10 Adımda İçerik Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

İçerik oluşturma, içerik üretimi ve genel içerik pazarlama süreçleri bazen oldukça zor ve karışık bir hal alabilmektedir. Bu gibi durumlar ile karşı karşıya kalındığı zaman ise yapılması gereken en doğru hareket, içerik stratejinizi yeni baştan ele almak ve doğru bir şekilde tekrardan inşa etmektir. Lugat İçerik Ajansı olarak; aşağıda 10 adet olarak belirlenen içerik optimizasyonu adımlarını, stratejinizi yeniden oluşturmanıza ve kaliteli içerik oluşturma süreçleri hakkında detaylı bilgi edinmenize yardımcı olmak amacı ile kaleme aldık.

Adım 1: Hedeflerinizi Belirleyin

Hayatta neredeyse her iş için geçerli olan planlama, içerik optimizasyonu sürecinin de ilk adımlarından bir tanesi olarak yer almaktadır. Planlamaya başlarken yapılan ilk iş ise, planlamanın sonunda neyi veya neleri elde etmek istediğinizi belirlemektir. Bu sayede stratejinizi tam olarak belirleyip sonuçlarını almaya başladığınızda, neleri doğru neleri yanlış yaptığınızı çok daha net bir şekilde görebilmeniz mümkün olmaktadır. Hedeflerinizi koyarken onların spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, istediklerinize paralel ve zamana bağlı olmasına da dikkat etmeniz gerekmektedir. Özet olarak; kaliteli içerik üretmek için belirlediğiniz strateji inşasına hedefinizi detayları ile bilerek çıkmanız, güzel bir ilk adım olarak size puan kazandırmaktadır. 

içerik optimizasyonu

Adım 2: İçerik Oluşturmada Bilgili Bir Ekip Kurun

Farklı konularda bilgi sahibi ve özellikle alanında başarılı bir ekip, sizi kaliteli içerik hedefinize ulaştıracak en önemli yapı taşlarından bir tanesidir. Ekibinizi kurarken en baştan uzman bir kadro ile yola çıkmanız, size bu uzun yolda rehberlik edecek birçok kişi ile iletişim içerisinde olmanız anlamına gelmektedir. Bu ekip; içerik yazarları, editörler, grafik tasarımcıları, sosyal medya yöneticileri, kameramanlar, animatörler, fotoğrafçılar, seslendirme sanatçıları, modeller ve stilistler gibi geniş yelpazeye sahip bir iş kadrosundan oluşabilmektedir. Dilerseniz, halihazırda bu işi yapan ve uzmanlardan oluşan kadrolara sahip içerik ajansları ile çalışmayı da tercih edebilirsiniz.

Adım 3: Hedef Kitlenizi Tanıyın

İşinde uzman olan ekibinizi kurduktan sonra kime ulaşmaya çalıştığınızı anlamak ve ulaştığınız kişilerin ne istediğini bilmek, kusursuz başarıyı yakalamanıza büyük oranda yardımcı olmaktadır. Bu noktada birkaç strateji izlemeniz, kitlenizi tanıma ve istediğiniz profildeki kitleyi bulma yolunda size yardımcı olmaktadır. İzleyeceğiniz stratejiler şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenizin ilgisini çeken bir konu hakkında içerik oluşturmak.
  • Müşterileriniz ve takipçileriniz ile uzun süreli ilişkileri devam ettirmek.
  • Yeni ve potansiyel müşteri kitlesini bulmak.
  • Marka bilinirliğinizi arttırmak.

Bu stratejileri izleyerek hedef kitlenizi daha iyi tanıyıp dijital içerik üretimi stratejinizde yol katedebilirsiniz.

hedef kitle

Adım 4: Planlama Yapın

İlk adımda da belirtildiği üzere planlama yapmak, içerik oluşturma kısmının oldukça önemli bir kısmında işinize yaramaktadır. Strateji belirlerken planlarınızı bir zaman çizelgesi üzerine oturtmanız ve adım adım hedeflerinizi gerçekleştirmeniz, daha berrak bir yol izlemenize yardımcı olacak ve hata yapma şansınızı minimum seviyelere indirecektir. Oluşturacağınız içerik takvimine sizin ve ekibinizin tam anlamıyla uyması bu noktada büyük önem arz etmektedir.

Adım 5: Araştırma Yapın

Araştırma yapma sürecini, stratejinizi belirleme aşamasında bir kilometre taşı olarak görebilirsiniz. Bu adım, şu ana kadar yaptığınız her şeyi gözden geçirmek, geriye bakıp neleri tamamladığınıza ve neleri tamamlayamadığınıza göz atmak için bir fırsat olarak değerlendirilebilmektedir. Yaptığınız araştırmalar, ekibiniz ile birlikte yapacağınız beyin fırtınalarına hazırlıklı olmak ve stratejinizden maksimum verimi almanıza yardımcı olmaktadır.

içerik araştırması

Adım 6: Beyin Fırtınası Sürecini Başlatın

Bir önceki adımda yaptığınız araştırmaların ikinci kısmı olan beyin fırtınası süreci, doğru stratejileri geliştirmek ve mevcut stratejide nelerin değişmesi gerektiğini tespit etmek açısından oldukça kilit bir rol oynamaktadır. Ekibinizle bir araya gelip içerik üretimi nedir ve kaliteli içerik nedir gibi soruların cevaplarını aramak, markanızı bir üst noktaya taşımanıza olanak sağlamaktadır. Bu sayede en doğru stratejiyi bulmanız ve üstüne eklemeler yapmanız, zorlu içerik üretimi stratejinizde bulunan engellerden bir tanesini daha başarıyla atlamanıza yardımcı olmaktadır.

Adım 7: İçeriğinizi Oluşturun

Bu adıma kadar her şeyi doğru ve başarılı bir şekilde hayata geçirdiyseniz tebrikler! Şimdi en önemli aşamaya geldiniz. Üretim. Bu noktada, yaratıcı vizyonunuzu herkesin görebileceği bir şekilde hayata geçirmeye hazırsınız. 7. adımda olduğunuzdan dolayı da haliyle oldukça sağlam bir temel üzerinde içeriğinizi oluşturmaya hazırsınız demektir. Kenarda ise sizin, onları kullanmanızı bekleyen anahtar kelimeler, marka mesajları gibi birçok yapı taşı halihazırda bekliyor olmaktadır. Sanırım şanslı gününüzdesiniz!

Adım 8: Yayınla

Dijital içeriğiniz tamamlandı ve artık yayınlamaya hazır hale geldi. Fakat en az içerik üretimi kadar önemli olan yayınlama aşamasından önce de yapılacak birkaç iş bulunmaktadır. Bu işler içerik türlerine göre farklılıklar göstermektedir. Blog içeriğiniz üzerinden örnek vermek gerekirse;

  • İçeriğinizi ekibinizden aldığınız esnada yapılan kopyala-yapıştır işleminden sonra bir kere daha gözden geçirin ve biçimin korunduğundan emin olun.
  • Blog yayınınıza bir meta açıklama ve başlık etiketi ekleyin.
  • İçeriğinizde kullandığınız tüm görsellere alternatif metin ekleyin.
  • Uygun kategori ve etiketleri gönderinize atayın.
  • Yayınlamadan son kez blog yayınınızı ön izleyin.
  • İçeriğinizi hemen veya ilerleyen tarihlerde yayınlanacak şekilde planlayın.

Bu adımlar, son noktada hata yapmamanız için dikkat edilmesi gereken adımlardan en önemlileri olarak ele alınmaktadır.

içerik dağıtımı

Adım 9: Dağıtın

Tamamlanan ve yayınlanan içeriğinizi artık dağıtım aşamasına hazırlamanız gerekmektedir. İnsanların yaptığınız işten haberdar olmaları için dağıtım aşaması oldukça önemli ve özen gösterilmesi gereken adımlardan bir tanesidir.

İçeriğinizi dağıtmanın sosyal medya, e-mail vb. diğer keşif kanalları kullanmak gibi birçok yolu bulunmaktadır. İhtiyaç olduğu yerlerde reklam vermek de bu yollardan bir tanesi olarak, yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Adım 10: Mevcut İçeriğinizi Optimize Edin

Zaman geçtikçe, mevcut içeriğiniz deyim yerindeyse yaşlanacaktır. Bu, gelişen içerik üretimi dünyasında oldukça doğal bir durumdur. Sakın emeklerinizin boşa gittiğini düşünmeyin. Bu noktada yaşlanan içeriğinizi hedef kitleniz için daha yararlı, daha alakalı ve daha uygulanabilir bir şekilde yeniden optimize edebilirsiniz.

Yeniden optimize ederken yaptığınız içerik denetimi sonucu yayınladığınız içeriklere, daha alakalı anahtar kelimeler ekleyerek veya içerik metinlerini daha çarpıcı ve ilgi çekici şekilde düzenleyerek “makyaj” yapabilirsiniz. İyi şanslar!

Benzer Makaleler

Arrow-up