2022 İçerik Trendleri

Hayatın birçok alanında değişimi ve farklılığı ifade eden yeni yıl; içerik alanında da birtakım yenilikleri beraberinde getiriyor. Yıla başlarken yeniliklerin bilincinde olarak strateji oluşturmanız yıl boyunca sizi bir adım öne çıkarabilir. Google her zamanki gibi kullanıcılarla etkileşimi hiç olmadığı kadar yakınlaştıran bir arama motoru olarak ön planda. Ayrıca markaların farklı etkileşim olanaklarından faydalanmalarını da mümkün kılan sisteme sahip. Dolayısıyla üst düzey etkileşim için Google güncellemeleri doğrultusunda hareket ederek içerik stratejisi oluşturmanız, yani trendlere göre hareket etmeniz, olmazsa olmazdır. 2022 yılı hem görsel hem de işitsel açıdan içeriklerin öne çıkmasını sağlayacak ipuçları ile geliyor. Yıla başlarken etkili bir strateji oluşturmak amacıyla içerik türlerine göre aşağıdaki ipuçlarını inceleyebilirsiniz.

2022 içerik trendleri

Blog İçerikleriyle Yüksek Sayfa Trafiği

2022 içerik trendleri içerisinde bloglar, her zamanki gibi önemini korumayı sürdürüyor. Marka sayfalarında kullanıcıları tutmanın anahtarı olan blog içerikleri; okunabilir ve sesli içeriklerin ivme kazandığı dönemde hâlâ Google’da öne çıkmanın en önemli yollarından biri. 2022’de ilgi çekici blog içerikleriyle SEO açısından sayfanızı öne çıkarabilirsiniz. İçerikleri kaleme alırken doğrudan kullanıcıları hedef almanız öne çıkmak için oldukça önemlidir. Herhangi bir alanda markanın verdiği hizmetler, bu içerikler sayesinde kullanıcılara kolayca ulaşabilir. Ayrıca 2022 içerik pazarlama trendleri ile oklar link çıkışını göstermeye devam ediyor.  Ancak kullanıcıyı yanıltmayacak güncel bilgiler veren içerikler, kullanıcıların sayfa trafiğini arttırması için oldukça önem taşıyor.

İçerik trendleri arasında kullanıcı deneyimini olabildiğince iyileştirmek öne çıkıyor. Bu bağlamda UX writing en popüler alanlardan biri olabilir. Bunun için web sitenizde şu unsurlara dikkat etmelisiniz:

  • Kullanıcıya aradığına kolayca ulaşabileceği izlenimi vermelisiniz.
  • Sayfaya göz attığında kullanıcıda bilgiye gerçekten erişebileceği hissiyatı oluşturmalısınız.
  • Açık ve net bilgilerle her zaman için en iyi deneyimi sunmalısınız.

Görsel Hikâyelerle Etkileyici Deneyim

Kullanıcıda etkili bir izlenim uyandırabilmek amacıyla görseller, en kullanışlı unsurlardan biridir. Özellikle son yıllarda artan taleplerle görseller, hiç olmadığı kadar ön plandadır. 2022 yılına da görsellerin içerik alanındaki etkililiğini sürdürmesi kuvvetle muhtemel görünüyor. Görsellerin içerik yaklaşımları arasındaki önemi kullanıcıyı doğrudan sayfaya çekebilmesinden kaynaklanıyor. Bu açıdan verimli sonuç için gerek kapaktaki ana görsele gerekse içerik içinde belirli noktalarda yer alan görsellere ekstra özen göstermelisiniz.

Araştırma verilerine göre kullanıcı bir sayfaya göz attığında ilk olarak görsellere yöneliyor. Bu noktada görsel seçiminde etkileyiciliği yakalayabildiğiniz ölçüde kullanıcının sayfada kalma süresi uzayabiliyor. Etkileyiciliği birkaç adımla yakalamanız mümkün:

  • Etkileyicilik için kullanıcının beklentilerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Eğer kullanıcı ilk andan itibaren görselin kendisiyle ilgili olduğu izlenimine varabilirse sayfada kalır.
  • Görsel, içerikte yer alan hizmet veya ürünler ile doğrudan alakalı olmalıdır. Bunun bilincine varan kullanıcı sayfada kalarak trafiği artırabilir.
  • Evergreen içerikler oluşturulması ön plandayken, kullanıcıların yaşamlarını görselle ilişkilendirebilmeleri de önemli. Burada da iyi bir görsel seçimi gerekiyor.
2022 içerik trendleri

Sesli İçeriklerin Yükselişi: Podcast

Görsel unsurlarla birlikte kullanıcının dikkatini çekmenin diğer yolu sesli içeriklerden geçiyor. Yazı, video gibi içerik türleri kullanıcılarla etkileşim için büyük rol oynasa da podcastlerin etkileşimdeki rolü her zaman ayrıdır. İçerik türleri arasında her dönem bir şekilde yerini korumayı başaran podcast, gerek Türkiye’de gerekse globalde yaygın bir etkileşim aracı haline gelmiş durumda. 2021 yılı verilerine göre global çapta 2 milyonun üzerinde podcast üretimi gerçekleştirildi. Geçmiş yıllara göre fazla olan bu istatistiğin 2022 içerik pazarlaması alanına yön vereceği aşikâr.

Kullanıcıların arama motorlarındaki işlemlerinde gerçekleştirecekleri sesli aramaların sayısında da artış bekleniyor. Taleplere karşılık verebilmek amacıyla sayfalarda, hizmet veya ürünlere yönelik sesli içerikler hazırlanması gerekiyor. 2022 içerik stratejisindesesli deneyimi birtakım ipuçlarıyla iyileştirebilirsiniz:

  • Markalar içeriklere yönelik organizasyon yapıp sesli içerikleri seçilmeli.
  • İçerikler yazılı veya görsel unsurlarla desteklenecekse mutlaka uyum gözetilmeli.
  • İyi bir kullanıcı deneyimi için bilginin niteliğine önem verilmeli.
  • Podcast alternatifinin bir hayli fazla olabileceği düşünüldüğünde, kullanıcıların içerikte kalma süresinin uzun olması için konu, tekrara düşmeden ele alınmalıdır.

Farklı ve Dikkat Çekici Video Trendleri

2022 içerik pazarlama trendleri neler noktasında öne çıkması beklenen bir diğer içerik türünü video oluşturmakta. Video, kullanıcılarla etkileşimde payını günden güne artırıyor. Sesli ve görsel unsurları bir arada sunmak, kullanıcıların birden fazla duyusuna hitap etmeyi ve öne çıkmayı sağlıyor. Video sayesinde kullanıcılarla etkileşimde daha samimi bir bağ oluşuyor. 2022 yılında kullanıcıların video içeriklerine olan taleplerinin artacağı kuvvetle muhtemel. Yıl içerisinde öne çıkmak için videolarda aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz:

  • Gerek sosyal medyada gerekse diğer mecralarda yayınlarınıza yer verin!
  • Video içeriklerinde ürünlerin kullanımına dair bilgiler aktarın!
  • Hizmetleri net olarak tanıtın!
2022 içerik trendleri

Bu adımları uygulayarak işlevli bir strateji oluşturabilirsiniz. Kapsamlı ve hızlı sonuçlarla özgün bir deneyime yelken açabilirsiniz.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
Blog içerikleri, kullanıcıları sayfaya çekmek için birebirdir.
Görsel, bir içerikte kullanıcının dikkatini çeken ilk unsurdur.
2021 yılında podcast üretimi global çapta 2 milyonun üzerindedir.
Video içerikler, kısa sürede geniş bilgi ağına ulaşmanıza olanak tanır.
2022 yılında UX writing ile en iyi deneyimi vaat edebilirsiniz.

İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik pazarlaması, dijital dünyada etkileşimi artırmak için içeriklerin en doğru şekilde kullanıcılara ulaşmasını sağlamaktır. Temel felsefesi doğru ve net bilgilerle potansiyel müşterileri bilinçlendirmektir.

2022 İçerik Stratejisi Nasıl Oluşturulacak?

2022 içerik stratejisinde içerik trendleri belirleyici olacaktır. Blog, görsel, podcast ve video içeriklerine yönelik trendler stratejilerin çizilmesine ışık tutacaktır.

2022 Öne Çıkan Trendler Neler?

2022 yılında trafiği artırmak açısından blog içerikleri önemini koruyor. Kullanıcıların sayfada kalma oranını artırdığı için içeriklerde görsel hikâye anlatıcılığı öne çıkıyor. Geniş kitlelere ulaşmayı sağlayan podcast ve video içeriklerinin sayısı artıyor.

Benzer Makaleler

Arrow-up