2020 SEO Uyumlu İçerik Trendleri

Google, son yıllarda SEO anlamında iyi bir performans gösterebilme noktasında; en çok mobil web sitesi, site hızı ve kaliteli içerik konularının üzerinde durmaktadır. Önceki yıllarda mobil uyumluluktan, yani mobil web sitesinin, masaüstü versiyona uyumlu bir şekilde çalışması gerektiğinden bahsetsek de, artık masaüstü uyumluluk ifadesini kullanmak yanlış olmayacaktır. Çünkü mobil web sitesinin masaüstü web sitesine uygunluğundan ziyade, mobil web sitesinin öncelikli olma durumundan bahsedebiliriz. Bunun yanı sıra, site hızı da yine kullanıcılara en iyi deneyimi yaşatmak açısından en önemli maddelerin başında geliyor.

SEO Uyumlu İçerik Nedir?

Bütün web siteleri, gerek PageSpeed Insights gerekse GTMetrix gibi ölçümleme araçlarının çıkardığı raporlar sonucunda site hızını maksimum seviyeye getirmeyi hedefliyor. Ancak bu iki kriterin de kapsadığı maddeler çok büyük ölçüde aynıdır. Tüm bu maddeler bütün web siteleri tarafından eksiksiz olarak uygulanabilir. Bu noktada, organik rekabette asıl farklılaşmanın gerçekleştirilebileceği noktaların başında ise SEO uyumlu içerik yazımı gelmektedir. Peki SEO’ya uyumlu bir içerik nasıl yazılır? Bir içerik oluştururken yalnızca Google botları düşünülerek performans odaklı bir yazı mı yazılmalıdır? Doğru bir içerik nasıl yazılır ve doğru bir SEO uyumlu içerik oluşturmanın püf noktaları nelerdir? 2020 yılında içerik yönetimi konusunda beklenen trendler nelerdir? Bu yazıda, tüm bu sorulara cevap vermeye çalışacağız.

SEO Uyumlu İçerik Nedir ve SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

İnternette yayınlanan her türlü yazılı ve görsel içerik arama motoru tarafından listelenmektedir. Bu listelemede yapılan sıralama ise zaman zaman değişen belirli algoritmalara göre belirlenir. Bu yüzden herhangi bir içeriğin iyi bir sıralamayla arama motorlarında listelenmesi için arama motorunun beklentisine göre belli şartları taşıması gerekmektedir. Bu algoritma şartları Google tarafından kesin olarak açıklanmasa bile genel çerçevede bizlere ipuçları vermektedir. Buna göre oluşturulan içeriğin belli bir alanda otorite sahibi olması, güvenilir olması, kullanıcıyı yanlış yönlendirmemesi ve içeriğin yalnızca arama motoru botlarına göre performans odaklı olarak değil; aynı zamanda kullanıcı odaklı olması ve kullanıcıya gerçekten işe yarar bilgiler sunması önemlidir. Ancak birçok vakadan yola çıkarak, SEO uyumlu bir içerik oluşturmak için gerekli birtakım teknik detaylar, püf noktaları ve trendler de bulunmaktadır. Şimdi de özellikle 2020 yılı için gelin bu maddelere ve püf noktalarına birlikte göz atalım:

  • Her şeyden önce oluşturulan yazının özgün olması, kopya içerik olmaması SEO uyumlu bir içerik yazmanın kilit noktasıdır.
  • Konunun teknik tarafından bakmak gerekirse, anahtar kelime çalışması içerik oluşturmanın en önemli noktalarından biridir. Anahtar kelimeler, uygun sorgularda doğru kullanıcıların karşısına çıkmak ve kaliteli bir trafik elde etmek açısından kritik bir öneme sahiptir.
  • SEO uyumlu bir içerikte anahtar kelime yoğunluğu da bir diğer önemli noktadır. Anahtar kelimelerin yığılarak oluşturulan bir içerik hiçbir zaman için en iyi trafiği alacak demek değildir. Bu noktada anahtar kelimelerin doğal dil akışına uygun bir şekilde ve kullanıcıyı rahatsız etmeyecek ölçüde yer alması gerekmektedir.
  • SEO uyumlu bir içerikte ortalama olarak anahtar kelime yoğunluğunun %1-2 seviyesinde olması, bunun üzerine çıkmaması önerilmektedir. Yani 1.000 kelimelik bir içerik için önerilen anahtar kelime sayısı 8-12 civarındadır.
  • Tabi ki yalnızca içeriğin SEO uyumlu olarak oluşturulması yeterli olmayacaktır. Bununla birlikte SERP’teki görünüm de bir o kadar önemlidir. Bu yüzden URL yapısından, meta title ve meta description’a kadar bütün alanlar SEO’ya uygun olarak optimize edilmelidir ve anahtar kelimeleri mutlaka içermelidir.
SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

Şimdi de özellikle 2020 yılı için gelin bu maddelere ve püf noktalarına birlikte göz atalım.

SEO Uyumlu İçerik Oluşturma 2020 Trendleri

  • Yapılan birçok içerik incelemesinden varılan sonuca göre en iyi trafik alan yazıların ortalama olarak 1.500 ile 2.000 kelime arasında yer aldığı görülmüştür. Oluşturulan içerikler ne çok yüzeysel kalacak kadar kısa ne de aynı cümleleri ve konu başlıklarını tekrar ederek kullanıcıyı sıkacak kadar uzun olmamalıdır. Yine de bu kelime sayısı uzunluğunun, sektöre göre değişkenlik gösterebildiği; özellikle daha fazla uzmanlık gerektiren sağlık, hukuk gibi alanlarda daha uzun içeriklerin avantaj sağlayabildiğini de göz önünde bulundurmak gereklidir.
  • Karşılaştırmalı inceleme yazılarının ise kullanıcıların daha çok ilgisini çektiği görülmüştür. Kullanıcılar belli bir ürün ya da hizmette birden fazla seçenekle karşılaştığı durumlarda bu ürün ve hizmetlerin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırma eğilimindedirler. Bu sebeple, karşılaştırmalı inceleme yazıları kullanıcılara yönelik ve onların sorularını daha net cevaplayabilecek içerikler olarak kabul edilebilir.
  • Sosyal medya hesapları, içeriklerin görünürlüğü ve paylaşımının artması, bu sayede de daha fazla kişiye ulaşması açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu yüzden her bir içeriğin sonunda mutlaka sosyal medya hesaplarında paylaşma butonları yer almalıdır ve içeriğin sonunda, kullanıcıların bu yazıları paylaşmaya sevk edecek çağrılarda bulunulmalıdır.
  • Bir içerikten iyi bir trafik elde etmek için her zaman sıfırdan yeni bir içerik oluşturmaya gerek olmayabilir. Bazı durumlarda eski içerikleri güncellemek, eski içeriğe eklemeler ve çıkarmalar yapmak da bu içeriğin tekrar canlandırılması açısından avantaj sağlayabilir. Örneğin 2019 yılı için oluşturulan bir listeleme yazısına, yeni eklemeler yapılarak liste 2020 yılı için güncellenebilir.
  • Özellikle blog yazıları incelendiğinde, giriş yazılarının çok uzun tutulmaması gerektiği, kısaca içeriğin gidişatı hakkında bilgi vermesinin ve konuyu genel hatlarıyla özetlemesinin yeterli olduğu görülmektedir. Böylece kullanıcı, yazı boyunca hangi konulara ve başlıklara değineceğini bilir.
  • Blog yazısının oluşturulma iskeletini “Özetle – Faydalarını Anlat – Aksiyona Geçir” şeklinde özetleyebiliriz. Girişte kısaca konuyu anlatacak, alt başlıklarda konuyu 360 derece inceleyerek tüm önemli bilgiler verecek ve yazının sonunda ise konuyla ilgili kullanıcıyı aksiyona geçirecek ifadeler kullanılmalıdır.
  • İçerik yönetiminin en önemli noktalarından bir tanesi de gündemi yakalamak ve her zaman güncel kalmaktır. Bu yüzden, hizmet sunulan alandaki tüm gelişmeleri yakından takip etmek ve gündemde sıcak bir konu olduğunda, hız kaybetmeden bu konuyla ilgili içerik oluşturmak da iyi bir sıralama elde etme açısından önemlidir.
  • İçerik başlıkları da kesinlikle kısa tutulmalıdır ve altında yer alan paragrafta neler anlatacağını kısaca gösteren bir başlık tercih edilmelidir. Bu noktada başlık için ortalama uzunluğun 100 kelime civarında olması gerektiği de söylenebilir.
  • Başlıklar aynı zamanda sadece teknik ifadeler içermemelidir. Bununla birlikte duygu yönü de bulunan bir başlık tercih edilmelidir.

Google’ın son çekirdek güncellemelerinin içerisinde içerik konusu kendine sürekli olarak yer bulmaktadır. BERT güncellemesinde de bu konuya değinilmiştir. Bütün bu güncellemelerinin ortak olarak değindikleri nokta ise oluşturulan içeriklerin sadece performans odaklı, anahtar kelimelerin yığıldığı içerikler olmaması gerektiği; içeriklerin doğal dil akışına uygun olması, samimi olması, bir alanda uzmanlık ve otorite gösterebilmesi, güvenilir bilgiler içerebilmesi gibi noktalara değinilmiştir. Bu sebeple bir içerik oluştururken mutlaka bu hususlar göz önünde bulundurulmalıdır.

2020 SEO Uyumlu İçerik Yazım Trendleri

Sonuç olarak, her geçen gün rekabetin arttığı internette, web sitenizin ve içeriklerinizin ön plana çıkması için mutlaka diğer web sitelerinin sunduğundan her zaman için bir fazlasını sunmak önemlidir. Kuralına uygun olarak yapılan bütün optimizasyon çalışmaları, uzun vadede bu rekabette her zaman bir adım önde olmanıza yardım edecektir. Genel eğilim göz önünde bulundurulduğunda, günümüz koşullarında iyi bir tasarıma ve altyapıya sahip bir mobil web sitesi, kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkaracak ve daima üst düzey performansını koruması sağlanacak hız optimizasyonları ile işlemelidir. Hepsinden önemlisi, rakiplerinizden sizi farklılaştıracak, sizi bir alanda otorite yapabilecek özelliklere sahip SEO uyumlu içerikler organik anlamda web sitenizi daha görünür bir hale getirecektir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınıza iyi bir deneyim yaşatacak ve bu sayede de arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirecektir.

Benzer Makaleler

Arrow-up