etmek demek tam olarak hazırlanan içerikleri anahtar kelimelere uyarlamak olarak adlandırılmaktadır. Belirlenen anahtar kelimeleri hazırladığınız içerikte bulunan başlıklara, alt başlıklara, paragraf içlerine ve görsel başlıklara abartılı bir şekilde olmadan tutarlı şekilde yerleştirirseniz içeriğinizi bu kelimelere göre optimize etmiş olursunuz. SEO olarak adlandırılan, arama motoru optimizasyonlarının bir kısmını kapsamakta olan SEO için anahtar kelime seçimi işlemi bir bütün olarak karşınıza çıkmaktadır. Bütün bu çalışmalar daha güçlü bir marka ve yüksek trafiklere sahip siteler oluşturmak için arada duran dev kapının anahtarı niteliğinde olmaktadır. 

rakip takibi

7) İzleyin ve Ölçün

Sakın unutmayın, yaptığınız anahtar kelime stratejisi, içerik stratejinizle beraber gelişerek bir yerlere ulaşacak. Bu gelişim hemen gerçekleşmeyebilir veya ilk başladığınız zamanlarda başarısız ve istemediğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Fakat sabırlı olmak ve çözüm odaklı düşünmek bu alanda çok mühimdir. Yaptığınız çalışmaları sürekli olarak takip etmelisiniz ve nasıl sonuçlar ile karşılaştığınızı ölçmelisiniz. Bütün bu çalışmalardan sonra pes etmeksizin başarısız olan içeriklerinizin ayarlarıyla oynamanız gerekmektedir. Ta ki kusursuz bir başarı elde edene kadar. İnternet üzerinden satış evreninin anahtar kelime dünyasında, sürekli gelişen ve değişen çalışma stilleri, takip edilebildiği takdirde başarılı olmak hiç olmadığı kadar kolay bir konumda seyretmektedir. 

Benzer Makaleler

Arrow-up