2022 Dijital Trendleri Açıklıyoruz!

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte dijitalleşme de giderek artıyor. Dijital pazarlama da iş geliştirme stratejilerinin en başında yer alıyor. Özellikle küresel çapta yaşanan pandeminin de etkisiyle dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğu net bir şekilde görüldü. Hatta artık bu bir lüks değil, aslında bir ihtiyaç haline dönüşmüştü. Her geçen gün değişen ve yenileri eklenen dijital trendler, dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından birisi. 2022’de dijital pazarlama stratejilerini şekillendiren trendleri öğrenmeniz, size pek çok fayda sağlayabilir.

2022 Dijital Trendleri

Markanız için en uygun dijital pazarlama trendini tercih ederek stratejinizi geliştirebilirsiniz. Özellikle son trendleri takip etmek, markanızın prestiji açısından da faydalı. Dijital pazarlamada yeni trendler sayesinde 2022’de marka bilinirliğinizi, müşteri sadakatini ve güvenirliğinizi artırabilirsiniz. Daha pek çok avantaj sunan dijital pazarlama trendleri, özellikle Covid-19’un etkisi altında olduğumuz dönemlerde çok daha önemli. Ayrıca Covid-19 sona erse bile dijitalleşmenin faydalarından yararlanmaya devam edilecek ve hibrit etkinlikler önem kazanacak. İşte 2022 dijital trendleri;

  • Yapay Zeka ile Influencer Pazarlaması

2020’de dijital trendler içinde kendine yer edinen influencer pazarlaması, 2022 yılında yapay zeka destekli bir şekilde devam ediyor. Yapay zeka teknolojisi, sadece web sitesi verilerini raporlamak gibi basit görevleri otomatik bir şekilde yerine getirmekle kalmaz. Aynı zamanda, organik aramalar için anahtar kelime analizi yapar, müşterilerin satın alma geçmişine bakarak gelecekte neler satın alabileceğini tahmin eder.

Dijital pazarlama trendleri arasında şimdiden önemli bir yere sahip olan yapay zeka destekli influencer pazarlama, daha az maliyetle daha fazla kişiye ulaşma imkanı sunuyor. İçeriklerinizin bir kısmı için influencer pazarlamaya bütçe ayırmak size pek çok avantaj sağlar. Özellikle pazarlamacı olarak daha fazla yatırım geri dönüşü almanız mümkün.

yapay zeka pazarlama
  • Mikro Influencer Farkı ve Önemi

Dijital dünyada önemli bir yeri olan influencer pazarlamanın 2022 yılında daha da yükselişte olacağını söylemiştik. Ancak artık tüketiciler, çok sayıda takipçisi olanlara karşı güvenini yitirmiş durumda. Bu da dijital dönüşüm trendleri arasında yer alan influencer pazarlamanın makro boyutlardan mikro boyutlara geçiş yapacağının bir göstergesi.

Yapılan araştırmalara göre tüketiciler, influencerların tavsiyelerine hala güveniyor. Bu yüzden marka olarak müşteri tabanınızı genişletmek istiyorsanız, binlerce takipçisi olan influencerlar ile iletişime geçebilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz gereken şey, öne çıkan influencerlardan ziyade daha iş bir kitleye hitap eden influencerlerı tercih etmeniz gerektiğidir. Bu influencerların etki alanı daha güçlüdür. Aynı zamanda daha az maliyetle influencer pazarlama yapabilir ve güven unsurunu da kapsayabilirsiniz.

  • Erişilebilirlik İçin Sesli Asistanlar

Giderek daha popüler hale gelen dijital asistanlar, 2022 dijital trendler arasında da önemli bir yere sahip. Google’ın Asistan’ı ve Amazon’un Alexa’sına olan ilgi, bu asistanların daha sık kullanılmaya başlayacağı konusunda bir fikir veriyor. Satın alma kolaylığı sunduğu için ses tabanlı teknolojiler, dijital bir trend haline geldi. Ayrıca görme engelliler için de erişilebilirlik sunar ve dijital pazarlamada pek çok olanak sağlar.

Dijital asistanlar, ortalama düzeyde alışveriş yapan tüketicilerin alışkanlıklarını analiz ederek kullanıcı etkileşimini artırır. Tüketicinin satın alma sürecini iyi anladıktan sonra onun dikkatini çekme, ilgisini uzun süre canlı tutma, harekete geçirerek satın alma arzusu yaratma gibi süreçler üzerinden ileriyor.

sesli asistanlar
  • Mobil Uyumlu Pazarlama

Mobil cihazların kullanımı her geçen gün arttığı için pazarlama trendleri içinde de mobil uyumlu pazarlama önemli bir yerde. Özellikle e-ticaret sektörüne olan ilgi ve alışverişlerin %75’inin mobil cihazlar aracılığıyla yapıldığı düşünüldüğünde mobil uyumlu pazarlamanın önemi daha net bir şekilde anlaşılabilir.

Tüm cihaz türlerinden kolayca erişim imkanı sağlayan duyarlı bir tasarım, mobil uyumlu pazarlamanın olmazsa olmazı. 2022 yılında işletmelerin kullandığı dijitalleşme stratejisi seçenekleri arasında mobil pazarlama, ilk sıralarda yer alacak. Mobil uyumluluğu göz önünde bulundurarak tasarım yaptığınız takdirde, dijital stratejinizin başarılı olmasını sağlayabilirsiniz. Mobil uygulamalara olan ilgi ve mobil uygulama çeşitliliğini unutmadan uyumlu bir tasarım yaparsanız, müşteri kitlenizin genişleyeceğinden emin olabilirsiniz.

mobil pazarlama
  • Kişiselleştirilmiş Pazarlama ile Müşterilere İyi Hissettirin

Özellikle son dönemlerde daha da altı çizilen kişiselleştirme, müşterilerin kendilerini daha iyi hissetmesini sağlar. 2021 yılı içerik stratejileri ile ivme kazanan ve 2022’de ön plana çıkan kişiselleştirilmiş pazarlama sayesinde müşteriler, kendilerine değer verildiğini hisseder; bu da marka sadakati ve müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemli.

Yeni dijital trendler arasında popüler bir yeri olan kişiselleştirilmiş pazarlama ile hedef kitlenizin güvenini kazanabilirsiniz. 2022’de markanız için kişiselleştirilmiş pazarlama trendini tercih ederek dijital dünyada önemli bir strateji ile var olabilirsiniz. Bunun için müşterilerinize e-mail, sosyal medya, mobil bildirimler gibi çeşitli platformlar aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Onlara vereceğiniz özel mesajlar sayesinde özel hissetmelerini sağlayabilir ve satın alma alışkanlıklarını, markanıza olan güvenlerini ve bağlılıklarını olumlu yönde etkileyebilirsiniz.

instagram
  • Instagram ile Etkileşim Daha da Artıyor

Hayatımıza uzun bir süre önce girmiş olan Instagram’ın story özelliği, her geçen gün popülerliğini artırmaya devam ediyor. Yapılan yenilikler ve gelişmeler, bu özelliğe olan ilginin hiçbir zaman azalmamasını sağladı. Dijital dünyanın trendleri arasında özellikle e-ticaret firmaları tarafından Instagram story çok sık tercih edilmektedir.

Ürün, hizmet ve kampanya tanıtımı için kullanılır. Ayrıca, ziyaretçi çekmek ve müşteri memnuniyetini artırmak amacına hizmet eder. Instagram’ın sürekli yatırım yapmaya devam ettiği story özelliği, pazarlama açısından da oldukça işlevseldir. 2022 yılında da Insta story üzerinden pazarlama devam edecek.

Benzer Makaleler

Arrow-up