2021 İçerik Stratejinizi Neye Göre Belirlemelisiniz?

Yeni bir yıla adım atarken, elinizde mutlaka o yıl içerisinde ilerleyeceğiniz genel bir strateji bulundurmalısınız. Strateji ve çalışmalarınızın üzerine katmak, günceli yakalamak ve emin adımlarla ilerlemek için birtakım ana noktalara dikkat etmek gerekiyor. 2020 stratejiniz için aşağıdaki 5 adımı izlemeniz yeterli!

içerik stratejisi

Son Bir Göz Atın: 2020 Nasıl Geçti?

Son 1 yıl içerisinde neler yaptığınız, hangi mecralarla çalıştığınız ve ekibinize neler kattığınız gibi temel noktalar, stratejinizi geliştiren önemli konulardır. Ekip içerisinde bir araya gelerek kendinize sormanız gereken bu temel noktaların üzerinden geçmelisiniz. Bu sorular size yardımcı olabilir;

  1. En başarılı olduğumuz alan hangisi? 
  2. Gelişime açık yönler neler olabilir?
  3. Gelişime açık yönlerimizde yapacağımız iyileştirmeler bizi nereye götürür? 
  4. Trendleri iyi takip edebiliyor muyuz?
  5. Dünyada yaşanan gelişmelerin akabinde, vizyoner düşüncelere sahip miyiz? 

Tool Desteğiniz Yeterli mi?

İçerik stratejilerinin temelinde sizlere destek olan birçok tool’dan yararlanıyor olabilirsiniz. Gerek SEO gerek gramer tabanlı tool’lardan doğru verimi aldığınızdan emin olmanız gerekmektedir. Aşağıdaki 4 soru olası problemlerinizin çözümünde sizlere destek olacaktır;

  • Halihazırda kullanılan tool’lar doğru çalışıyor mu?
  • Bu araçların kullanımı sırasında daha önce bir sorun yaşadık mı?
  • Yeni bir tool’a ihtiyacımız var mı? 
  • Deneyimlemek istediğimiz bir tool var mı? 

       Unutulmamalıdır ki; iyi bir denetim ve araştırma sonucunda bütçenizi çok daha efektif ve başarılı bir şekilde kullanabilirsiniz. 

içerik stratejisi

Değerlendirmeler Yapın: Yıl Sonu Bütçeniz ve Rakipleriniz Ne Durumda? 

Uzun bir yılın sonuna gelindiğinde eğer hala o yıla ait kalan bir bütçeniz var ise genel olarak muhasebelerde mentalite “kullan ya da kaybet” mentalitesidir. Yani eğer yıl sonu için kalan bütçeniz varsa, harcamanın tam zamanı! İsteğinize göre bu bütçeyi, önünüzde sizi bekleyen uzun yıl için sezonluk bir içerik harcaması yaparak harcayabilirsiniz. Ya da bir önceki kısımda bahsettiğimiz gibi yeni bir tool deneyerek bu bütçenizi değerlendirebilirsiniz. Eğer hedeflerinize emin adımlarla ilerlemek istiyorsanız; kalan bütçenizden, en iyi şekilde yararlanmalısınız! 

Bazı zamanlarda, birtakım kişilerden ilham almak gerekmektedir. Yani iyi bir strateji geliştirebilmek için, diğer insanların (rakiplerinizin) neleri iyi yaptığını veya neleri yapmak üzere olduğundan haberdar olmanız size olumlu katkılar sağlayacaktır. Bu gözlemlere aşağıdaki soruları kendinize sorarak başlayabilirsiniz; 

  • Rakipleriniz bu yıl içerisinde, sıra dışı veya benzersiz bir şey yaptı mı? 
  • İçerikleriyle kendi içeriklerinizi karşılaştırdığınızda nasıl bir tablo ile karşı karşıya kalıyorsunuz? 
  • Kendinizi rakiplerinize göre kıyasladığınızda, farklı bir biçimde nasıl konumlandırıyorsunuz? 
içerik pazarlaması

Kontrol Zamanı! Etkin Olmayan Bağlantılar, Meşgul Aboneler ve Bozuk Noktalar

Bazen eski alışkanlıklardan kurtulmak zordur. Fakat onlardan kurtulduğunuz anlarda yaşadığınız özgürlük hissi paha biçilemezdir. İşte bu ruh ile zamanında işinize yarayan ama artık etkin olmayan uygulama ve bağlantılardan kurtulma zamanı geldi! Bir kere her şeyden önce içerik pazarlaması kaç tane sorusuyla değil, kaliteli mi sorusuyla ilgilenmektedir. Hem çoğu pazarlama otomasyonu yazılımı kişi sayısına göre ücret alır. Bu nedenle aktif olmayan bağlantılarınızı temizlemek size iyi bir kazanım sağlayabilir. 

İnsanların kalma veya gitme kararlarını öğrenmek için basit bir kontrol maili atabilirsiniz. 

  • “Hala iletişim halinde olmak istiyor musun?” veya “Ayrılıyor muyuz?” gibi farklı konu başlıkları tercih ederek bir mail oluşturabilirsiniz.
  • Bazı şeyleri kendi yoluna göndermeyi sevdiğinizi vurgulayın, ama onların zamanına ve enerjisine saygı duyduğunuzu kabul edin. 
  • Sadece iki seçenek ekleyin: bir tanesi abone olarak kalmak, diğeri ise abonelikten çıkmak.

Sizin yanınızda olmaya istekli ve yanınızda olmaktan mutlu insanlara değer veriyorsunuz. Tabii ki doğal olarak onlara en iyi deneyimi sunmak ve onları memnun etmek istiyorsunuz. Zamanınızı onları kontrol edip iyi dilek mesajları atmak için kullanabilirsiniz. Özellikle bayramlar bu gibi anlar için harika zamanlardır. Gönderdiğiniz mesajlara aşağıdaki maddelerdeki içerikleri ekleyebilirsiniz. 

  • Bu yıl verdikleri destekten memnun olduğunuzu ve takdir ettiğinizi belirtin.
  • Onlara nasıl yardım edebileceğiniz konusunda fikirler veya ihtiyaçları olan, sağladığınız içerikler hakkında geri bildirimler isteyin. 

Bu; bir süreliğine pazarlamayı düşünmeden, insanlara değer verdiğinizi ve onlar için orada bulunduğunuzu anımsatacak bir olay olacaktır. 

Dikkat edilmediği takdirde markanızın değerini dışarıdan bakıldığında düşürecek bir sürü ayrıntı bulunmaktadır. Genelde bu ayrıntılar küçük ayrıntılardır ve ilk bakıldığında çok önemsenmemektedir. Bunlara örnek vermek gerekirse; bozuk bağlantılar, 404 sayfa hataları ve çalışmayan iletişim düğmeleri -ki bunlar hem pazarlamacı hem de müşteri için can sıkıcıdır- olarak belirlenmektedir.  

içerik planlaması

Eğer işlerin yavaşladığı zamanda ekstra vakit bulursanız, internet sitesinde bulunan bu özellikleri günde 2-3 kez kontrol edebilirsiniz. Bunlar küçük gözüken ama önemi büyük detaylardır.

Marka Stratejinizi Yeniden Gözden Geçirin, Kararlarınızı Verin ve Güncel Kalın

Yıl boyunca stratejinizin odağını bir yönden başka bir yöne kaydıracak birçok şey olabilir. Bunlar bir ürün lansmanı, olası şirket değişikliği veya sürpriz bir duyuru olabilir. Bu olaylar hemen ele alınması gereken önemli konular olduğu gibi aynı zamanda biraz yoldan sapmanıza neden olabilecek olaylardır. 

Pazarlama esnasında yaptığınız her hareket marka stratejinizi desteklemelidir. Bu nedenle sahip olduğunuz stratejiyi ve hedeflerinizi gözden geçirip, yeni yılda yapmayı planladığınız şeylerin bu strateji ve hedeflere uygun olduklarından emin olmanız gerekmektedir. 

Önemli Not* Bu gözden geçirmeleri sadece yıl sonu değil, yıl boyunca da düzenli olarak yapmanız size olumlu katkılar sağlayacaktır.

Yeni yıl, taze başlangıçlar için iyi bir fırsat. Ve şimdi, yeni yıl planlamalarını yaparken bir sıçrama yapmanın tam zamanı. Yıl sonu retrospektifinizi tamamladıysanız, bu sıçramanın nasıl olması gerektiği hakkında biraz da olsa fikir edinmiş bir haldesiniz demektir. Bu yeni yıl için stratejinizi yaparken altın değerinde bir bilgi olarak karşınıza çıkacaktır. 

Öneri* Yeni yıl için planlama yaparken güçlü temel sağlayan fakat bir o kadar da esnek bir strateji izlemek, sizi avantajlı bir konuma getirebilir. 

  • Stratejinizi kağıda dökün.
  • Konfor alanınızdan çıkın. Ekip arkadaşlarınızın büyük düşünmesine olanak tanıyın. 
  • Karıştırın. Yeni fikirlerinizle birlikte farklı içerik çeşitlerini de deneyin. Ortaya çıkan şeyler sizi şaşırtabilir.

Unutmayın* Ancak stratejinizi destekleyecek bir altyapıya sahip iseniz hayata geçirebilirsiniz.

Fikirler çok çabuk değişir. Özellikle dijital pazarlamada. Bu nedenle trendlere, yeni haberlere ve tabii ki teknolojiye ayak uydurmak, markanızın bu alanda liderlik bayrağını elinde tutmasına inanılmaz derecede katkı sağlayacaktır. Trendlerden bahsetmişken bir örnek vermek gerekirse; Instagram’ın bu sene “Reels” özelliğini piyasaya sürdüğünü gördük. Bu özellik son zamanlarda trend olan, herkesin çektiği kısa videoları yayınladığı bir sahne oldu. İnstagram ise bu sayede yine büyük başarılar elde etti. 

Özetlemek gerekirse; ne kadar çok bilgi birikimine sahip olup gözlem yapmaya yatkın olursanız şimdi ve önümüzdeki yıllarda markanız için doğru hamleleri yapmaya bir o kadar yakın olursunuz. 

Tavsiye* Hangi konu hakkında daha fazla şey öğrenmek ve bilgi edinmek istediğinizi düşünün. Size yardımı dokunacak, rehberlik edecek yayınlara ve kaynaklara abone olarak onları yakın takibe alın ve her zaman güncel kalın. 🙂

Benzer Makaleler

Arrow-up